Το αργότερο στα τέλη Φεβρουαρίου του 2025 θα βγει το πόρισμα για τα Τέμπη, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας νωρίτερα σήμερα στη συζήτηση του προϋπολογισμού.
Όπως ανέφερε ο υπουργός:
«Πράγματι, η ευθύνη που έχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να τρέξει γρήγορα με τον ΕΔΟΣΑΑΜ έτσι ώστε αυτός να βγάλει πόρισμα, τέλος του Φεβρουαρίου του 2025. Και δεσμεύομαι δημόσια ότι ο ΕΔΟΣΑΑΜ, με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων από τον ERA (Οργανισμός Σιδηροδρόμων της ΕΕ), θα βγάλει πόρισμα για τα Τέμπη τέλη Φεβρουαρίου, το αργότερο, του 2025. Αυτό σημαίνει ευθύνη και υπευθυνότητα»
Ο Χρήστος Σταϊκούρας, χαρακτήρισε την ασφάλεια σιδηροδρόμου εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα και πάρα πολύ δύσκολο.
Όπως σημείωσε:
Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί χρόνο, υπομονή και επιμονή. Υπάρχουν προβλήματα δεκαετιών. τα οποία έχουν συσσωρευθεί. Χρειάζονται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Αυτό το σχέδιο δράσης, για πρώτη φορά υπάρχει στη χώρα., συμφωνημένο με την ΕΕ και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Το σχέδιο υποβάλλεται κάθε δύο μήνες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εδράζεται σε πέντε πυλώνες που καλύπτουν όλα τα θέματα ασφάλειας.
Πρόσθεσε, ότι τα προβλήματα δεν επιλύονται, ούτε αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη των πολιτών στο σιδηρόδρομο ξαφνικά, σε μια εβδομάδα ή σε ένα μήνα.
Όπως είπε, απαιτείται οργανωτική αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων.
Αυτή η αναδιάρθρωση, όπως ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία, άρχισε να συζητείται σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και είναι τμήμα του σχεδίου δράσης που προβλέπει επίσης ενίσχυση σε ανθρώπινο κεφάλαιο των ανεξάρτητων αρχών, όπως είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ο ΕΔΟΣΑΑΜ.
Υπογράμμισε ακόμα ότι:
«Επί 20 χρόνια δεν είχαμε επενδύσει σε υποδομές στον σιδηρόδρομο, καμία από τις κυβερνήσεις που είναι εδώ μέσα. »
Παράλληλα, επισήμανε ότι 90 ισόπεδες διαβάσεις είναι αφύλακτες στη χώρα εδώ και 20 χρόνια.
«Φέραμε διάταξη 25 εκατομμυρίων ευρώ, γι΄αυτό», είπε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε:
«Χρειάζεται από όλους μας περισσότερη συλλογική και ατομική ευθύνη. Από όλους μας, από τον υπουργό μέχρι τον τελευταίο εργαζόμενο. Γιατί όταν έχεις πορίσματα που αποφαίνονται ότι οι εργαζόμενοι κάνουν παραβιάσεις, ενώ τα συστήματα υπάρχουν, τότε θέλει προσοχή από όλους μας».