Κυριάκος Μητσοτάκης: «Νέοι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους – Ώρα για αυστηρότερο ΚΟΚ- Ο κόμπος, έφθασε στο χτένι»
29 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Νέοι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους – Ώρα για αυστηρότερο ΚΟΚ- Ο κόμπος, έφθασε στο χτένι»

Το νέο πλαίσιο επιφέρει ουσιαστικές τροποποιήσεις, καθώς προβλέπει αυστηρότερες κυρώσεις για συγκεκριμένες παραβάσεις του ΚΟΚ

by Κωνσταντίνα Δαλαμάνη
10/06/2025 13:13
in ΠΟΛΙΤΙΚΗ,
Καπετάνιος

Συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, κατόπιν αιτήματος του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με αντικείμενο την ενημέρωση του Σώματος για τον προγραμματισμό των αμυντικών εξοπλισμών και την αμυντική πολιτική της χώρας, Τετάρτη 2 Απριλίου 2025. (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Share on FacebookShare on Twitter

«Σήμερα θέλω να μιλήσω και με την ιδιότητα του πατέρα και του πολίτη, που αγανακτεί όταν ακούει πως μεθυσμένος οδηγός παρέσυρε πεζούς. Πρόκειται για συχνές ειδήσεις. Έφθασε η ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη, είμαστε ανάμεσα στις πρώτες χώρες στα θανατηφόρα τροχαία στην Ευρώπη και δυστυχώς εσχάτως η τάση είναι εκ νέου ανοδική», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις».

«Σήμερα είμαστε μπροστά σε μία επιλογή ευθύνης με έναν νέο ΚΟΚ με ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα διακρίνοντας ανάμεσα στην πρώτη παράβαση και στην επανάληψη αυτής. Η ατολμία θα ισοδυναμούσε με μία κατάσταση που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό. Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία σε καμία έκφανση της δημόσιας ζωής. Αυτήν τη λογική υπηρετούν και τα υψηλότερα πρόστιμα και η αφαίρεση του διπλώματος σε ακραίες παραβάσεις», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης και τόνισε: «Δίνουμε προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία αποκλείοντας ταξί και ΙΧ από λεωφορειολωρίδες εκτός από την αποβίβαση και την επιβίβαση σε ταξί, αλλά και όσα μεταφέρουν άτομα με αναπηρία. Αυτό θα αυξήσει την ταχύτητα των αστικών λεωφορείων».

«Εφαρμόζουμε καθολικούς ελέγχους για το αλκοτέστ, όχι πλέον δειγματοληπτικούς. Ένας στους 4 θανάτους συνδέεται με την κατανάλωση αλκοόλ, η χρήση του κινητού ακόμη ένας σοβαρός κίνδυνος, ειδικά τα γραπτά μηνύματα πολλαπλασιάζουν έως και 23 φορές τον κίνδυνο ενός δυστυχήματος. Σε αυτόν τον διάλογο ενσωματώθηκαν προτάσεις επιστημόνων και θυμάτων», σημείωσε ο πρωθυπουργός επισημαίνοντας: «Θα επιμείνω στις βασικές παρεμβάσεις για τις συχνότερες παραβάσεις, την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και χρήση κινητού. Στις πιο σοβαρές το πρόστιμο θα πολλαπλασιάζεται και θα αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης. Τιμωρούμε πρωτίστως τους υπότροπους».

Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι «η στατιστική αίματος και πόνου αποτελεί και την καλύτερη απάντηση σε όλους όσοι θεωρούν τις συγκεκριμένες ποινές αυστηρές. Ο κόμπος, όμως, έφθασε στο χτένι. Η μείωση του ορίου ταχύτητας στην πόλη έχει εφαρμοσθεί και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης με επιτυχία. Η συγκεκριμένη παρέμβαση είναι σωστή, μας τη συστήνουν οι ειδικοί και θα σώσει ζωές. Επίσης, οι συγκοινωνιολόγοι μάς λένε πως οι μικρότερες ταχύτητες μπορεί να βελτιώσουν και την εικόνα του κυκλοφοριακού στην πόλη. Ακόμη μία σημαντική πρωτοβουλία είναι η εγκατάσταση καμερών, στόχος να φθάσουμε τις 1.400 στην Αττική, αλλά και να εγκαταστήσουμε τις πρώτες κάμερες στα λεωφορεία για να επιτηρούμε την τήρηση των κανόνων στις λεωφορειολωρίδες. Τα πρόστιμα θα μπαίνουν στο Ταμείο Οδικής Ασφαλείας για την κατασκευή έργων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια».

Ο πρωθυπουργός κατέληξε τονίζοντας ότι «ένας νέος ΚΟΚ δεν επιλύει από μόνος το πρόβλημα της κυκλοφορίας. Απαιτούνται καλύτεροι δρόμοι, η κυβέρνηση επενδύει σε αυτόν τον τομέα, απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση στα σχολεία και στο βάθος αυτής της διαδικασίας θα πρέπει οι πολίτες να ενθαρρύνονται να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους χάριν των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ένα θέμα είναι η ποιότητα των μέσων και ένα άλλο εξίσου σοβαρό η συχνότητα και η ποιότητα των δρομολογίων. Χρειαζόμαστε καινούργια λεωφορεία, αλλά και περισσότερους οδηγούς. Μόνο εάν πεισθούν οι πολίτες για την αξιοπιστία των μέσων μαζικής μεταφοράς θα τα επιλέξουν έναντι των αυτοκινήτων τους. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τη δημιουργική τους στάση».

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Ο πρωθυπουργός έκανε εκτενή αναφορά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, λέγοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να τα ενισχύσει. «Εστιάζουμε στην αύξηση ταχύτητας των Μ.Μ.Μ., απελευθερώνοντας λεωφορειολωρίδες. Έχουμε παραλάβει πάνω από 400 λεωφορεία. Έως τις αρχές του 2026 θα έχουμε υποδεχθεί πάνω από 1.000 νέα λεωφορεία, και μέχρι το τέλος του 2027 θα έχουμε ανανεώσει πλήρως τον στόλο. Το μετρό προχωρά με γρήγορους ρυθμούς. Στη Θεσσαλονίκη, έως τις αρχές του 2026, θα έχει ολοκληρωθεί η σύνδεση με την Καλαμαριά», είπε.

«Προχωράμε στην πιλοτική λειτουργία μετρό και τραμ τα ξημερώματα του Σαββατοκύριακου, για να διευκολύνουμε τους νέους να μην παίρνουν το αυτοκίνητο. Οι νέοι θα ήθελαν να έχουν μια αξιόπιστη επιλογή, ιδίως κατά την επιστροφή τους – γι’ αυτό και στηρίζουμε τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Βλέπετε ότι οι έλεγχοι αλκοτέστ συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό. Ένας στους τέσσερις θανάτους συνδέεται με κατανάλωση αλκοόλ.

Τρίτη αιτία συγκρούσεων είναι η χρήση κινητού. Οι ειδικοί λένε ότι ειδικά τα γραπτά μηνύματα αυξάνουν τον κίνδυνο 23 φορές. Παίζουμε τη ζωή μας και τη ζωή των άλλων», ανέφερε.

Έμφαση σε υπερβολική ταχύτητα, αλκοόλ και κράνος

«Θα επιμείνω στην υπερβολική ταχύτητα, το αλκοόλ και το κράνος. Οι ποινές θα συνδέονται με το επίπεδο επικινδυνότητας. Πρέπει να τιμωρούμε πρωτίστως τους υπότροπους. Παράλληλα, για τη χρήση μη ζώνης και κράνους, που βρίσκονται στις πιο συχνές παραβάσεις, τα πρόστιμα θα φτάνουν τα 350 ευρώ, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη. Αυτή η στατιστική αίματος και πόνου είναι η απάντηση σε όσους χαρακτηρίζουν σκληρές τις ρυθμίσεις. Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Οι ρυθμίσεις θα κάνουν τον επιπόλαιο οδηγό να σκεφτεί διπλά και τριπλά πριν βάλει σε κίνδυνο τη ζωή του και των υπολοίπων», σημείωσε.

Μια δεύτερη καινοτομία είναι η καθιέρωση ορίου 30 χλμ/ώρα μέσα στις πόλεις, σε μονόδρομους. «Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό. Η μείωση ταχύτητας έχει δοκιμαστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με επιτυχία. Κάντε μόνοι σας μια παρατήρηση. Εγώ βλέπω στον περιφερειακό του Λυκαβηττού την ανάπτυξη ταχύτητας από Ι.Χ., που αν πεταχτεί ένας πεζός, δεν υπάρχει περιθώριο αντίδρασης», είπε, εξηγώντας ότι και με βάση τους συγκοινωνιολόγους, οι μικρότερες ταχύτητες μπορούν να βελτιώσουν και την ίδια την κίνηση.

Στόχος οι 1.500 κάμερες

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για αλλαγή συνήθειας με πολλαπλάσιο όφελος, προσθέτοντας ότι η Πολιτεία δεν μπορεί να έχει έναν τροχονόμο σε κάθε δρόμο. «Γι’ αυτό και η τρίτη επιλογή είναι η εγκατάσταση καμερών. Στόχος μας είναι να φτάσουμε τις 1.500 κάμερες. Πιλοτικά, θα εγκατασταθούν και στα λεωφορεία για έλεγχο των λεωφορειολωρίδων», είπε.

«Τα έσοδα από τις ψηφιακές κλήσεις θα μπαίνουν σε Ταμείο Οδικής Ασφάλειας για έργα αναβάθμισης του οδικού δικτύου. Όσο περισσότερα έσοδα έχουμε από κλήσεις, τόσο θα προκύπτει ανάγκη για παρεμβάσεις. Δεν είναι σκοπός η είσπραξη εσόδων από πρόστιμα. Το αντίθετο», ανέφερε.

Η Πολιτεία προχωρά επίσης σε μια σειρά προσωρινών παρεμβάσεων σε κεντρικούς οδικούς άξονες, όπου γνωρίζουμε ότι έχουμε μεγάλα προβλήματα. Μιλώ για τον ΒΟΑΚ – ο Υπουργός μού είπε ότι κάποια έργα θα έχουν ολοκληρωθεί άμεσα. Όποιος ταξιδεύει στην Πατρών-Πύργου θα έχει δει ότι ήπιες παρεμβάσεις έχουν μειώσει τα δυστυχήματα. Το ίδιο θέλουμε να κάνουμε και στον ΒΟΑΚ.

Δεν λύνει το πρόβλημα της οδικής συμπεριφοράς ένας νέος Κ.Ο.Κ. Απαιτούνται περισσότερα, ασφαλέστερα Μ.Μ.Μ., καλύτεροι δρόμοι, καλύτερη εκπαίδευση στα σχολεία. Ίσως πρέπει να ξαναδούμε το πλαίσιο των εξετάσεων. Και ναι, πολιτική της κυβέρνησης είναι να στρέψουμε τον κόσμο με μεγαλύτερη συχνότητα στα Μ.Μ.Μ., όσο αυτά ενισχύονται. Βρέθηκα πριν λίγες ημέρες στον Βόλο, όπου επισκευάζονται με μεγάλη ταχύτητα οι απαξιωμένοι συρμοί του παλιού ηλεκτρικού. Ξαναχτίζονται από την αρχή. Δεκατέσσερις τέτοιοι συρμοί θα μπορέσουν να μπουν στο δίκτυο έως το 2026 και θα βρούμε πόρους να ανατάξουμε το σύνολο του στόλου.

«Η προτεραιότητα που δίνουμε είναι, σύντομα, στις γραμμές κορμού να έχουμε ουσιαστική βελτίωση στη συχνότητα των δρομολογίων. Όταν οι πολίτες της Αθήνας πειστούν ότι τα Μ.Μ.Μ. είναι αξιόπιστα, θα αφήσουν τα αυτοκίνητά τους. Να κλείσω ευχαριστώντας τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τη δημιουργική διάθεση που επέδειξαν σε αυτό το σημαντικό νομοσχέδιο. Είναι από τις λίγες φορές που, σε ένα περιβάλλον μεγάλης έντασης στο Κοινοβούλιο, καταφέραμε να προσεγγίσουμε ένα ζήτημα εθνικής εμβέλειας μέσα από το πρίσμα του εθνικού συμφέροντος, για να ανατάξουμε την τραγική πρωτιά που έχει η χώρα μας», κατέληξε ο πρωθυπουργός.

Οι βασικές παράμετροι του νέου ΚΟΚ

Δύο βασικές παράμετροι του νέου ΚΟΚ είναι η αυστηρότητα κατά την υποτροπή σε ένα αδίκημα, αλλά και η τιμωρία του οδηγού και όχι του οχήματος, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει μέχρι σήμερα. Παράλληλα, αυστηροποιείται ιδιαίτερα το ποινικό πλαίσιο σε περίπτωση που κάποιος προκαλέσει θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα, ιδίως αν διαπιστωθεί ότι δεν φέρει δίπλωμα.

Με βάση τις πρόνοιες του νέου ΚΟΚ, αν κάποιος ξεπεράσει το όριο ταχύτητας κατά 50χλμ. την πρώτη φορά θα πληρώσει πρόστιμο 700€ και του αφαιρεθεί το δίπλωμα για 60 ημέρες, ενώ για την τρίτη φορά που θα υποπέσει στην ίδια παράβαση το πρόστιμο θα φτάσει τις 2000 ευρώ και η αφαίρεση διπλώματος τα 2 έτη. Για τους οδηγούς που προκαλούν θανατηφόρα τροχαία η ποινή μπορεί να φτάσει τα 10-20 χρόνια και αν πρόκειται για πολύνεκρο τροχαίο, την ισόβια κάθειρξη.

 

Tags: Nέος Κώδικας Οδικής ΚυκλοφορίαςSLIDERΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παπαστεργίου: Θα έρθει απαγόρευση, εάν συνεχίσουν οι πάροχοι να προσφέρουν ακατάλληλο περιεχόμενο στους ανηλίκους
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπαστεργίου: Πάνω από 300.000 προσωπικοί αριθμοί έχουν ήδη εκδοθεί – Μέσα στο 2026 οι 2.500 κάμερες στους δρόμους

11/06/2025 10:41
Νίκος Χαρδαλιάς: Συνεχίζουμε να υλοποιούμε αναπτυξιακά έργα σε κάθε γειτονιά
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νίκος Χαρδαλιάς: Συνεχίζουμε να υλοποιούμε αναπτυξιακά έργα σε κάθε γειτονιά

11/06/2025 10:29
Βουλή: Κατατέθηκε η ευρωπαϊκή οδηγία για «επαρκείς κατώτατους μισθούς στην ΕΕ»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέος ΚΟΚ: Ολοκληρώνεται σήμερα η συζήτηση και ψήφισή του στην Ολομέλεια

11/06/2025 10:17
Αμερικανός αναπληρωτής ΥΠΕΞ: Οι ΗΠΑ δεσμεύονται για την προώθηση της συνεργασίας με Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αμερικανός αναπληρωτής ΥΠΕΞ: Οι ΗΠΑ δεσμεύονται για την προώθηση της συνεργασίας με Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ

11/06/2025 09:50
Στην Οδησσό αύριο ο Κυριάκος Μητσοτάκης – Προσκεκλημένος του Βολοντίμιρ Ζελένσκι
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην Οδησσό ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την 4η Σύνοδο Κορυφής Ουκρανίας – ΝΑ Ευρώπης

11/06/2025 09:35
Χατζηδάκης: Ασκήθηκαν 43 διώξεις για τα Τέμπη και θα κολλούσαμε στον λαθρέμπορο του ξυλολίου;
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χατζηδάκης: Δεν βλέπω άλλη πολιτική δύναμη, πλην της ΝΔ, που να μπορεί να εκπροσωπήσει σοβαρά τη χώρα

11/06/2025 09:13
Σε τροχιά κυριαρχίας η ΝΔ: Διπλό σκορ και «πράσινο φως» για ρήξεις
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δημοσκόπηση Interview: Μπροστά η ΝΔ, «στον πάγο» οι παλιοί ηγέτες – Διεκδικητικό το ΠΑΣΟΚ, σε υποχώρηση η Πλεύση

11/06/2025 08:47
Σκέρτσος: Συγκρότηση Ειδικής Επιτροπής για τον Αυτισμό – «Όταν ο διάλογος αλλάζει ζωές»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκέρτσος για Τσίπρα: Αριστερά φληναφήματα περί δήθεν φορολόγησης του πλούτου

11/06/2025 08:23
Μητσοτάκης προς περιφερειάρχες: Επιτάχυνση έργων μέχρι το τέλος του έτους
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα αρχή με Σκρέκα: Ο Μητσοτάκης θέτει τον πήχη για τρίτη αυτοδύναμη νίκη

11/06/2025 08:16

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #160


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Εφετείο: Φάρσα το τηλεφώνημα για βόμβα – Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφετείο: Φάρσα το τηλεφώνημα για βόμβα – Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία

11 Ιουνίου 2025

...

Read moreDetails

ΔΥΠΑ-Παιδικές κατασκηνώσεις: Tα οριστικά αποτελέσματα

Απάτη 10 εκατομμυρίων με πλαστό Πικάσο: Εξαρθρώθηκε κύκλωμα αρχαιοκαπηλίας – 13 συλλήψεις από την ΕΛ.ΑΣ

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved