Α. Τζιτζικώστας από τη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς: «Στηρίζουμε τη συμφωνία στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό που εξασφαλίζει όρους ισότιμου ανταγωνισμού στη ναυτιλία παγκοσμίως»
28 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Α. Τζιτζικώστας από τη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς: «Στηρίζουμε τη συμφωνία στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό που εξασφαλίζει όρους ισότιμου ανταγωνισμού στη ναυτιλία παγκοσμίως»

Ο Επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς

by room1
13/06/2025 17:33
in ΠΟΛΙΤΙΚΗ,
Α. Τζιτζικώστας από τη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς: «Στηρίζουμε τη συμφωνία στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό που εξασφαλίζει όρους ισότιμου ανταγωνισμού στη ναυτιλία παγκοσμίως»
Share on FacebookShare on Twitter
Ομιλία στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς και συνάντηση με τη διοίκηση του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας είχε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας.

Στις συζητήσεις του με τα μέλη των συλλογικών οργάνων του ναυτιλιακού τομέα ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της νέας στρατηγικής για τα λιμάνια, της νέας ναυτιλιακής βιομηχανικής στρατηγικής και της στρατηγικής για τον βιώσιμο τουρισμό και αντάλλαξε απόψεις για θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, όπως για την τρέχουσα κατάσταση στην ελληνική ναυτιλία, την ενίσχυση της βιωσιμότητας και της ανταγωνιστικότητας στον τομέα και τις λιμενικές υποδομές.

Μεταξύ άλλων ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε ότι η παγκόσμια γεωπολιτική και οικονομική αστάθεια, σε συνδυασμό με τον αυξημένο ανταγωνισμό και τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους συνιστούν μείζονες προκλήσεις για το μέλλον της ευρωπαϊκής και συνακόλουθα της ελληνικής ναυτιλίας, με τον τομέα να αποτελεί πυλώνα για την ΕΕ, καθώς περίπου το 75% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ γίνεται μέσω των πλοίων και σχεδόν το 40% της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας συνδέεται με την ΕΕ.

Στην ομιλία του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς, ο Επίτροπος αναφέρθηκε στην προσπάθεια για επίτευξη των φιλόδοξων περιβαλλοντικών στόχων που έχει βάλει η ΕΕ και για τη ναυτιλία, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι «αυτοί οι στόχοι δεν αποτελούν ανάχωμα για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Κι επειδή προτεραιότητά μας είναι η ανταγωνιστικότητα, στηρίζουμε τη συμφωνία στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), η οποία θα εξασφαλίσει όρους ισότιμου ανταγωνισμού παγκοσμίως που είναι άλλωστε και η διαχρονική προτεραιότητά μας. Γι’ αυτό το λόγο δεσμευτήκαμε να επανεξετάσουμε τα μέτρα της ΕΕ, μόλις επιτευχθεί έγκριση της συμφωνίας τον Οκτώβριο».

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Τζιτζικώστας στην ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας, αναφέροντας ότι η έκθεση Draghi καταγράφει τη μείωση του μεριδίου της ΕΕ στον παγκόσμιο θαλάσσιο στόλο και παρότι ο ευρωπαϊκός στόλος αυξάνεται, οι ανταγωνιστές του επεκτείνονται ταχύτερα, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς της ΕΕ στην ολική χωρητικότητα να έχει μειωθεί κατά 5% (στο 33,6% πλέον) μεταξύ 2018 και 2024.

«Η ανταγωνιστικότητά μας βρίσκεται υπό πίεση. Το ίδιο ισχύει και για τη ναυπηγική βιομηχανία, η οποία αντιμετωπίζει αθέμιτο ανταγωνισμό. Γνωρίζω ότι οι ανταγωνιστές προσφέρουν πλοία έως και 30 ή 40% φθηνότερα από ό,τι μπορούν οι Ευρωπαίοι παραγωγοί και συμμερίζομαι την απογοήτευσή σας. Απαιτείται κοινή δράση από την ΕΕ, τα κράτη μέλη και τη βιομηχανία. Και αυτό κάνουμε με την Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας, με τη Βιομηχανική Συμφωνία, όπου μετατρέψαμε τους στόχους της βιωσιμότητας σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις βιομηχανίες της Ευρώπης και με την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου πακέτου για τη θαλάσσια ανταγωνιστικότητα, συμπεριλαμβανομένης της νέας στρατηγικής για τη ναυτιλία, του επενδυτικού σχεδίου για τις βιώσιμες μεταφορές και της νέας στρατηγικής για τα λιμάνια», υπογράμμισε ο Επίτροπος.

Ο κ. Τζιτζικώστας ανέλυσε αυτές τις πρωτοβουλίες και επιπλέον επισήμανε δυο ζητήματα ζωτικής σημασίας για τη ναυτιλία:

1.Καλύτερη πρόσβαση στη χρηματοδότηση, καθώς η δημόσια χρηματοδότηση δεν καλύπτει επενδύσεις ύψους 40 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως που απαιτούνται, οπότε είναι αναγκαία η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων.

