ΙΕΛΚΑ: Κερδίζουν 390 ευρώ το χρόνο οι καταναλωτές από προσφορές και εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ
23 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Κερδίζουν 390 ευρώ το χρόνο οι καταναλωτές από προσφορές και εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

by todaypress
25/04/2023 13:30
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΙΕΛΚΑ: Κερδίζουν 390 ευρώ το χρόνο οι καταναλωτές από προσφορές και εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Share on FacebookShare on Twitter

Στα 390 ευρώ υπολογίζεται το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν τα ελληνικά νοικοκυριά το 2022 από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2023, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε την περίοδο Δεκέμβριος 2022-Ιανουάριος 2023, δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 13% ποσοστό σταθερό σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αλλά αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Όπως σημειώνεται στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το ποσοστό αυτό είναι πολύ κοντά στην πραγματική εξοικονόμηση που καταγράφεται σε προηγούμενη έρευνα του Ινστιτούτου για τυπικό καλάθι δημοφιλών προϊόντων. Στην οικονομική ανάλυση της έρευνα εκείνης προκύπτει ότι κατά μέσο όρο ο καταναλωτής για το τυπικό καλάθι που συχνά αγοράζει, εξοικονομεί περίπου 15,4% χάρη στις προωθητικές ενέργειες. Οι μεγαλύτερες εξοικονομήσεις εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και είδη υγιεινής με περίπου 25-30% ανάλογα την κατηγορία και στα ξηρά τρόφιμα κατά περίπου 15-20% ανάλογα την κατηγορία. Όλες οι κατηγορίες παρουσιάζουν εξοικονομήσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν πέφτουν κάτω του 5%.

Πρακτικά, η συνολική αξία προσφορών και εκπτώσεων στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος που πλησιάζει τα 400 ευρώ ετησίως για το 2022-23, λόγω και της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων. Η αξία αυτή είναι αυξανόμενη σε ετησία βάση την τελευταία 10ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος της προηγούμενης δεκαετίας εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε πάνω από 3.000 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 10 χρόνια ξεπερνά τα 12 δισ. ευρώ.

Η πλειοψηφία του κοινού, 5 στους 10, εξοικονομούν τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών τους, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνουν ότι δεν εξοικονομούν τίποτα, ενώ 3 στους 5 δηλώνουν ότι εξοικονομούν πάνω από 10% από τη συνολική αξία των αγορών τους. Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το όφελος που αποκομίζει το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών. Τα ποσοστά αυτά είναι αντίστοιχα του επιπέδου των ανατιμήσεων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με έξυπνες αγορές να μετριάσουν αυτό το επιπλέον κόστος. Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 52% θεωρεί ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις στα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου τους βοηθούν στην αντιμετώπιση των ανατιμήσεων.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σούπερ μάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 είχε διαμορφωθεί σε μόλις 58% για να αυξηθεί το 2022 στο 63%. Αυτή η εξέλιξη αντικατοπτρίζει την ανάγκη των καταναλωτών στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία για να εξοικονομήσουν χρήματα. Παράλληλα όμως αυξάνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές είχε μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, για να αυξηθεί το 2022 και πάλι στο 51%, κάτι που δείχνει ότι πλέον η διάθεση προϊόντων σε τιμές ευκαιρίας αποτελεί εκ έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Χαρακτηριστικό της ανάγκης των καταναλωτών για διαμόρφωση τιμών σε χαμηλότερα επίπεδα είναι το γεγονός ότι το 43% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές, έναντι 44% το 2021 και 57% το 2017. Αυτή η σταθεροποίηση δείχνει ότι οι καταναλωτές έχουν ανάγκη τόσο τις χαμηλές τιμές, όσο και τις εκπτωτικές ενέργειες. Αυτό το 43% του κοινού θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων. Από την άλλη πλευρά όμως, ένα σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών δεν έχει ενδεχομένως την ενέργεια ή τον χρόνο για την πλήρη αξιοποίηση των εκπτωτικών δράσεων και ως εκ τούτου προτιμάει περισσότερο τις χαμηλότερες τιμές.

Tags: ΙΕΛΚΑΚαταναλωτέςμεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετπροσφορές και εκπτώσεις
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τέλος στο «πάγωμα»! Ανοίγουν οι δεσμευμένες τραπεζικές θυρίδες – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος στο «πάγωμα»! Ανοίγουν οι δεσμευμένες τραπεζικές θυρίδες – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

19/05/2025 08:41
Ρεύμα: Νέα προϊόντα από τις εταιρείες προμήθειας φέρνει η στροφή στα σταθερά τιμολόγια
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρεύμα: Νέα προϊόντα από τις εταιρείες προμήθειας φέρνει η στροφή στα σταθερά τιμολόγια

18/05/2025 13:18
Συμφωνία της Ρώμης: Επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συμφωνία της Ρώμης: Επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο

18/05/2025 12:06
Μικρά-Μεγάλα (17/05/2025)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μικρά-Μεγάλα (17/05/2025)

17/05/2025 18:30
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αυξήθηκαν οι δηλωθείσες υπερωρίες – Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αυξήθηκαν οι δηλωθείσες υπερωρίες – Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας

17/05/2025 12:34
Λευκός Οίκος για την υποβάθμιση του αξιόχρεου από τον Moody’s: «Κανένας δεν παίρνει την ‘ανάλυσή’ του στα σοβαρά»
ΚΟΣΜΟΣ

Λευκός Οίκος για την υποβάθμιση του αξιόχρεου από τον Moody’s: «Κανένας δεν παίρνει την ‘ανάλυσή’ του στα σοβαρά»

17/05/2025 12:21
ΑΑΔΕ: Σε πλήρη ενεργοποίηση τίθεται το σύστημα ελέγχων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων, ακινητοποιημένων και οχημάτων με απλήρωτα τέλη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Σε πλήρη ενεργοποίηση τίθεται το σύστημα ελέγχων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων, ακινητοποιημένων και οχημάτων με απλήρωτα τέλη

17/05/2025 12:10
ΥΠΕΘΟ: Η αναβάθμιση από τον Fitch επιβεβαιώνει την αταλάντευτη πορεία ανάκαμψης της χώρας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΥΠΕΘΟ: Η αναβάθμιση από τον Fitch επιβεβαιώνει την αταλάντευτη πορεία ανάκαμψης της χώρας

17/05/2025 12:06
Fitch: Αναβάθμιση των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας σε θετικές από σταθερές
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Fitch: Αναβάθμιση των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας σε θετικές από σταθερές

17/05/2025 11:35

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #157


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Δημήτρης Τζανιδάκης: Ομφαλοσκοπώντας σε έναν κόσμο που αλλάζει
ΑΠΟΨΕΙΣ

Δημήτρης Τζανιδάκης: Ουκρανικό: Στον απόηχο της Κωνσταντινούπολης

19 Μαΐου 2025

...

Read moreDetails

Ο Λιάγκας «μαζεύει» τα περί… πάτου: «Η Κλαυδία με διέψευσε, την πάτησα!»

Κώστας Λασκαράτος: Αυτόφωτο αιωρούμενο παπούτσι

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP