Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press
Ο Τάκης Γιαννέτος δεν χρειάζεται συστάσεις ή τουλάχιστον έτσι νομίζουν όσοι τον γνωρίζουν μόνο από τον χώρο της υψηλής ραπτικής. Η αγάπη του για τα drones του έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια έναν ακόμη δρόμο επιτυχίας, το οποίο «μοιράζεται» με τους αναγνώστες της TODAY PRESS.
Ας συστηθούμε… Πως θα παρουσίαζε σήμερα τον εαυτό του – σε κάποιον που πιθανώς δεν τον γνώριζε- ο Τάκης Γιαννέτος; Ποια ιδιότητα θα έβαζε μπροστά;
Είμαι ένας άνθρωπος που αγαπά την υψηλή ραπτική και την αισθητική σε κάθε της μορφή, γιατί η τέχνη δεν έχει σύνορα. Μεγάλωσα σε μια οικογένεια με παράδοση που ξεπερνά τον έναν αιώνα στον χώρο της ανδρικής ένδυσης, και έχω την τιμή να συνεχίζω αυτή την κληρονομιά, εξελίσσοντάς την με σύγχρονη ματιά. Η υψηλή ραπτική για εμένα δεν είναι απλώς ένα επάγγελμα, αλλά ένας τρόπος έκφρασης, μια διαδικασία όπου η λεπτομέρεια γίνεται εργαλείο δημιουργίας.
Παράλληλα, το πάθος μου για την εικόνα με οδήγησε στον κόσμο της αεροκινηματογράφησης. Όπως ένα κοστούμι πρέπει να εφαρμόζει τέλεια στο σώμα και να αναδεικνύει την προσωπικότητα αυτού που το φοράει, έτσι και ένα κινηματογραφικό πλάνο πρέπει να είναι άρτιο, να έχει ροή και να αφηγείται μια ιστορία. Και στις δύο περιπτώσεις, η ουσία της τέχνης κρύβεται στη λεπτομέρεια και στον τρόπο που μεταμορφώνει το σύνολο.
Το επώνυμό σας είναι ταυτόσημο με το ανδρικό κοστούμι. Ρούχα ποιότητας. Παράδοση χρόνων, οικογενειακή. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η αγάπη σας για τα drones έχει «συζητηθεί». Πείτε μας τι ακριβώς κάνετε…
Σίγουρα έχει συζητηθεί, και είναι λογικό, γιατί παρόλο που ξεκίνησε ως χόμπι, το αποτέλεσμα μας δικαίωσε. Ασχολούμαι με τον χώρο των drones εδώ και 15 χρόνια, και μέσα από αυτή την πορεία απέκτησα γνώσεις και εμπειρία που μου επιτρέπουν να προσεγγίζω κάθε πλάνο με τη λεπτομέρεια και την αισθητική που του αξίζει. Η κινηματογράφηση, όπως και η υψηλή ραπτική, έχει να κάνει με τη σύνθεση, την ισορροπία και την καλλιτεχνία.
Τα εναέρια πλάνα που έχουμε δημιουργήσει με την εταιρεία παραγωγής The Droners μαζί με τον Σιμό Κόκκινο έχουν χρησιμοποιηθεί σε ταινίες, διαφημιστικές παραγωγές και ντοκιμαντέρ, δίνοντας μια νέα προοπτική στην αφήγηση της εικόνας. Όπως ένα κοστούμι μπορεί να μεταμορφώσει την παρουσία κάποιου, έτσι και η σωστή γωνία λήψης μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε έναν χώρο ή ένα τοπίο. Και στις δύο περιπτώσεις, αυτό που έχει σημασία είναι η αίσθηση που δημιουργεί το τελικό αποτέλεσμα.
Πως ξεκίνησε αυτή η ιστορία;
Όλα ξεκίνησαν από την αγάπη μου για την τεχνολογία και την αισθητική. Από μικρός με γοήτευε η εικόνα, το πώς το φως, η γωνία και η κίνηση μπορούν να αλλάξουν την αίσθηση του χώρου. Το πρώτο μου drone το πήρα γιατί ήθελα να δοκιμάσω αυτή την νέα τεχνολογία. Πολύ γρήγορα, όμως, κατάλαβα ότι δεν ήταν απλώς ένα gadget, αλλά ένα εργαλείο δημιουργίας.
Αρχικά το χρησιμοποιούσα για προσωπικά projects, πειραματιζόμουν με λήψεις και εξερευνούσα τις δυνατότητες που μου έδινε. Σταδιακά, οι εικόνες αυτές άρχισαν να κερδίζουν ενδιαφέρον και έτσι ήρθαν οι πρώτες επαγγελματικές συνεργασίες. Οι πρώτες μου κινηματογραφικές εναέριες λήψεις χρησιμοποιήθηκαν σε μικρές παραγωγές, και από εκεί άνοιξε ένας ολόκληρος κόσμος.
Σήμερα, το drone δεν είναι απλώς ένα εργαλείο στη δουλειά μου, αλλά ένας τρόπος αφήγησης. Όπως η υψηλή ραπτική αναδεικνύει τον άνθρωπο που φοράει το ρούχο, έτσι και η αεροκινηματογράφηση έχει τη δύναμη να αναδείξει έναν χώρο, μια ιστορία, μια στιγμή.
Θέλω να μου πείτε μερικές δουλειές σας με τους “The Droners”,για τις οποίες είστε υπερήφανος.
Στον χώρο της αεροκινηματογράφησης, έχουμε συνεργαστεί σε πολλές κινηματογραφικές και διαφημιστικές παραγωγές, ντοκιμαντέρ και αθλητικές διοργανώσεις όπως με τον Παναθηναϊκό . Ξεχωρίζω τη δουλειά μας στην ταινία “Φόνισσα” της Εύας Νάθενα, όπου τα εναέρια πλάνα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην ατμόσφαιρα της ταινίας. Επίσης, στη σειρά “17 Κλωστές” της Cosmote TV, καθώς και στο ντοκιμαντέρ “Χρώμα Ελλάδος” στην ΕΡΤ το οποίο πλέον θα βρίσκεται και στην πλατφόρμα ERTFLIX στις πτήσεις της Aegean πολύ σύντομα.
Μια από τις πιο ξεχωριστές στιγμές στην πορεία μου ήταν η βράβευσή μου στον παγκόσμιο διαγωνισμό “Best Drone Video of the Year 2017” του travelwithdrone.com, όπου κέρδισα την πρώτη θέση για την κινηματογράφηση του Καρπενησίου. Ήταν ένα project που ανέδειξε τη φυσική ομορφιά της περιοχής μέσα από εντυπωσιακά εναέρια πλάνα, δείχνοντας τη δύναμη που έχει η οπτική αφήγηση από ψηλά. Και έχω ήδη αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια από το “Airvuz Νew York Drone Festival.
Ένας επιτυχημένος επαγγελματίας και οικογενειάρχης, δεν έχει χρόνο. Αυτό είναι γεγονός. Εσείς πως βρίσκετε χρόνο αλλά και ενέργεια για δυο δουλειές εκ διαμέτρου αντίθετες, οι οποίες σας θέλουν και σε διαφορετικό χώρο κάθε φορά…
Όταν αγαπάς αυτό που κάνεις, βρίσκεις τον τρόπο. Και στις δύο δραστηριότητες, είτε στη ραπτική είτε στην αεροκινηματογράφηση, υπάρχει το ίδιο πάθος για δημιουργία και λεπτομέρεια. Δεν τις βλέπω ως δύο ξεχωριστές δουλειές, αλλά ως δύο διαφορετικές εκφάνσεις της ίδιας ανάγκης μου να δημιουργώ.
Σίγουρα, απαιτείται οργάνωση και ισορροπία, γιατί κάθε μέρα είναι διαφορετική. Αλλά και στις δύο περιπτώσεις, το ζητούμενο είναι το ίδιο: η τελειότητα στη λεπτομέρεια. Η ενέργεια έρχεται από τη δημιουργία. Όταν κάνεις κάτι που σε γεμίζει, δεν σε κουράζει, σε εξελίσσει. Και αυτό είναι που με κρατάει σε εγρήγορση, παρά το απαιτητικό πρόγραμμα.
Πάμε τώρα στα δύσκολα. Τι θέλει μεγαλύτερη τέχνη, το ρούχο ή το πλάνο;
Και τα δύο! Το κοστούμι είναι μια σύνθεση που πρέπει να εφαρμόζει τέλεια στο σώμα, να εξυπηρετεί το στυλ του ατόμου και να αποπνέει φινέτσα. Το κινηματογραφικό πλάνο, αντίστοιχα, είναι μια ιστορία που πρέπει να αποτυπωθεί σωστά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Και στις δύο περιπτώσεις, η επιτυχία κρύβεται στη λεπτομέρεια.
Ντύνει την «ιστορία» του τόπου
Ο Τάκης Γιαννέτος έχει, μεταξύ άλλων, επιμεληθεί κοστούμια για το Tehran του Apple TV, το Ενήλικοι στο Δωμάτιο του Κώστα Γαβρά, το Σμύρνη μου αγαπημένη, την Πολίτικη Κουζίνα, το Υπάρχω με τον Χρήστο Μάστορα, καθώς και θεατρικές παραστάσεις του Εθνικoύ, αλλά και άλλων θεάτρων.
Από τις «βελονιές» του έχουν περάσει πολιτικοί ηγέτες όπως:
ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Γιώργος Παπανδρέου, ο Αλέξης Τσίπρας. Κοστούμια του έχουν φορέσει ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, ο Αιμίλιος Χειλάκης, ο Χρήστος Λούλης, ο Γιώργος Χωραφάς, ο Γιάννης Μπέζος, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ο Λάκης Λαζόπουλος, ο Γιώργος Κιμούλης ο Άλκης Κούρκουλος, ο παγκοσμίου βεληνεκούς συνθέτης Desmond Child, ο Γιώργος Νταλάρας, ο Στέφανο Κορκολής, ο Πάνος Μουζουράκης, ο Γιάννης Πάριος και ο Γιώργος Χατζηνάσιος.
Έχει ακόμη δημιουργήσει κοστούμια για τα κέρινα ομοιώματα του Ανδρέα Παπανδρέου και του Κωνσταντίνου Καραμανλή στο Madame Tussauds.