2.Οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες να διατηρήσουν ένα μερίδιο του στόλου τους υπό σημαίες χωρών μελών της ΕΕ, λόγω του φόρου χωρητικότητας και των διεθνών συμφωνιών που ωφελούν τα σκάφη με σημαία κράτους μέλους της ΕΕ.

Ο κ. Τζιτζικώστας έκλεισε την ομιλία του με ένα αισιόδοξο μήνυμα για την ελληνική ναυτιλία: «Δεν θα είναι πάντα γαλήνια τα νερά τα επόμενα χρόνια. Θα υπάρχουν και φουρτούνες και δυσκολίες, επειδή οι προκλήσεις είναι πολλές και πολυεπίπεδες. Όμως αν υπάρχει μια ναυτιλιακή κοινότητα που μπορεί να αντέξει, μπορεί να προσαρμοστεί και τελικά να βγει ακόμη πιο δυνατή, αυτή είναι η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα».

Tags: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣΓιάννης ΜώραληςΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑΕΕΕΠΙΤΡΟΠΟΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κοντογεώργης για Σαντορίνη: Η κυβέρνηση παίρνει μέτρα για την ασφάλεια των πολιτών και τη στήριξη εργαζομένων και επιχειρήσεων
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κοντογεώργης: Ο Τσίπρας δεν έχει καμία σχέση με την σύγχρονη Ελλάδα, τις ανάγκες και τις προοπτικές της

14/06/2025 10:05
Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΕΤΑΑ Τάσος Μαυρίδης στην TP: Ποσό – ρεκόρ για το φετινό πρόγραμμα των vouchers των βρεφονηπιακών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΕΤΑΑ Τάσος Μαυρίδης στην TP: Ποσό – ρεκόρ για το φετινό πρόγραμμα των vouchers των βρεφονηπιακών

14/06/2025 10:05
Προσωπικός Αριθμός: Πάνω από 337.000 εκδόσεις – Εντοπίστηκαν 96.000 «διαφορές»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Προσωπικός Αριθμός: Πάνω από 337.000 εκδόσεις – Εντοπίστηκαν 96.000 «διαφορές»

14/06/2025 10:00
Γιάννης Καντέλης: Πολιτικοί υπολογισμοί: Μια εξίσωση με δύο… «γνωστούς – αγνώστους Χ»
ΑΠΟΨΕΙΣ

Γιάννης Καντέλης: Πολιτικοί υπολογισμοί: Μια εξίσωση με δύο… «γνωστούς – αγνώστους Χ»

14/06/2025 08:02
Το κεκτημένο, το εκλογοδικείο και η Βουλή των… 297
ΑΠΟΨΕΙΣ

Το κεκτημένο, το εκλογοδικείο και η Βουλή των… 297

14/06/2025 07:31
Ο ΣΥΡΙΖΑ και η απεργοσπαστική του «καμπούρα»
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο ΣΥΡΙΖΑ και η απεργοσπαστική του «καμπούρα»

14/06/2025 00:05
Ολοκληρώθηκε το ΚΥΣΕΑ: Πάγια θέση της Ελλάδας είναι ότι οι λύσεις πρέπει να αναζητούνται μέσω της διπλωματίας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ολοκληρώθηκε το ΚΥΣΕΑ: Πάγια θέση της Ελλάδας είναι ότι οι λύσεις πρέπει να αναζητούνται μέσω της διπλωματίας

13/06/2025 22:19
Επικοινωνία Μητσοτάκη – Χριστοδουλίδη για τις εξελίξεις στη Μ. Ανατολή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επικοινωνία Μητσοτάκη – Χριστοδουλίδη για τις εξελίξεις στη Μ. Ανατολή

13/06/2025 20:33
Διαβάστε αυτό το Σάββατο 14 Ιουνίου στην Today Press
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαβάστε αυτό το Σάββατο 14 Ιουνίου στην Today Press

13/06/2025 19:01

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #161


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τεχεράνη: Ανούσιος ο διάλογος με τις ΗΠΑ για το πυρηνικό πρόγραμμα μετά την ισραηλινή επίθεση
ΚΟΣΜΟΣ

Τεχεράνη: Ανούσιος ο διάλογος με τις ΗΠΑ για το πυρηνικό πρόγραμμα μετά την ισραηλινή επίθεση

14 Ιουνίου 2025

...

Read moreDetails

Κικίλιας: Το σενάριο κλεισίματος των Στενών του Ορμούζ είναι το χειρότερο δυνατό

Κοντογεώργης: Ο Τσίπρας δεν έχει καμία σχέση με την σύγχρονη Ελλάδα, τις ανάγκες και τις προοπτικές της

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved