Γ. Πατούλης: «Παραμένουμε σταθερά δίπλα στα παιδιά με αναπηρία. Για να χαίρονται το παιχνίδι τους σ΄ένα ασφαλές και σύγχρονο περιβάλλον»
Ξεκινούν τις επόμενες ημέρες οι εργασίες για την κατασκευή πέντε παιδικών χαρών για φιλοξενία παιδιών με ειδικές ανάγκες στους πέντε Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας συνολικού προϋπολογισμού 1.5 εκ. ευρώ.
Συγκεκριμένα οι παιδικές χαρές θα κατασκευαστούν στους Δήμους Πειραιά, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Κορυδαλλού, Νίκαιας – Αγίου Ιωάννου Ρέντη και Περάματος, σύμφωνα με τη σχετική προγραμματική σύμβαση που είχε υπογραφεί από τον Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη και τους 5 Δημάρχους Πειραιά.
Στόχος του έργου είναι η εξασφάλιση σύγχρονων και λειτουργικών χώρων που θα προωθούν τη συμμετοχή όλων των παιδιών στο παιχνίδι, χωρίς αποκλεισμούς.
Οι επεμβάσεις θα εκτελεστούν σε χώρους που επιλέχτηκαν σε συνεργασία της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά με τις υπηρεσίες των Δήμων. Αναλυτικά οι χώροι των επεμβάσεων είναι οι ακόλουθοι:
1. Δήμος Νίκαιας – Αγίου Ιωάννου Ρέντη : έκταση 740 τ.μ. στον περιβάλλοντα χώρο του Κατράκειου Θεάτρου.
2. Δήμος Πειραιά : έκταση 718 τ.μ. στο βορειοδυτικό τμήμα της πλατείας Γεωργίου Γεννηματά.
3. Δήμος Κορυδαλλού: έκταση 550 τ.μ. στην πλατεία Αγίου Γεωργίου.
4. Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας : έκταση 480 τ.μ. στην Ακτή Κράκαρη στην περιοχή των Λιπασμάτων
5. Δήμος Περάματος : έκταση 466 τ.μ. στο νότιο τμήμα της πλατείας Ποντίων
Με αφορμή την έναρξη των εργασιών ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης επισήμανε τα εξής:
«Προχωράμε στη δημιουργία πρότυπων παιδικών χαρών για παιδιά με ειδικές ανάγκες, ένα διαδημοτικό έργο που γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Πρόκειται για ένα έργο που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια, με προϋπολογισμό 1.5 εκ. ευρώ και που θα αποδοθεί άμεσα στα παιδιά με κινητικές και άλλες αναπηρίες. Παραμένουμε σταθερά προσανατολισμένοι στο να διαμορφώνουμε όλες τις προϋποθέσεις ισότιμης προσβασιμότητας για όλους τους πολίτες, χωρίς αποκλεισμούς. Αυτό το πολύ σημαντικό έργο σηματοδοτεί την ισχυρή μας βούληση να είμαστε έμπρακτα στο πλευρό των ΑΜΕΑ και κυρίως των παιδιών».
Η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σ. Αντωνάκου υπογράμμισε:
«Συνεχίζουμε να κάνουμε τις δεσμεύσεις μας πράξη. Το έργο αυτό αποτελεί μια πρωτοβουλία με τεράστιο συμβολισμό, καθώς θα υλοποιηθεί ένα από τα σημαντικότερα έργα, πρότυπες παιδικές χαρές για παιδιά με ειδικές ανάγκες σε 5 δήμους. Πρόκειται για μια ιδέα που την αγκάλιασε ο Περιφερειάρχης από την αρχή και έδωσε εντολή να προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς. Είναι πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό στην Ελλάδα και δίνουμε το παράδειγμα να γίνουν χώροι για τους συνανθρώπους μας που έχουν αναπηρίες, χώροι που τους σέβονται, που δεν είναι απομονωμένοι και που ανταποκρίνονται πλήρως στην εποχή που ζούμε».
Το έργο
Η επιλογή του εξοπλισμού των παιδικών χαρών έγινε με τρόπο που διασφαλίζει :
• να είναι προσβάσιμος στο σύνολό του. Να είναι πολύ-λειτουργικός, να επιτρέπει το παιχνίδι σε όλες τις πλευρές, να διαθέτει στοιχεία που προσφέρουν ποικίλες ευκαιρίες για παιχνίδι και όπου είναι εφικτό να διαθέτει ειδικά στοιχεία που εξυπηρετούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
• να προσφέρει ευκαιρίες παιχνιδιού σε τρία επίπεδα: δραστηριότητες προσβάσιμες από το επίπεδο του εδάφους, δραστηριότητες σε ανυψωμένα επίπεδα και δραστηριότητες σε πολλαπλά επίπεδα. Όταν πρόκειται για παιδιά με κινητικά προβλήματα η πρόσβαση στα υπερυψωμένα επίπεδα να μπορεί να γίνεται είτε μέσω προσβάσιμης κλίμακας, είτε μέσω ράμπας.
• να εξασφαλίζει την ψυχαγωγία και δραστηριότητα παιδιών διαφορετικών ηλικιακών κατηγοριών και να είναι σχεδιασμένος με βάση τις εργομετρικές, πνευματικές και ψυχαγωγικές ανάγκες και τις κινητικές, κοινωνικές, γλωσσικές, μαθησιακές δεξιότητες της ηλικιακής ομάδας στην οποία απευθύνεται.
• να επηρεάζει θετικά βασικές δραστηριότητες παιχνιδιού και να προάγει την εξελικτική διαδικασία του χρήστη/παιδιού.
• να διεγείρει με τον παρακινητικό του χαρακτήρα, τη συμμετοχή, την κινητικότητα, τον πειραματισμό και να προάγει τόσο τη νοητική όσο και τη δημιουργική διαμόρφωση συμπεριφοράς.
• να εξυπηρετεί και να διευκολύνει την ανάγκη του χρήστη/παιδιού για κοινωνικοποίηση.
• να αποτελεί πρότυπο για τις απαιτήσεις και προδιαγραφές ασφάλειας που ισχύουν διεθνώς.
• να εστιάζει στο περιβάλλον, ακολουθώντας τις αρχές του αειφόρου σχεδιασμού.