Συμφωνία της Ρώμης: Επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο
29 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συμφωνία της Ρώμης: Επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο

by todaypress
18/05/2025 12:06
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
Συμφωνία της Ρώμης: Επενδύσεις ύψους 360 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο

ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ΟΣΕ. Τρίτη 7 Μαρτίου 2023 (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Share on FacebookShare on Twitter

Με μια συμφωνία στη Ρώμη που απεδείχθη στρατηγική, η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να αποσπάσει το «ναι» των Ιταλών της Hellenic Train για άμεσες επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Η δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ασφαλή σιδηρόδρομο με σύγχρονα τρένα πριν το 2027, αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης των διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της σύμβασης με την ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, μητρική της Hellenic Train.

Παρά τις αρχικές τους επιφυλάξεις, οι Ιταλοί συμφώνησαν να «βάλουν το χέρι στην τσέπη» και δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν στην άμεση υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος ύψους 360 εκατ. ευρώ. Ένα πρόγραμμα που μεταξύ άλλων προβλέπει την αγορά 23 νέων τρένων, εκ των οποίων 8 υπεραστικά ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου. Σε ό,τι αφορά μάλιστα τον Προαστιακό, είναι η πρώτη φορά από την έναρξη λειτουργίας τού μέσου, δηλαδή λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, που γίνεται προμήθεια νέων συρμών.

 

Εξοπλισμένα τρένα με συστήματα ασφαλείας

Βάσει της συμφωνίας, τα νέα τρένα θα παραγγελθούν φέτος και θα αντικαταστήσουν τα μεταχειρισμένα «ασημένια βέλη», ηλικίας 30 ετών, που είχε φέρει η ιταλική εταιρεία στο πλαίσιο της αρχικής συμφωνίας εν έτει 2017 με το ελληνικό Δημόσιο. Η παλαιότητα άλλωστε των συρμών που χρησιμοποιούνται σήμερα, ευθύνεται εν πολλοίς για την κακή εικόνα στον ελληνικό σιδηρόδρομο με το αρνητικό ρεκόρ των 1,7 βλαβών την ημέρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα νέα τρένα θα είναι εξοπλισμένα με όλα τα επιτρόχια συστήματα ασφαλείας.

Το δεύτερο σκέλος της συμφωνίας της Ρώμης, προβλέπει τη δημιουργία σύγχρονων αμαξοστασίων για τη μακροχρόνια συντήρηση των τρένων. Μια επίσης σημαντική δέσμευση, που θα απαντήσει σε ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα, το οποίο αμαυρώνει την εικόνα του σιδηρόδρομου. Την πλημμελή συντήρηση των συρμών.

 

Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα

«Οι Ιταλοί επενδύουν, εμείς δουλεύουμε σκληρά και μαζί χτίζουμε έναν σιδηρόδρομο που αξίζει στους πολίτες. Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα. Η συνεργασία αυτή έχει προοπτική και θέτουμε γερά θεμέλια για τα επόμενα χρόνια» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

 

Τα επιχειρήματα που έπεισαν τους Ιταλούς

Κρίσιμη ωστόσο για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ ελληνικού και ιταλικού Δημοσίου ήταν η προ δεκαημέρου συνάντηση που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών,  Κωνσταντίνος Κυρανάκης με τον Ιταλό αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και αρμόδιο για τις μεταφορές Ματέο Σαλβίνι.

Στη συνάντηση εκείνη, όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Μεταφορών, ο αναπληρωτής υπουργός, σε στενή συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου, έθεσε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων όλα τα ελληνικά επιχειρήματα, που έπεισαν τελικά την ιταλική πλευρά να δεσμευτεί για το επενδυτικό πλάνο.

Η πρόσφατη υπογραφή των συμβάσεων, ύψους 450 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας, με σφιχτό χρονοδιάγραμμα για τα δεδομένα των έργων του Δημοσίου και με ορίζοντα υλοποίησης 15 μόλις μηνών, συνέβαλε στην επίτευξη της συμφωνίας. Μια συμφωνία που επισφραγίστηκε λίγες μέρες αργότερα στη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ιταλίδα ομόλογο του Τζόρτζια Μελόνι.

 

Ελληνική δέσμευση για έργα ουσίας

Απαραίτητο εχέγγυο αξιοπιστίας εκ μέρους της ελληνικής πλευράς, αποτέλεσε η δέσμευση για ουσιαστικά έργα αναβάθμισης του δικτύου, όπως η εγκατάσταση αυτόματου συστήματος πέδησης ETCS και τηλεδιοίκησης σε όλο το δίκτυο, το έργο υπογειοποίησης στα Σεπόλια, αλλά και οι νέες δικλείδες ασφαλείας που έχουν προβλεφθεί στο επικείμενο νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου: Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, λειτουργία συστήματος ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, μέτρα αποτροπής των δολιοφθορών στο δίκτυο.

Οι δεσμεύσεις του ιταλικού κολοσσού, Ferrovie dello Stato, θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα. Το ίδιο θα συμβεί και με τις υποχρεώσεις του ΟΣΕ για τα έργα που οφείλει να εκτελέσει με ταχείς ρυθμούς.

Tags: SLIDERελληνικός σιδηρόδρομοςΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣΙΤΑΛΟΙΡΩΜΗ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πλήρης ψηφιοποίηση και βαρύτατα πρόστιμα με τον νέο Τελωνειακό Κώδικα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πλήρης ψηφιοποίηση και βαρύτατα πρόστιμα με τον νέο Τελωνειακό Κώδικα

22/06/2025 13:00
Επενδυτικό πρόγραμμα μαμούθ και μείωση φόρων από τα υπερέσοδα της φοροδιαφυγής: Οι μεγάλες προτεραιότητες της επόμενης τριετίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι άμυνες της ελληνικής οικονομίας: Πώς είναι θωρακισμένα ομόλογα, τράπεζες, Χρηματιστήριο έναντι γεωπολιτικών αναταράξεων

22/06/2025 11:34
«Κλειδί» για μόνιμες φοροελαφρύνσεις ο περιορισμός της φοροδιαφυγής
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

22/06/2025 11:29
Κρυφές, φανερές… αλμυρές – Αυξήσεις «φωτιά» στα ασφάλιστρα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρυφές, φανερές… αλμυρές – Αυξήσεις «φωτιά» στα ασφάλιστρα

21/06/2025 18:31
ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ: Πώς θα ελέγξουμε αν αντέχει το σπίτι μας χτύπημα του Εγκέλαδου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε τροχιά ανόδου και μετασχηματισμού η βραχυχρόνια μίσθωση στην Ελλάδα

21/06/2025 11:19
Επαγγελματικές Σχολές της ΔΥΠΑ: Ευκαιρίες εργασίας για χιλιάδες νέους
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επαγγελματικές Σχολές της ΔΥΠΑ: Ευκαιρίες εργασίας για χιλιάδες νέους

21/06/2025 11:08
Δημήτρης Καμπουράκης: Η Ιστορία γράφεται με βαρέλια – Οι μεγάλες πετρελαϊκές κρίσεις και το τίμημα της εξάρτησης
ΑΠΟΨΕΙΣ

Δημήτρης Καμπουράκης: Η Ιστορία γράφεται με βαρέλια – Οι μεγάλες πετρελαϊκές κρίσεις και το τίμημα της εξάρτησης

21/06/2025 09:02
Ανακάμπτουν οι αγορές μετά το πρώτο σοκ;
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών

20/06/2025 18:12
Χρηματιστήριο Αθηνών: Ανοδικές τάσεις καταγράφουν οι τιμές των μετοχών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Επιστροφή στα κέρδη μετά απο εξαήμερη πτώση

20/06/2025 11:51

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #162

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΟΑΕ: Μικρές ποσότητες πυρηνικού υλικού επλήγησαν από τους τελευταίους βομβαρδισμούς στο Ισφαχάν του Ιράν
ΚΟΣΜΟΣ

ΔΟΑΕ: Μικρές ποσότητες πυρηνικού υλικού επλήγησαν από τους τελευταίους βομβαρδισμούς στο Ισφαχάν του Ιράν

22 Ιουνίου 2025

...

Read moreDetails

Ιρανός ΥΠΕΞ: Τώρα δεν είναι ώρα για διπλωματία

Ισραήλ: Ο ισραηλινός εθνικός εναέριος θα ανοίξει ξανά στις 14:00 ώρα Ελλάδας για πτήσεις επαναπατρισμού

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved