“Λιγότερα τροχαία ατυχήματα που οδήγησαν στην απώλεια ζωών καταγράφηκαν στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του Πάσχα (11-27 Απριλίου 2025) σε ολόκληρη την Επικράτεια, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024 (26/4-12/5)”,
αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας και προσθέτει:
“Προς τον σκοπό αυτό, οι υπηρεσίες Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά από χαρτογράφηση των σημείων, όπου παρατηρούνταν έντονα παραβατικές και επικίνδυνες συμπεριφορές, προχώρησαν σε στοχευμένους ελέγχους –270.359– οχημάτων (-21.134- περισσότερα συγκριτικά με το 2024) βεβαιώνοντας –77.568– παραβάσεις (έναντι -72.284-), μεταξύ των οποίων:
-18.762- για υπερβολική ταχύτητα,
-3.130- για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
-2.257- για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
-1.577- για οδήγηση υπό την επήρεια μέθης,
-1.490- για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης και
-625- για χρήση κινητού τηλεφώνου.
Φέτος, το Πάσχα, περισσότερα από –1.900.000– οχήματα κινήθηκαν στο εθνικό οδικό δίκτυο, προερχόμενα από τα μεγάλα αστικά κέντρα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Την περίοδο αυτή, σημειώθηκαν -24- θανατηφόρα τροχαία (έναντι -29- το 2024) καταγράφοντας μείωση -17,2%-, ενώ τα σοβαρά ανήλθαν σε -25- (έναντι -20- το 2024) και τα ελαφρά σε -453- (έναντι -424- το 2024) σημειώνοντας αύξηση κατά -25%- και -6,8%-, αντίστοιχα.
Παράλληλα, οι νεκροί μειώθηκαν κατά -16,7%- (-25- έναντι -30- το 2024), ενώ αυξήθηκαν οι σοβαρά και ελαφρά τραυματίες κατά -9- (-34- έναντι -25- το 2024) και -50- (-600- έναντι -550- το 2024), αντίστοιχα.
Ιδιαίτερα θετική, κατά τη φετινή περίοδο, παρουσιάζεται η εικόνα στην Αττική, όπου τα θανατηφόρα τροχαία μειώθηκαν κατά 60% (-4- έναντι -10- το 2024), ενώ οριακά μειωμένα ήταν τα σοβαρά από -7- το 2024 σε -6- το 2025 (μείωση 14,3%) και με σταθερή τάση τα ελαφρά (-231- έναντι -220- το 2024).
Στην υπόλοιπη επικράτεια τα θανατηφόρα τροχαία παρουσίασαν σταθερή τάση (-20- το 2025, -19- το 2024), ενώ αυξήθηκαν τα σοβαρά (-19- έναντι -13-) και τα ελαφρά (-222- έναντι -204-).
Παράλληλα, αυξημένη ήταν η βεβαίωση παραβάσεων στην Αττική, όπου η υπερβολική ταχύτητα παραμένει συχνό και αυξανόμενο αδίκημα, δεδομένου ότι οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν φέτος διπλασιάστηκαν (-2.130- έναντι -1.108-). Αλλά και στην πλειονότητα των υπόλοιπων επικίνδυνων παραβάσεων, παρουσιάζεται η ίδια εικόνα, όπου βεβαιώθηκαν:
-559- για μέθη (έναντι -546- το 2024),
-891- για κράνος (έναντι -884- το 2024),
-455- για ζώνη (έναντι -375- το 2024),
-146- για ερυθρό σηματοδότη (έναντι -99- το 2024).
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι τροχονομικοί έλεγχοι και η βεβαίωση παραβάσεων αποτελούν κρίσιμα εργαλεία πρόληψης που στοχεύουν στη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής. Δεν πρόκειται για επίδειξη αυστηρότητας ή μέτρο εισπρακτικού χαρακτήρα, δεδομένου ότι κάθε παράβαση που εντοπίζεται εγκαίρως, αποτρέπει ενδεχομένως ένα δυστύχημα, συμβάλλοντας σε ασφαλέστερες μετακινήσεις για όλους.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνική Αστυνομία θα συνεχίσει να πραγματοποιεί εντατικούς ελέγχους με στόχο ένα ασφαλέστερο οδικό περιβάλλον για όλους”.