Υπεγράφησαν οι συμβάσεις για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias»
32 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπεγράφησαν οι συμβάσεις για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias»

Οι δηλώσεις των αρμόδιων Υπουργών και Αναπληρωτών Υπουργών

by room1
28/04/2025 17:47
in ΠΟΛΙΤΙΚΗ,
Υπεγράφησαν οι συμβάσεις για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias»
Share on FacebookShare on Twitter

Υπεγράφησαν οι συμβάσεις για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias»
Υπεγράφησαν, σήμερα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.

Οι συμβάσεις υπεγράφησαν, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, από τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τους αναδόχους.

Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 450,12 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια των συμβάσεων έχει οριστεί σε 15 μήνες από σήμερα.

Σε αυτή τη δέσμη περιλαμβάνονται 4 εργολαβίες:

Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν την αποκατάσταση της υποδομής και επιδομής της γραμμής, τη σταθεροποίηση πρανών, ορυγμάτων και επιχωμάτων, καθώς και την ενίσχυση της αντοχής του δικτύου έναντι μελλοντικών ακραίων καιρικών φαινομένων.

Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν την κατασκευή των απαιτούμενων έργων για την αποκατάσταση και βελτίωση από υδραυλικής πλευράς της γραμμής, ώστε η γραμμή να τεθεί σε ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία και να αποκτήσει στα τμήματα αυτά, ανθεκτικότητα ως προς τα καιρικά φαινόμενα που πλήττουν τακτικά την περιοχή.

Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, στα τμήματα: i) Έξοδος Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Λατομείου ii) Σ.Σ. Λατομείου – Είσοδος Σ.Σ. Βόλου iii) δύο θέσεων στον Σ.Σ. Βόλου.
Οι εργασίες στα τμήματα αυτά περιλαμβάνουν, αποκαταστάσεις σιδηροδρομικών και μεταλλικών γεφυρών, έργα θωράκισης της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής σε τμήματα της γραμμής που εμφανίζουν αυξημένη τρωτότητα έναντι πλημμυρικών φαινομένων, καθώς και συνοδές υδραυλικές εργασίες.

Η αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο έως τον Σ.Σ. Κραννώνα.
Με την αποκατάσταση των συστημάτων στο τμήμα που καταστράφηκε θα δοθεί η δυνατότητα να επαναλειτουργήσει η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το ETCS στο τμήμα αυτό. Το γεγονός αυτό θα αυξήσει την ασφάλεια της κυκλοφορίας και θα επιτρέψει την κυκλοφορία σε διπλή γραμμή. Επίσης, θα αυξηθεί και η χωρητικότητα της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Παρόντες στην τελετή υπογραφής ήταν, επίσης, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Βουλευτής Καρδίτσας Κώστας Τσιάρας, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Βουλευτής Λάρισας Χρήστος Κέλλας, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος, ο Βουλευτής Φθιώτιδας Χρήστος Σταϊκούρας, οι Βουλευτές Λάρισας Χρήστος Καπετάνος και Μάξιμος Χαρακόπουλος, οι Βουλευτές Μαγνησίας Χρήστος Τριαντόπουλος και Ζέττα Μακρή, η Βουλευτής Καρδίτσας Ασημίνα Σκόνδρα, η Γενική Γραμματέας Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΠΔΕ & ΕΠΑ) Αικατερίνη Οικονόμου, η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε σχετικά:

«Σήμερα υπογράφουμε τις συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.

Πρόκειται για έργα ιδιαίτερης σημασίας καθώς, με την ολοκλήρωσή τους, θα εξομαλυνθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία σε όλα τα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου που σήμερα είναι κατεστραμμένα, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα για τη μετακίνηση των πολιτών με όρους αυξημένης ασφάλειας, αλλά και την απρόσκοπτη μεταφορά αγαθών.

Αύριο, στη Λάρισα, θα υπογράψουμε τις συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης του οδικού δικτύου. Το σύνολο των παρεμβάσεων, τόσο στο σιδηροδρομικό όσο και στο οδικό δίκτυο, ανέρχεται σε 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά υψηλό ποσό, το οποίο αποδεικνύει το μέγεθος των καταστροφών που προκλήθηκαν από τη θεομηνία και την επείγουσα ανάγκη που δημιουργήθηκε στην εθνική οικονομία, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι πόροι για την αποκατάσταση των ζημιών στις δημόσιες υποδομές.

Για να καταστεί δυνατή η υλοποίηση αυτών των έργων, εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ τα υπόλοιπα 735 εκατομμύρια ευρώ θα αντληθούν από εθνικούς πόρους».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης δήλωσε:

«Για πρώτη φορά η Κυβέρνηση αυτή αύξησε το ετήσιο διαθέσιμο για φυσικές καταστροφές από 300 σε 600 εκατ. ευρώ. Το 2024 εξαντλήσαμε το ποσό αυτό και μάλιστα το υπερβήκαμε κατά 90 εκατ. ευρώ.

Βεβαίως, έχει μεγάλη αξία η δημοσιονομική πορεία του Κράτους, ώστε να είναι έτοιμο να καλύψει τέτοιου είδους φυσικές καταστροφές.

Το λέω αυτό, διότι ενώ η κάλυψη από την Ευρώπη μπορεί να είναι μικρή, αλλά μας έδωσε το δικαίωμα – με τη διαπραγμάτευση του Πρωθυπουργού – να ανακατευθύνουμε πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 600 εκατ. ευρώ. Ποσό που βλέπετε τώρα να συμμετέχει στο 1,3 δισ. ευρώ των συμβάσεων που υπογράφονται σήμερα και αύριο, αλλά ταυτόχρονα έχουμε και μία συμπλήρωση από το εθνικό σκέλος κατά 700 εκατ. ευρώ.

Μόλις πρόσφατα είχαμε και μία αύξηση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. Το 2025 θα φτάσει το ρεκόρ των 14,6 δισ. ευρώ, για να ανέλθει το 2026 σε 16,9 δισ. ευρώ.

Θα ήθελα να πω ότι και σήμερα, αλλά και αύριο, δείχνουμε ότι το Κράτος μεριμνά ώστε οι φυσικές καταστροφές να καλύπτονται και κυρίως να έχουμε τη δυνατότητα στο μέλλον ό,τι και να συμβεί, να είμαστε προετοιμασμένοι να καλύψουμε τέτοια φαινόμενα, τα οποία προέρχονται από μία κλιματική κρίση που έχει ασύμμετρα αποτελέσματα και μία συχνότητα που μεταβάλλεται τελείως, χωρίς να μπορούμε καν να την προβλέψουμε».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε:

«Όπως είχαμε δεσμευτεί, εντός Απριλίου υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία. Τον Σεπτέμβριο του 2023, είχαν παραδοθεί τα έργα των συμβάσεων για την τηλεδιοίκηση και το ETCS, τα οποία μετά την άνευ προηγουμένου σφοδρότητα της κακοκαιρίας, καταστράφηκαν μαζί με το σύνολο της γραμμής.

Ακολούθησε προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής, η οποία λειτουργεί ως και σήμερα, ώστε να μην διακοπούν τα δρομολόγια στον βασικό άξονα. Τα έργα προσωρινής αποκατάστασης είχαν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023.

Οπότε από σήμερα, οι εταιρείες με τις οποίες υπογράφουμε, ξεκινούν αμέσως τα έργα αποκατάστασης υποδομής και επιδομής στο τμήμα Δομοκού – Κραννώνα, η εγκατάσταση νέων συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ETCS και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της γραμμής από Παλαιοφάρσαλο έως Κραννώνα, καθώς και τα έργα για την αποκατάσταση υποδομής και επιδομής στους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάαρσαλος – Καλαμπάκα.

Η υλοποίηση τους ξεκινά χωρίς καμία καθυστέρηση, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα, για τα δεδομένα των έργων δημοσίου, με ορίζοντα υλοποίησης 15 μηνών.

Με την ολοκλήρωση αυτών των συμβάσεων και των υπόλοιπων έργων που δρομολογούμε, το δίκτυο θα είναι έτοιμο για να υποδεχθεί νέα σύγχρονα τρένα που θα κινούνται σε έναν πλήρως τηλεδιοικούμενο κεντρικό άξονα, Αθήνας – Θεσσαλονίκης».

Tags: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣΠΛΥΜΜΗΡΕΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΤΡΕΝΑΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκέρτσος: Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι υποδομή υπέρ των πολλών για το δεύτερο μεγαλύτερο μητροπολιτικό κέντρο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκέρτσος για απόφαση ΣτΕ: Καιρός να αφήσουμε πίσω την πολιτική τοξικότητα και να προχωρήσουμε μόνο μπροστά

14/06/2025 12:40
Κορυφώνεται σήμερα στην Ολομέλεια η συζήτηση της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βουλή: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας

14/06/2025 12:04
Συνεχίζεται για τρίτη μέρα το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνεχίζεται για τρίτη μέρα το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ

14/06/2025 11:20
Να θες να κάνεις αντιπολίτευση και να καταλήγεις στην Αννίτα
ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

Να θες να κάνεις αντιπολίτευση και να καταλήγεις στην Αννίτα

14/06/2025 11:05
Γιώργος Σαουνάτσος στην Today Press: «Νέα εποχή για την ΥΠΑ»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γιώργος Σαουνάτσος στην Today Press: «Νέα εποχή για την ΥΠΑ»

14/06/2025 11:02
Κοντογεώργης για Σαντορίνη: Η κυβέρνηση παίρνει μέτρα για την ασφάλεια των πολιτών και τη στήριξη εργαζομένων και επιχειρήσεων
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κοντογεώργης: Ο Τσίπρας δεν έχει καμία σχέση με την σύγχρονη Ελλάδα, τις ανάγκες και τις προοπτικές της

14/06/2025 10:05
Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΕΤΑΑ Τάσος Μαυρίδης στην TP: Ποσό – ρεκόρ για το φετινό πρόγραμμα των vouchers των βρεφονηπιακών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΕΤΑΑ Τάσος Μαυρίδης στην TP: Ποσό – ρεκόρ για το φετινό πρόγραμμα των vouchers των βρεφονηπιακών

14/06/2025 10:05
Προσωπικός Αριθμός: Πάνω από 337.000 εκδόσεις – Εντοπίστηκαν 96.000 «διαφορές»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Προσωπικός Αριθμός: Πάνω από 337.000 εκδόσεις – Εντοπίστηκαν 96.000 «διαφορές»

14/06/2025 10:00
Γιάννης Καντέλης: Πολιτικοί υπολογισμοί: Μια εξίσωση με δύο… «γνωστούς – αγνώστους Χ»
ΑΠΟΨΕΙΣ

Γιάννης Καντέλης: Πολιτικοί υπολογισμοί: Μια εξίσωση με δύο… «γνωστούς – αγνώστους Χ»

14/06/2025 08:02

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #161


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ανατιμήσεις και μπλακ άουτ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανατιμήσεις και μπλακ άουτ

14 Ιουνίου 2025

...

Read moreDetails

Μικρά – Μεγάλα (14/06/2025)

“Για ένα βιώσιμο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού που μας αξίζει”

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved