Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press
«Ο αισθητικός δερματολόγος δεν είναι εκτελεστής θεραπειών βάση επιθυμιών, αλλά σύμβουλος ομορφιάς και υγείας. Πολλές φορές πίσω από μια επιθυμία κρύβεται η ανάγκη για αυτοπεποίθηση, όχι για αλλαγή», δηλώνει στην TODAY PRESS o διακεκριμένος δερματολόγος, Στέλιος Αγγελίδης και απαντά στο ερώτημα αν υπάρχει «μόδα» στην ομορφιά αλλά και ποια είναι η σωστή ηλικία για να προχωρήσει μια γυναίκα ή ένας άνδρας σε αισθητικές παρεμβάσεις.
Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης καταργούν σταδιακά τα φίλτρα ομορφιάς. Θα αγαπήσουμε περισσότερο τον εαυτό μας και τη φυσική ομορφιά ή θα αρχίσουμε να επισκεπτόμαστε εσάς, τους ειδικούς, ακόμη πιο συχνά;
Εξαρτάται από τον τρόπο αλληλεπίδρασης που έχει ο καθένας με αυτά τα εργαλεία των social media. Ορισμένοι μπορεί να προσαρμοστούν στην αυθεντική ομορφιά, τη δική τους αγκαλιάζοντας την προσωπικότητά τους και άλλοι θα στραφούν στους ειδικούς αναζητώντας λύσεις να βελτιώσουν την εμφάνισή τους με φυσικό τρόπο χωρίς υπερβολές.
Εδώ μπαίνει ο ρόλος των ειδικών, που ο κύριος στόχος τους είναι να αναδείξουν την καλύτερη εκδοχή των ατόμων που τους επισκέπτεται, χωρίς να αλλάξουν το ποιοι είναι, και εκπαιδεύοντάς τους στην φροντίδα του δέρματος, την υγεία και την λάμψη του. Θα πρέπει να στραφούμε στην ωραία πραγματικότητα και να φύγουμε από την ψευδή τελειότητα.
Οι γυναίκες είναι χρόνια «θαυμάστριες» της δουλειάς και των υπηρεσιών σας. Αυξάνετε και η ανδρική πελατεία τα τελευταία χρόνια;
Υπάρχει μεγάλη αύξηση της ανδρικής πελατείας τα τελευταία χρόνια.
Όλο και περισσότεροι άνδρες ενδιαφέρονται για την εμφάνισή τους, όσο και για την υγεία του δέρματός τους.
Βέβαια το ανδρικό κοινό επιζητά θεραπείες γρήγορες χωρίς πολλές επισκέψεις, αποτελεσματικές, χωρίς μεγάλο ή καθόλου χρόνο ανάρρωσης και που να ταιριάζει με τις επιθυμίες τους.
Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία κατά τη γνώμη σας και ποια η συνηθέστερη σύμφωνα με την εμπειρία σας, που σας επισκέπτεται κάποιος στο ιατρείο;
Δεν υπάρχει «κατάλληλη» ηλικία για επίσκεψη στο ιατρείο αισθητικής δερματολογίας.
Εξαρτάται από τις ανάγκες του καθενός, τις ανάγκες του δέρματος, καθώς και τους προσωπικούς στόχους του ενδιαφερόμενου.
Υπάρχει πλέον η συνειδητή επιλογή της πρόληψης και έτσι ο μέσος όρος ηλικίας έχει κατέβει και σε πολύ νέα άτομα.
Η συνηθέστερη ηλικία είναι γύρω στα 40 τότε που αποτυπώνονται πιο έντονα στο πρόσωπο τα πρώτα σημάδια γήρανσης και οι πρώτες ρυτίδες.
Είναι βέβαιο πως πολλά νεαρά κορίτσια, από την εφηβεία, επιζητούν τις υπηρεσίες σας; Τι κάνετε εκεί; Προχωράτε με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων; Προσπαθείτε να μετριάσετε τις απαιτήσεις;
Δυστυχώς λόγω των social media, τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα νεαρά κορίτσια αναζητούν αισθητικούς δερματολόγους.
Η αναζήτηση της εικονικής τελειότητας παίζει ρόλο στην ευαίσθητη ψυχολογία των νεαρών κοριτσιών που επιζητούν ολοένα και περισσότερες θεραπείες για την επίτευξη του στόχου τους.
Η προσέγγιση μας θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική, υπεύθυνη και πάντα με γνώμονα την υγεία και την ισορροπία της αυτοεικόνας των νεαρών κοριτσιών.
Κατ’ αρχάς θα πρέπει να λέμε ΟΧΙ σε επεμβάσεις που δεν ταιριάζουν στην ηλικία τους.
Πρέπει να λέμε όχι στις υπερβολές και να μην ενδίδουμε στις πιέσεις. Εξηγούμε τη σημασία της φυσικότητας και της φροντίδας του δέρματος. Δεν προχωράμε ποτέ σε καμία παρέμβαση χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονέων.
Όλα αυτά γίνονται αφού αφιερώσουμε χρόνο στο να ακούσουμε τις ανησυχίες τους, τις επιθυμίες τους, να λύσουμε τις απορίες τους και να τους εξηγήσουμε τι είναι ρεαλιστικό και τι όχι.
Υπάρχει «μόδα» στην ομορφιά; Υπάρχει «μόδα» στις παρεμβάσεις που ζητάει ο κόσμος ή η εξέλιξη της επιστήμης οδηγεί τελικά εσάς και τους πελάτες σας;
Οι τάσεις και η μόδα στις παρεμβάσεις που ζητάει ο κόσμος επηρεάζονται από διασημότητες, social media και influencers. Κάθε εποχή έχει και μια νέα «εμμονή». Οι εξελίξεις στην δική μας επιστήμη μας δίνουν περισσότερα όπλα στην φαρέτρα μας για την επίτευξη ενός άρτιου αποτελέσματος με ασφάλεια.
Δεν πρέπει να ακολουθούμε τυφλά τις τάσεις αλλά να ενημερωνόμαστε για αυτές και να βρίσκουμε τι ταιριάζει σε κάθε άτομο.
Ο ρόλος μας είναι να ενημερώνουμε, να καθοδηγούμε, να συμβουλεύουμε και όταν χρειάζεται να αποτρέπουμε.
Τι ζητάμε; Τι ψάχνουμε; Να γίνουμε πιο όμορφοι ή να γίνουμε πιο νέοι;
Το σωστό είναι να αναδείξουμε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας. Το στοίχημα μας είναι να επαναπροσδιορίσουμε τα όρια και πρότυπα ομορφιάς ως προς τη φυσικότητα και την αρμονία.
Σίγουρα σας ρωτούν συχνά εάν έχετε αρνηθεί να κάνετε μίαν αισθητική παρέμβαση που δεν θεωρείτε σκόπιμη, που δεν την κρίνετε –ίσως- απαραίτητη. Να το ρωτήσω αλλιώς: Έχει δικαίωμα ο ιατρός να αρνηθεί, εάν του το ζητήσει ο ενήλικας επισκέπτης;
Εκτός από δικαίωμα ο δερματολόγος έχει την υποχρέωση να αρνηθεί κάποια παρέμβαση που δεν θεωρεί σκόπιμη ή αντιβαίνει στο αισθητικό του μέτρο. Στην αισθητική δερματολογία, η επιστήμη και η ηθική έρχονται πριν από την επιθυμία.
Ο αισθητικός δερματολόγος δεν είναι εκτελεστής θεραπειών βάση επιθυμιών, αλλά σύμβουλος ομορφιάς και υγείας. Πολλές φορές πίσω από μια επιθυμία κρύβεται η ανάγκη για αυτοπεποίθηση, όχι για αλλαγή.
Είναι ακριβό «σπορ» τελικά η ομορφιά γιατρέ;
Η ομορφιά είναι επένδυση. Το κόστος εξαρτάται από τις πραγματικές ή όχι ανάγκες, τις επιλογές και κυρίως από τη φιλοσοφία που έχουμε για την ομορφιά. Επίσης ένας παράγοντας που παίζει ρόλο είναι και η επιλογή του σωστού αισθητικού δερματολόγου που θα μας αξιολογήσει σωστά, θα μας συμβουλέψει σωστά και θα μας κάνει τις θεραπείες σωστά.
Ένας ακόμα παράγοντας είναι και το πότε αρχίζει κάποιος να ασχολείται με την ομορφιά, γιατί αρχίζοντας νωρίς, δρούμε προληπτικά και έγκαιρα και αποτρέπουν μεγαλύτερες και ακριβότερες επεμβάσεις αργότερα.
Τι θα λέγατε σε μια γυναίκα 20, σε μια γυναίκα 30, σε μια 40, σε μια 50 και σε μια άνω των 60 εάν σας ρώταγε ποια «μέθοδος» είναι η κατάλληλη για την ηλικία της;
Η αισθητική δερματολογία δεν έχει αξιώματα – εντολές. Δεν έχει ηλικία. Και κάθε δεκαετία έχει τις δικές της απαιτήσεις που εξατομικεύονται.
Χρειάζεται μια ενημέρωση από κοντά με το γιατρό να παρθεί το ιατρικό ιστορικό, να γίνει κλινική εξέταση, ειδικός διαγνωστικός έλεγχος και κατόπιν να συζητηθούν οι ανάγκες και οι λύσεις που υπάρχουν. Για να συνεργαστεί ο θεραπευόμενος με τον αισθητικό δερματολόγο θα πρέπει να έχουν κοινό αισθητικό μέτρο.