Νέος ΚΟΚ: Σώζονται ζωές με το όριο των 30km/h
24 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέος ΚΟΚ: Σώζονται ζωές με το όριο των 30km/h

by todaypress
16/06/2025 08:05
in ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ,
Νέος ΚΟΚ: Σώζονται ζωές με το όριο των 30km/h
Share on FacebookShare on Twitter

Δημοσιεύτηκε στην ψηφιακή εφημερίδα Ipaper

της Χριστίνας Αλεξοπούλου, τ. Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Βουλευτή ΝΔ Αχαΐας

Επιμέλεια: Μάρθα Λεκκάκου

Η μεγάλη μεταρρύθμιση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν αποτελεί απλώς μια θεσμική παρέμβαση. Αντανακλά μια επιτακτική κοινωνική ανάγκη. Μετά από σχεδόν είκοσι χρόνια, έγινε ένα αποφασιστικό βήμα προς έναν σύγχρονο, αποτελεσματικό και βιώσιμο ΚΟΚ, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, την πρόληψη ατυχημάτων και την αλλαγή νοοτροπίας στους δρόμους μας.

Το νέο πλαίσιο αποτελεί προϊόν συστηματικής και στοχευμένης δουλειάς, που βασίστηκε σε πραγματικά δεδομένα και ανάγκες. Ένας από τους βασικούς άξονες που προωθήσαμε με συνέπεια ήταν η μείωση του ορίου ταχύτητας στους αστικούς δρόμους από 50 σε 30 χιλιόμετρα την ώρα. Δεν πρόκειται για συμβολική κίνηση, αλλά για ουσιαστικό μέτρο με μετρήσιμα οφέλη: σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, η εφαρμογή ορίου 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές έχει οδηγήσει σε μείωση τροχαίων έως και 40%.

Ο αντίκτυπος μιας σύγκρουσης με 50 χλμ./ώρα είναι δραματικά μεγαλύτερος: ο κίνδυνος θανατηφόρου τραυματισμού για έναν πεζό είναι πενταπλάσιος σε σχέση με τα 30 χλμ./ώρα. Είναι λοιπόν σαφές ότι το όριο των 30 δεν είναι περιορισμός, αλλά προστασία ζωής.

Το 2023, σημειώθηκαν 1.845 τροχαία ατυχήματα με πεζούς, από τα οποία 95 ήταν θανατηφόρα. Μόνο στην Αχαΐα, καταγράφηκαν 18 ατυχήματα με πεζούς, εκ των οποίων ένα θανατηφόρο. Επιπλέον, μέσα στο 2024, 665 συμπολίτες μας έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο. Πολλά από αυτά τα δυστυχήματα έγιναν εντός αστικών περιοχών. Αυτοί οι αριθμοί δεν είναι στατιστικά. Είναι ζωές που χάθηκαν, οικογένειες που βυθίστηκαν στο πένθος. Η ανάγκη για δράση είναι αδιαπραγμάτευτη.

Πέρα από το ζήτημα της ασφάλειας, η μείωση ταχύτητας έχει και περιβαλλοντική και κοινωνική διάσταση. Συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων (έως και 12%) και περιορίζει τις εκπομπές CO₂ και NOx κατά 19%. Παράλληλα, ενθαρρύνει τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, ποδηλάτων και περπατήματος, στηρίζοντας τη μετάβαση σε πιο ανθρώπινες, ήπιες πόλεις.

Πολυάριθμες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις όπως το Παρίσι, οι Βρυξέλλες, η Βαρκελώνη και η Μαδρίτη έχουν υιοθετήσει την πολιτική των 30 χλμ./ώρα. Στο Παρίσι, το μέτρο συνέβαλε στη μείωση των τροχαίων κατά 25% σε διάστημα δύο ετών. Στη Βαρκελώνη, καταγράφηκε αύξηση της χρήσης ΜΜΜ και αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου.

Ο νέος ΚΟΚ, όμως, φέρνει και άλλες σημαντικές καινοτομίες. Η ψηφιοποίηση των ελέγχων είναι μια τομή, καθώς πλέον θα καταγράφονται αυτόματα οι παραβάσεις με σύγχρονες τεχνολογίες (κάμερες, αισθητήρες), εξασφαλίζοντας αμεσότητα και δίκαιη επιβολή των ποινών. Επίσης, για πρώτη φορά καθιερώνεται κατηγοριοποίηση παραβάσεων με βάση την επικινδυνότητά τους, ώστε να αποφεύγονται οριζόντιες ποινές και να ενισχύεται η αναλογικότητα.

Μια ακόμη σημαντική αλλαγή αφορά στην εστίαση στον οδηγό και όχι στο όχημα. Ο νέος ΚΟΚ υιοθετεί την αρχή πως δεν αρκούν τα υψηλά πρόστιμα. Χρειάζονται ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες ποινές, οι οποίες θα επιβάλλονται με συνέπεια. Η ηλεκτρονική διαχείριση των κλήσεων και η παρακολούθηση της υποτροπής δίνουν πραγματική υπόσταση στους κανόνες.

Στον νέο Κώδικα εντάσσεται επίσης η μικροκινητικότητα, η οποία αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας. Καθιερώνεται η υποχρεωτική χρήση κράνους για ηλεκτρικά πατίνια και άλλα ελαφρά προσωπικά οχήματα, ενώ εισάγονται σαφή όρια ταχύτητας και ειδικές ρυθμίσεις για δίκυκλα, όπως η διήθηση έως 20 χλμ./ώρα και οι ζώνες αναμονής στα φανάρια.

Αξίζει, τέλος, να αναφερθεί ότι η δια βίου αφαίρεση διπλώματος, η οποία προβλεπόταν στον προηγούμενο ΚΟΚ για εξαιρετικά επικίνδυνες παραβάσεις, αποδείχθηκε ανεφάρμοστη στην πράξη. Η στοχευμένη επιβολή ρεαλιστικών ποινών και η παρακολούθηση της υποτροπής είναι το πιο αξιόπιστο μέσο για την ουσιαστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Ο περιορισμός της χρήσης των ΙΧ και η ενίσχυση των ΜΜΜ είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς η Ελλάδα υπολείπεται στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Οι αλλαγές του νέου ΚΟΚ κινούνται στην κατεύθυνση αυτή.

Το κρίσιμο, όμως, δεν είναι μόνο οι νέοι κανόνες. Είναι η καθημερινή εφαρμογή τους. Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια, επένδυση στην οδική εκπαίδευση, στην ενημέρωση και στη χρήση τεχνολογίας. Η οδική ασφάλεια είναι συλλογική ευθύνη. Και σε αυτήν την εθνική προσπάθεια, κανείς δεν περισσεύει.

Tags: ΚΟΚΜΑΡΘΑ ΛΕΚΚΑΚΟΥΧριστίνα Αλεξοπούλου
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σεισμική δόνηση μεταξύ Σαντορίνης – Ανάφης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έκτακτο: Σεισμός τώρα στην Χαλκιδική!

16/06/2025 21:27
Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής

16/06/2025 21:20
ΠΑΣΟΚ: “Αλαζόνας και αμετανόητος”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΣΟΚ: Η πραγματικότητα διαψεύδει, ξανά, τις κυβερνητικές θριαμβολογίες για το αναπτυξιακό «success story»

16/06/2025 21:11
Άρτα: Ράγισαν καρδιές στο τελευταίο αντίο του 15χρονου Σπύρου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άρτα: Ράγισαν καρδιές στο τελευταίο αντίο του 15χρονου Σπύρου

16/06/2025 20:43
Τραγωδία στη Ρόδο: Πρέσα πλυντηρίου συνέθλιψε εργαζόμενο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ικαρία: Διάσωση περιπατήτριας από πυροσβέστες

16/06/2025 20:41
Κυριάκος Μητσοτάκης: “Η Ευρώπη μπορεί να καταλήξει σε μια win-win εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε εκδήλωση του Υπουργείου Εργασίας την Τρίτη (17/06) ο Κ. Μητσοτάκης

16/06/2025 20:16
Πυρκαγιά σε θερμοκήπιο στην Αγριά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

22 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο

16/06/2025 19:50
Συνεδριάζει η Πολιτική Επιτροπή της ΝΔ (Live)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης: Η πρότασή μου για τη θέση του γραμματέα είναι ο Κώστας Σκρέκας (vid)

16/06/2025 19:40
Συλλυπητήρια του ΠτΒ για το θάνατο του Δημήτρη Βουνάτσου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Την προσεχή Τετάρτη στις 09.00 η συζήτηση στη Βουλή επί των προτάσεων για την Προανακριτική

16/06/2025 19:00

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #161


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Συνεχίζει στην Τούμπα – Καμία αλλαγή!
SPORTS

Έρχεται η νέα Τούμπα;

16 Ιουνίου 2025

...

Read moreDetails

Έκτακτο: Σεισμός τώρα στην Χαλκιδική!

Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved