Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press
του Πέτρου Κουβάτσου
Για τη δραματική κατάσταση που βιώνει η πόλη, κατά τις νυχτερινές ώρες κυρίως, έκανε λόγο ο δήμαρχος Περάματος, κ. Γιάννης Λαγουδάκος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην TP και τον δημοσιογράφο Πέτρο Κουβάτσο.
«Η πόλη λεηλατείται κάθε βράδυ από σπείρες Ρομά», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Λαγουδάκος, ο οποίος γνωστοποίησε πως έχει στείλει σχετική επιστολή προς το αρμόδιο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καλώντας την ηγεσία του να λάβει άμεσα μέτρα. «Δεν επιθυμούμε (και κρατάμε με το ζόρι) ομάδες πολιτών που θέλουν να αναλάβουν πρωτοβουλίες “Ταγμάτων Ασφαλείας”, περιφρουρήσεις που θυμίζουν εποχές φασιστικών καθεστώτων», πρόσθεσε ο Γιάννης Λαγουδάκος.
Παράλληλα, ο δήμαρχος περιέγραψε την επιστροφή του στον δημαρχιακό θώκο μετά από 17 χρόνια και τις προτεραιότητες που έχει θέσει:
Δήμαρχε, πριν από λίγες ημέρες στείλατε επιστολή στον νέο υπουργό Προστασίας του Πολίτη, όπου τον ενημερώσατε για την δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο δήμος Περάματος, με τις συνεχείς λεηλασίες από Ρομά. Τι ακριβώς έχει συμβεί;
Δυστυχώς, η κατάσταση στο Πέραμα με τις κλοπές, τις παραβιάσεις ακινήτων, τις καταστροφές δημόσιας περιουσίας, αλλά και των Υπηρεσιών του δήμου, δε μπορεί να συνεχιστεί. Ομάδες Ρομά, μη κατοίκων Περάματος, κάθε βράδυ λεηλατούν την πόλη μας. Δεν επιθυμούμε (και κρατάμε με το ζόρι) ομάδες πολιτών που θέλουν να αναλάβουν πρωτοβουλίες “Ταγμάτων Ασφαλείας”, περιφρουρήσεις που θυμίζουν εποχές φασιστικών καθεστώτων. Για να σας δώσω να καταλάβετε, τις νυχτερινές ώρες η πόλη λεηλατείται. Οι συγκεκριμένες ομάδες κατακλύζουν τις αραιοκατοικημένες ή σκοτεινές γειτονιές της πόλης και απειλούν όχι μόνο τις περιουσίες, αλλά ακόμα και τις ζωές των ανθρώπων. Δυστυχώς, όλοι αυτοί που λεηλατούν τις κατοικίες και τις περιουσίες των πολιτών, όταν δεν βρίσκουν πράγματα αξίας καταστρέφουν και μαγαρίζουν ολόκληρο το ακίνητο. Πλέον, έβαλαν χέρι και στα σχολεία. Κάθε Κυριακή, καβαλάνε τις μάντρες των σχολείων και υπάρχει ολόκληρη σπείρα η οποία έχει τροχούς και κόβει τις εξωτερικές μονάδες των κλιματιστικών. Δηλαδή, πάμε τη Δευτέρα στα σχολεία και ανακαλύπτουμε ότι λείπουν τα κλιματιστικά. Και βέβαια, είχαμε το αποκορύφωμα να κλέψουν μέχρι και την καμπάνα από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου που υπάρχει στην προβλήτα του Περάματος.
Δήμαρχε, να αλλάξουμε θέμα και να σας ρωτήσω για την επιστροφή σας στον δημαρχιακό θώκο μετά από 17 χρόνια. Τι θα σηματοδοτήσει αυτή τη θητεία σας;
Η συμμετοχή μου με την Αυτοδιοίκηση ως αιρετός δεν έπαψε ποτέ, από τα 22 έτη μου που ήμουν αντιδήμαρχος, ούτε στα 30 μου που εκλέχθηκα δήμαρχος, ούτε μέχρι σήμερα που αδιαλείπτως είμαι πρώτος στην επιλογή του Περαμαϊκού λαού την πρώτη Κυριακή και επικεφαλής της Αντιπολίτευσης την δεύτερη Κυριακή.
Η ευθύνη μου ασφαλώς και είναι μεγάλη, όμως, ποτέ δεν ήμουν ανεύθυνος απέναντι στην Πόλη και στους συνδημότες μου. Τα τελευταία 30 έτη δεν έχω λείψει από συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου.
Τώρα, η Δημοτική ομάδα έχει εμπλουτιστεί με συναδέλφους από πολλές παρατάξεις και με νέους Συμβούλους και είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε για την Πόλη μας.
Στείλατε μετά την εκλογή σας ηχηρό μήνυμα κατά του φασισμού. Ποια ανάγκη το δημιούργησε σ’εσάς αυτό;
Η Δημοκρατική μου ταυτότητα, δεν αμφισβητείται από κανέναν. Είναι γνωστή η ιδεολογία μου, αλλά και ο σεβασμός μου στην άλλη άποψη.
Η Δημοκρατία και η Ελευθερία στην χώρα μας είναι πλέον κατοχυρωμένη συνταγματικά και αυτό γιατί έχει χυθεί αίμα ως αρετή στο βωμό της από επώνυμους και ανώνυμους Έλληνες. Ασφαλώς και έχω πάρει θέση σε δημόσια ψηφίσματα και πρωτοβουλίες, σε κάθε μορφή φασισμού και ναζισμού. Σε κάθε γειτονιά, σε κάθε τόπο και σε κάθε εποχή, πάντα υπάρχει δίπλα μας ένας φασίστας που πρέπει έγκαιρα να μας προβληματίζει.
Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα στην πόλη του Περάματος, πέρα από το θέμα της ασφάλειας που ήδη μας αναπτύξατε;
Δυστυχώς, μετά από 17 χρόνια έρχεται πάλι στην ευθύνη μου η επίλυση των ιδίων προβλημάτων, όπως το Κολυμβητήριο «Γιώργος Κασιμάτης», τα δημοτικά ιατρεία και ο παιδικός σταθμός της Αγίας Παρασκευής στο Άνω Πέραμα. Ήταν προβλήματα του 2006… και παραμένουν το 2024.
Από τότε μέχρι σήμερα, διεκδικούμε την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας, την σύσταση Πολεοδομίας και προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από τότε.
Το ζητούμενο είναι να μάθουν οι νέοι αιρετοί να αγωνίζονται, όπως κάποτε οι αγωνιστές της Αυτοδιοίκησης και όχι να είναι υλοποιητές μιας ιντερνετικής εξουσίας της καθημερινότητας χωρίς πολιτικό ανάστημα. Εδώ είμαστε για να κριθούμε από το αποτέλεσμα, όταν έρθει η επόμενη ημέρα.
Πώς μπορεί να έρθει η ανάπτυξη στην περιοχή του Περάματος;
Η ανάπτυξη έρχεται με ανάπλαση και η ανάπλαση με μεθοδικότητα και προγραμματισμό. Δεν υπάρχει ούτε γραφείο διευθέτησης κοινοτικών προγραμμάτων στο Δήμο και ΕΣΠΑ….
Οι Περαματιώτες ζητούν διακαώς στέγαστρα και παγκάκια στις στάσεις των λεωφορείων.
Υπάρχει από εσάς ένα άμεσο πλάνο για κάτι τόσο αναγκαίο, ώστε οι δημότες να νιώσουν δικαίωση για την επιλογή τους;
Άμεση προτεραιότητά μας είναι να αναβαθμιστεί όλη η πόλη, πράγμα δύσκολο γιατί θέλει πολλή δουλειά και συνδυασμό κρατικών, δημοτικών, περιφερειακών. Τα παγκάκια, οι στάσεις, τα στέγαστρα, ο φωτισμός, είναι στόχος για κάθε γειτονιά, όπως και η επέκταση της συγκοινωνίας στο Άνω Πέραμα.
Τι είναι αυτό που θέλει πραγματικά αλλαγή στο Πέραμα;
Το Πέραμα περιμένει να γίνει Πέρασμα ….το στοίχημα είναι εάν σε 5 έτη τα καταφέρουμε… Πέρασμα πολιτισμού, οικιστικής ανάπτυξης, επέκτασης μετρό (έστω και σε επίπεδο υπογραφής μελέτης) και επιλύσεων θεμάτων της καθημερινότητας.
Η ναυπηγοεπισκευή αποτελεί κεντρικό πλουτοπαραγωγικό πυλώνα του Περάματος.
Σκέπτεστε και εάν ναι, πώς να την υποστηρίξετε, με δεδομένες τις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες που βιώνουμε;
Ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες των συγχρόνων μονάδων Ναυπήγησης, που δεν έχουν καμία σχέση με τα ναυπηγεία του προηγούμενου αιώνα στα επιδοτούμενα προγράμματα, στις μαθησιακές εξελίξεις με τα ΙΕΚ, Πρότυπο ΕΠΑΛ, ΚΕΕΚ, Ανάπλαση ΒΙΠΑ, ενισχύουμε με κάθε τρόπο τους αγώνες των εργαζομένων για ασφαλέστερη και με καλύτερες συνθήκες εργασία, με στόχο να ενισχύεται κάθε μέρα, με μέτρα, νόμους, κίνητρα και παροχές η μεγαλύτερη πλέον παραγωγική μεταποιητική μονάδα ναυτιλίας στην Ελλάδα και ίσως σε όλη την Ευρώπη.