Είχα την ευτυχία να συναντήσω την εκκολαπτόμενη τότε δραματουργό ως φοιτήτρια στο Εργαστήριο Θεατρικής Κριτικής τού Τμήματος Θεατρικών Σπουδών τού ΕΚΠΑ όπου δίδασκα και διέγνωσα αμέσως το ξεχωριστό όραμα που την συνέχει, την διακατέχει και την παρακινεί στο δημιουργικό της έργο και την απέτρεψα να ασχοληθεί επαγγελματικά με την Κριτική αλλά να εξασκήσει το κριτικό της πνεύμα τόσο ως προς την παρατηρούμενη ανθρώπινη κατάσταση όσο και ως σωκρατικό αυτοέλεγχο, απαραίτητη προϋπόθεση τής πολυπόθητης αυτογνωσίας.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση των διαδραστικών μαθημάτων μας στο Εργαστήριο Θεατρικής Κριτικής, που τώρα λειτουργεί ως ανεξάρτητο και αυτόνομο Εργαστήριο Κριτικής Σκέψης, η πρώην φοιτήτριά μου καθιερώθηκε παρευθύς (τον Μάϊο τού 2022) ως προωτοεμφανιζόμενη θεατρική συγγραφέας με το πρωτοποριακό και ρηξικέλευθο έργο της «Νυχιάνγκ» που το ακολούθησε αμέσως άλλο, «Η playlist μιας faultless μητρότητας» (κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις εκδόσεις Άνω Τελεία) και τώρα παίζονται ταυτόχρονα δύο της έργα: Οι «Κόκκινες γραμμές» στο Θέατρο Νέου Κόσμου, που διαπραγματεύεται την «πολιτική-γλωσσική ορθότητα» σε συνδυασμό με την αυτοβελτιωτική Τεχνητή Νοημοσύνη και «Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟ ΒΟΥΔΙ» (τυπωμένο σε συλλογικό τόμο από τις Εκδόσεις Άπαρσις) ανεβασμένο ιδανικά στον ειδικά διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο τού Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.
Δεν πρόκειται για συγγραφική υπερπαραγωγή αλλά για ενθουσιώδη, βακχική τε και απολλώνεια δημιουργική μανία ενός σύγχρονου ανήσυχου νέου ανθρώπου.
Νιώθω ιδιαίτερα περήφανος για την πνευματική συνοδοιπόρο και φερέλπιδα διεθνή συγγραφέα Ευαγγελία Γατσωτή και θα σημειώσω πως η ποιητική της διακρίνεται από το λαϊκό, γονιμολατρικό χιούμορ, από την βιτριολική κοινωνική σάτιρα (προς πάσαν κατεύθυνσιν), από τον διεισδυτικό «χειρουργικό» τρόπο κριτικής ανάλυσης των πάντων (συμπεριλαμβανομένου του εαυτού της). Είναι τόσο ειρωνική όσο και αυτοσαρκαστική. Παρωδεί τις δικές της εμπειρίες κι έχει την μοναδική λυτρωτική ικανότητα να αφίσταται και να παρατηρεί πρόσωπα και πράγματα μακρόθεν ως φιλάνθρωπος εντομολόγος που δεν λιποψυχεί.
Είναι πολλά υποσχόμενη και εγγράφει υποθήκες για το απώτερο μέλλον γιατί την απασχολεί το πλατωνικό ιδεώδες τού Καλού κι Αγαθού συνειδητού ενεργού πολίτη που μάχεται για έναν καλύτερο κόσμο.
Τα ιδεώδη τού εκσυγχρονισμένου Διαφωτισμού την βοηθούν να προσπερνάει Συμπληγάδες αλλά και μικρονοϊκές Σειρήνες που επιχειρούν να την υποτάξουν ελέγχοντας τον δημιουργικό οίστρο της. Δεν θα τα καταφέρουν όμως γιατί το αυθεντικό πάντα υπερισχύει και γιατί δεν γίνεται «να κρύψουν το Φως κάτω από το χαλί» οι πάσης φύσεως ανάξιοι, μετριοπαθούντες ματαιοκάματοι.
Παρακολουθείστε αυτή την ανοδική εξελικτική πορεία. Αναζητείστε την αλλά μην την καταζητείτε. Είναι αθώα η δραματουργός Ευαγγελία Γατσωτή γιατί είναι αψευδής μάρτυρας της εποχής της, της μεταβατικής, μεταιχμιακής, παρακμιακής αλλά κι αναγεννησιακής εποχής μας.
Στηρίξτε την. Ας υποστηρίξουμε όλοι και όλες μαζί τους νέους ανθρώπους όταν κι εφ’ όσον παλεύουν να αρθρώσουν τον δικό τους πρωτότυπο κι αυθεντικό, ελπιδοφόρο Λόγο.