Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press
του Πέτρου Κουβάτσου
«Η συναίνεση ξεκινάει από τον δήμαρχο και τη δημοτική αρχή», υπογραμμίζει στην Today Press ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, Γιάννης Μυλωνάκης, σχολιάζοντας την ομόφωνη έγκριση της εισήγησης για μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου. Ένα σύνθετο θέμα που απασχολεί για πολλά χρόνια το δήμο.
Παράλληλα, ο δήμαρχος αναφέρεται στην πρωτοβουλία «Πες το στον Δήμαρχο». Κάθε Πέμπτη απόγευμα, υποδέχεται πολίτες στο γραφείο του, προκειμένου να ακούει τις ανάγκες τους, να συζητά μαζί τους για τα προβλήματα της πόλης και να δέχεται προτάσεις για τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους στις γειτονιές. Ο νέος δήμαρχος Αγίας Παρασκευής δεν παραλείπει να κάνει και ένα… παράπονο, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «άλλοι δήμοι από τον Νοέμβριο έχουν ψηφίσει τους προϋπολογισμούς τους για το 2024 και εμείς χρειάστηκε να φτάσουμε στον Φεβρουάριο».
Κύριε Δήμαρχε, παρατηρούμε μία διάθεση συναίνεσης μεταξύ των παρατάξεων του δημοτικού συμβουλίου της πόλης. Πώς έχει προκύψει, ειδικά μετά την πολύ έντονη προεκλογική περίοδο;
Εμείς το λέγαμε ανέκαθεν, ότι το ζήτημα της συναίνεσης ξεκινάει από τον δήμαρχο και τη δημοτική αρχή. Από το κατά πόσο σε ενδιαφέρει να ασχολείσαι με τη λύση των προβλημάτων και όχι να βρίσκεσαι διαρκώς σε αντιπαράθεση.
Τώρα, αυτό που απασχολεί το δήμο είναι η μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου. Βρήκατε το χώρο που θα το μεταφέρετε;
Καταρχάς, θα πρέπει να αναφέρω ότι αυτή διαδικασία είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική αρχή αλλά είχε γίνει με τελείως λάθος τρόπο. Εμείς, ως αντιπολίτευση, τότε επιμέναμε ότι ο καταλληλότερος χώρος είναι εκεί που αγοράσαμε τώρα το οικόπεδο στη γέφυρα του Σταυρού, ο οποίος είναι ένας χώρος στα όρια του οικιστικού ιστού και πληροί τις προϋποθέσεις για μία τέτοια χρήση.
Η προηγούμενη διοίκηση τι είχε κάνει;
Για όσους δεν το γνωρίζουν, η προηγούμενη διοίκηση προχώρησε, χωρίς καμία ενημέρωση, λίγες ημέρες πριν τις εκλογές στην αγορά των ακινήτων. Εμείς, επιμέναμε όμως ότι εκεί πρέπει να γίνει και έτσι μετά τις εκλογές προχωρήσαμε με τις κατάλληλες και μεθοδικές ενέργειες στην απόκτηση αυτών των οικοπέδων που έχουν ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς και βέβαια που έχουν τέτοιο κόστος, το οποίο μπορεί ο δήμος να υποστηρίξει. Εν ολίγοις, η προηγούμενη δημοτική αρχή δρομολογούσε μία λύση που συμπεριελάμβανε την αγορά τριών οικοπέδων, που όμως το ένα από τα τρία οικόπεδα δεν είχε ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς και θα “μπλέκαμε” ως δήμος. Μάλιστα, με εκείνον τον σχεδιασμό ο δήμος θα έπρεπε να πληρώσει 700.000 ευρώ και πλέον, τον Απρίλιο, χρήματα που δεν μπορούσε να δώσει ο δήμος, καθώς θα έπρεπε να δοθούν μέσω των δημοτικών τελών. Εμείς, από την πλευρά μας προχωρήσαμε σε συμφωνία για την αγορά των δύο οικοπέδων που έχουν ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς.
Και για την αποπληρωμή τους;
Επίσης, αυτό είναι πολύ σημαντικό. Με τον δικό μας τρόπο ο δήμος καλείται να αποπληρώσει τα δύο ακίνητα σε βάθος δύο ετών. Μάλιστα, ο δήμος θα δίνει περίπου 200.000 ευρώ το χρόνο, ποσά που μπορεί να υποστηρίξει και για αυτό δεν χρειάστηκε να προχωρήσουμε στην αύξηση ων δημοτικών τελών, όπως συμβαίνει σε πολλούς άλλους δήμους.
Τα δύο οικόπεδα που αγόρασε ο δήμος επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του δημοτικού γκαράζ;
Καταρχάς, πρέπει να υπογραμμιστεί ότι με τον τρόπο που προχωρά η νέα δημοτική αρχή αποδεικνύεται ότι υπάρχει ένα σχέδιο, μία στρατηγική. Να αγοράζουμε αυτά που μπορούμε να πληρώσουμε και τα οποία μπορούμε να αποκτήσουμε άμεσα. Επειδή όμως δεν φτάνουν τα δύο αυτά οικόπεδα για να καλύψουν τις ανάγκες μας, δεσμεύσαμε και τα υπόλοιπα οικόπεδα για κοινωφελείς χρήσεις του δήμου Αγίας Παρασκευής, σε μία έκταση 20 στρεμμάτων. Αυτό σημαίνει ότι επιθυμούμε να έρθουμε σε επαφή με τους ιδιοκτήτες και να βρούμε μία λύση είτε για απευθείας αγορά, είτε για απαλλοτρίωση.
Όσον αφορά στην χρήση γης στα συγκεκριμένα ακίνητα είναι αυτή που απαιτείται για ένα δημοτικό αμαξοστάσιο;
Αυτό είναι το τρίτο βήμα. Εμείς φωνάζαμε στην προηγούμενη δημοτική αρχή – και εμείς ξεκινήσαμε από αυτό – να πάμε στον Υπουργείο Περιβάλλοντος και να ζητήσουμε να αποχαρακτηριστεί ο χώρος από Β΄ Ζώνη Υμηττού, τώρα που είναι σε εξέλιξη η ΣΜΠΕ για τον Υμηττό. Επίσης, με έγγραφο του δασαρχείου φαίνεται ξεκάθαρα πως ο συγκεκριμένος χώρος δεν είναι δασικός, οπότε μπορεί να αποχαρακτηριστεί και να γίνουν εκεί οι κοινωφελείς χρήσεις που επιθυμούμε ως δήμος. Εμείς, ήδη σε αυτόν τον πρώτο μήνα, έχουμε κάνει πάρα πολλά προς αυτήν την κατεύθυνση. Μάλιστα, πρόσφατα είχα ραντεβού για αυτό το λόγο με τον γενικό Γραμματέα του Υπουργείου περιβάλλοντος, κ. Μπακογιάννη, όπου με αφορμή τις αντιρρήσεις που θα υπάρξουν για άλλα ζητήματα που αφορούν στον Υμηττό να εντάξει και τις δικές μας.
Μπορούμε να προσδιορίσουμε τον χρόνο που θα χρειαστεί;
Δεν μπορούμε να το προσδιορίσουμε αλλά είναι σε εξέλιξη όλο αυτό και δεν θα είναι τόσο χρονοβόρο. Εμείς για αυτό προχωρήσαμε ήδη και στην αγορά των ακινήτων ώστε να είναι ξεκάθαρη και η βούληση του δήμου ότι εμείς επιθυμούμε στη συγκεκριμένη περιοχή να μεταφέρουμε τις συγκεκριμένες υπηρεσίες μας.
Δήμαρχε, να αλλάξουμε θέμα και να μας πείτε για την πρωτοβουλία που αναλάβατε να συναντάτε τους πολίτες από κοντά τους πολίτες, μία δράση που την ονομάσατε «πες το στον δήμαρχο»…
Εμείς είχαμε δεσμευτεί ως παράταξη και πριν αναλάβουμε τη διοίκηση του δήμου ότι θα έχουμε συνεχή επικοινωνία με τους πολίτες. Το κάναμε ως αντιπολίτευση και βέβαια τώρα που γίναμε δημοτική αρχή δεν το ξεχάσαμε. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, τα απογεύματα της Πέμπτης είναι αφιερωμένα στους πολίτες, με τους οποίους θα συνομιλώ και θα ακούω εκτός από τα παράπονά τους και την κριτική τους που μας κάνει καλύτερους, και τις ιδέες τους, τις προτάσεις τους και ό,τι άλλο επιθυμούν. Να αναφέρω ότι μία φορά το μήνα έχουμε και το “ρώτα τον δήμαρχο”, όπου μέσω του διαδικτύου συνομιλούμε με τους πολίτες και ήδη την πρώτη φορά που το κάναμε είχε πολύ μεγάλη απήχηση. Εμάς μας ενδιαφέρει να γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τα προβλήματα που απασχολούν τους πολίτες της Αγίας Παρασκευής και να δίνουμε λύσεις.
Κλείνοντας, είχαμε κάποια εξέλιξη με το θέμα του προϋπολογισμού του δήμου;
Δυστυχώς, άλλοι δήμοι από τον Νοέμβριο έχουν ψηφίσει τους προϋπολογισμούς τους για το 2024 και εμείς χρειάστηκε να φτάσουμε στον Φεβρουάριο για να ψηφιστεί ο Προϋπολογισμός από το δημοτικό συμβούλιο της πόλης και αυτό όπως εύκολα καταλαβαίνει κάποιος αυτό αποτελεί μία επιπλέον δυσκολία για να κάνουμε τα όσα σχεδιάζουμε.