Σκεφτείτε απλά να πηγαίνετε το αυτοκίνητό σας για πλύσιμο ή σέρβις και, αντί να σας ρωτήσει ο υπάλληλος το όνομά σας ή να σημειώσει τις πληροφορίες σε χαρτί, να σκανάρει απλώς την πινακίδα του οχήματός σας με το κινητό του και να καταγράφει αυτόματα τα δεδομένα σας στο σύστημα. Αυτό είναι το νέο «ψηφιακό πελατολόγιο» που εισάγει η ΑΑΔΕ μέσω του My Data App και θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή από τον Απρίλιο.
Η καινοτομία αυτή αφορά αρχικά επιχειρήσεις που σχετίζονται με οχήματα, όπως πλυντήρια, συνεργεία, πάρκινγκ και ενοικιάσεις, και αποσκοπεί στην πλήρη αυτοματοποίηση της διαδικασίας καταγραφής πελατών και συναλλαγών. Το νέο σύστημα επιτρέπει στους επαγγελματίες να σκανάρουν την πινακίδα του οχήματος κατά την είσοδο και να καταγράφεται αυτόματα το πελατολόγιο, ενώ στην έξοδο το σύστημα καταγράφει τη συναλλαγή, σκανάροντας την απόδειξη ή το τιμολόγιο.
Η εφαρμογή δεν απαιτεί ειδικό εξοπλισμό και μπορεί να γίνει εξ ολοκλήρου με το κινητό τηλέφωνο, προσφέροντας έναν εύκολο, άμεσο και οικονομικό τρόπο για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να καταγράφουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες χωρίς δυσκολία. Η πιλοτική εφαρμογή θα ξεκινήσει σε τομείς με υψηλό όγκο μικρών συναλλαγών, όπως τα συνεργεία και τα πλυντήρια αυτοκινήτων, ώστε να εξοικειωθούν οι επιχειρηματίες με το σύστημα και να γίνουν τυχόν βελτιώσεις.
Στη συνέχεια, το σύστημα θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς, με πρώτο στόχο τις εκδηλώσεις – γάμους, βαφτίσεις, πάρτι κ.α. – και αναμένεται να ξεκινήσει πιλοτικά μέσα στο καλοκαίρι. Με την εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου, η ΑΑΔΕ στοχεύει να καταγράψει με ακρίβεια την επιχειρηματική δραστηριότητα και να ενισχύσει τη διαφάνεια και τη φορολογική συμμόρφωση σε τομείς όπου η καταγραφή πελατών παραμένει έως σήμερα αποσπασματική ή ανύπαρκτη.