Η φετινή χρονιά ήταν μία από τις δυσκολότερες για τους Δήμους της Ελλάδας και πόσο μάλλον για τους Δήμους της Ανατολικής Αττικής που κλήθηκαν να διαχειριστούν εκτός από τους τεράστιους όγκους κλαδεμάτων που έχουν κάθε χρόνο και την νέα νομοθεσία για την πυροπροστασία που αύξησε κατά 48% του όγκους που έπρεπε να διαχειριστούν οι Δήμοι εν μέσω καλοκαιριού.
Στην Ανατολική Αττική φτάνοντας στο τέλος του καλοκαιριού έχουμε Δήμους που ξεχώρισαν για τις επιδώσεις τους, αλλά και Δήμους που έμειναν αρκετά πίσω, με αποτέλεσμα οι δημότες τους να τους το χρεώνουν σαν αποτυχία.
Πάμε να δούμε ποιος Δήμος έκανε τη διαφορά. Αυτός είναι ο Δήμος Σαρωνικού, με τον νεότερο Δήμαρχο της Ελλάδας, Δημήτρη Παπαχρήστου, που από τον πρώτο χρόνο έχει αρχίσει να ξεχωρίζει στην Ανατολική Αττική για την αποτελεσματικότητά του.
Ο Δήμος Σαρωνικού πριν αναλάβει η νέα διοίκηση ήταν ένας από τους χειρότερους Δήμους στη διαχείριση των κλαδεμάτων, αλλά και των σκουπιδιών στην Αττική. Σήμερα, η εικόνα είναι διαφορετική και ο λόγος που συνέβη αυτό είναι συγκεκριμένος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας AtticaPress.
Ποιο είναι όμως το μυστικό της επιτυχίας; Πρόκειται για τις 5 αλλαγές παρακάτω, τις οποίες έφερε η νέα διοίκηση του Δήμου Σαρωνικού για την αποτελεσματικότερη διαχείριση του τομέα της καθαριότητας:
1) Δημιούργησε τηλεφωνικό κέντρο (15325), όπου οι δημότες καλούν και ενημερώνουν για τα κλαδέματά τους και η υπηρεσία τους κλείνει ραντεβού για την αποκομιδή.
2) Διπλασίασε τα δρομολόγια αποκομιδής σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και έβγαλε και απογευματινές βάρδιες.
3) Ξεκίνησαν ραντεβού για αποκομιδή και Σάββατο και Κυριακή.
4) Εφάρμοσε διαλογή στην πηγή για τη διαχείριση των κλαδεμάτων με διαχωρισμό στα ΣΜΑ.
5) Εφαρμόζει μετατροπή με ειδικό εξοπλισμό των κλαδεμάτων σε τρίμμα.
Αυτές οι αλλαγές ήταν καθοριστικές για να αλλάξει η εικόνα στο Δήμο Σαρωνικού και με το Δήμαρχο Δημήτρη Παπαχρήστου να εξαγγέλλει μια σειρά από αλλαγές για τα επόμενα χρονιά που θα βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις της υπηρεσίας.
Η καθαριότητα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα όλων των Δημάρχων και αυτοί που καταφέρνουν να βελτιώσουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία ξεχωρίζουν από νωρίς, έναντι όσων αγκομαχώντας δεν μπορούν να βρουν αποτελεσματικές λύσεις.