Σε αναζήτηση κεφαλαίων για το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
25 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε αναζήτηση κεφαλαίων για το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο

by todaypress
31/10/2022 13:15
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
Σε αναζήτηση κεφαλαίων για το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Share on FacebookShare on Twitter

Συναντήσεις με εκπροσώπους γενικών διευθύνσεων και τμημάτων της ΕΕ που ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, είχε, προ ημερών, στις Βρυξέλλες ο καθηγητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ, Δημήτρης Μάρδας, προκειμένου να διερευνήσει τις δυνατότητες χρηματοδότησης του σχεδίου της Namco για την κατασκευή του πρώτου αμιγώς ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα παράγεται στη Θεσσαλονίκη.

Το ακριβές χρονοδιάγραμμα για το εγχείρημα «θα χαραχτεί όταν βρεθεί λύση στην χρηματοδότηση του όλου σχεδίου. Τα χρήματα της Επιτροπής φυσικά δεν αρκούν για κάτι τέτοιο… αλλά δεν παύει να προσελκύουν το ενδιαφέρον» δηλώνει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο κ. Μάρδας.

Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για την επίσκεψή του στις Βρυξέλλες ο κ. Μάρδας δήλωσε: «Επισκέφθηκα τις Βρυξέλλες για να δω ποιες Γενικές Διευθύνσεις της Επιτροπής και ειδικότερα ποια Τμήματά τους ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση τι ακριβώς επιδιώκουν να κάνουν και τι δράσεις ενισχύουν. Είχε προηγηθεί βέβαια μια πρώτη διερεύνηση ενώ ήμουν στην Ελλάδα με θέμα τις απαιτούμενες επαφές, έτσι ώστε να κερδίσουμε χρόνο και να είμαστε πιο έτοιμοι. Επίσης, καθώς εργαζόμουν παλαιότερα στη Γενική Διεύθυνση της Εσωτερικής Αγοράς, εύκολα και μέσω γνωριμιών βρήκα τα άτομα που χρειαζόμουν να δω στην Επιτροπή και να συλλέξω τις πληροφορίες που επιθυμούσα. Στο σύνολο των πληροφοριών αυτό, έψαξα να βρω επίσης τα κονδύλια που υπάρχουν και τις άμεσες χρηματοδοτήσεις εκ μέρους της Επιτροπής στο πλαίσιο της όλης πολιτικής της για την ηλεκτροκίνηση. Κάποια είναι ευρύτερα γνωστά, όπως παραδείγματος χάριν αυτά που εντάσσονται στο πρόγραμμα Horizon, κάποια άλλα λιγότερο γνωστά. Οι διαπροσωπικές επαφές πάντοτε θα συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο σε κάθε project, καθώς αντλούνται γρήγορα πληροφορίες και διευκολύνουν πολύ τη δουλειά κάθε ενδιαφερόμενου παρά την ύπαρξη της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, η οποία έχει τις δικές της φυσικά δυνατότητες».

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μάρδας γνωστοποίησε ο ίδιος, με πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι ξεκίνησε συνεργασία με την εταιρεία Namco «που παρήγαγε σε παλαιότερα χρόνια το θρυλικό Pony. Στόχος: η παραγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Θεσσαλονίκη…από μια λοιπόν εταιρία που έχει ήδη παρελθόν στην παραγωγή οχημάτων. Ένα δύσκολο εγχείρημα… αλλά συναρπαστικό!».

Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ εάν έχουν τεθεί οι βασικές γραμμές για το εγχείρημα και πόσο εύκολο είναι να δούμε σύντομα παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τη Θεσσαλονίκη δήλωσε: «Ομολογουμένως είναι ένα δύσκολο εγχείρημα για πολλούς και διάφορους λόγους, που μου έγιναν ακόμη πιο σαφείς μετά τις συζητήσεις που είχα με στελέχη της Επιτροπής. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, όλοι θέλουν μερίδια σε αυτήν την αγορά… αλλά κάθε τέτοια προσπάθεια νομίζω ότι αξίζει τον κόπο για πολλούς λόγους. Είναι πολύ νωρίς για να θέσουμε ένα χρονοδιάγραμμα των εργασιών της παραγωγής ενώ έχουμε μπροστά μας να ξεπεράσουμε αρκετά εμπόδια -όπως γίνεται συνήθως σε κάθε επένδυση- πριν μπούμε στην τελική ευθεία. Ακριβές χρονοδιάγραμμα θα χαραχτεί όταν βρεθεί λύση στην χρηματοδότηση του όλου σχεδίου. Τα χρήματα της Επιτροπής φυσικά δεν αρκούν για κάτι τέτοιο… αλλά δεν παύει να προσελκύουν το ενδιαφέρον. Αρχή όλων είναι λοιπόν η χρηματοδότηση του όλου έργου και αυτή είναι, όπως γνωρίζετε, η δουλειά μου».
Η  συνεργασία του κ. Μάρδα με την εταιρεία αφορά στο κομμάτι της χρηματοδότησης. Όπως εξηγεί ο ίδιος: «Υπάρχουν πολλές πηγές εύρεσης χρημάτων.

Αρχικά, θα αποκλείσουμε όσες δεν μας εξυπηρετούν ή δεν είμαστε επιλέξιμοι ή δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτές. Πλην της Επιτροπής και των άμεσων χρηματοδοτήσεων της, το δεύτερο και κυριότερο βήμα είναι οι δυνατότητες εύρεσης χρημάτων από το Εθνικό σκέλος (ΕΣΠΑ κ.λπ), όπως και από τη διεθνή αγορά. Αυτό καταλαβαίνετε απαιτεί μια προσεκτική και συστηματική προετοιμασία, η οποία θα μας δείξει από την πλευρά της και τις δυνατότητες χρηματοδότησης του όλου σχεδίου. Βέβαια, αν και η NAMCO είναι μια υπαρκτή εταιρία με τις εγκαταστάσεις της, τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και το παρελθόν της, τα προβλήματα της γραφειοκρατίας και ότι σχετικό, δεν λύνονται όμως μόνο με τα όσα έχει σήμερα στα χέρια της. Απομένει να προχωρήσουμε ακολουθώντας τους υφιστάμενους κανόνες και πρακτικές, ενώ πορευόμενοι θα δούμε τι άλλα εμπόδια θα συναντήσουμε… Οπότε περπατάμε προσεκτικά αποφεύγοντας ότι λάθη αφορούν εμάς και ξεπερνώντας κάθε περιορισμό που οφείλεται στο εξωτερικό μας περιβάλλον…  Αυτή η προσπάθεια είναι και η γοητεία του όλου σχεδίου!».

Tags: ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝΕΛΛΗΝΙΚΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μικρά – Μεγάλα (07/06/2025)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μικρά – Μεγάλα (07/06/2025)

07/06/2025 15:02
Πώς θα λειτουργήσει το ανανεωμένο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» – Ποιοι θα πάρουν 4.500 ευρώ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα λειτουργήσει το ανανεωμένο πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» – Ποιοι θα πάρουν 4.500 ευρώ

07/06/2025 10:38
ΔΥΠΑ: Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για 315 θέσεις εργασιακών συμβούλων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρωτοψάλτης (ΔΥΠΑ): Εξαιρετικά ικανοποιητικά τα ποσοστά απορρόφησης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας

07/06/2025 10:22
Ακυρώσεις φόρων και προστίμων: Ποιοι τρίβουν τα χέρια τους και ποιοι μένουν στην απ’ έξω
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιχείρηση «καθαρό μητρώο»: Στο στόχαστρο τα ανεξόφλητα χρέη δεκαετιών προς το Δημόσιο

07/06/2025 09:26
Ανακάμπτουν οι αγορές μετά το πρώτο σοκ;
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Συνεχίστηκε το ανοδικό σερί

06/06/2025 20:58
Αύξησαν το επιτοκιακό περιθώριο οι Ελληνικές τράπεζες το τρίτο τρίμηνο 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 2,2% η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το α’ τρίμηνο

06/06/2025 12:32
Χρηματιστήριο Αθηνών: Νέα γενιά επενδυτών δημιουργείται για τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο: Mετά το τριήμερο ανοδικό σερί, τελειώνει η εβδομάδα με προσεκτικές κινήσεις

06/06/2025 11:11
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιστροφή ενοικίου: Πώς θα το πάρουν 1.188.000 νοικοκυριά; Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

06/06/2025 08:47
Πλήρης επιβεβαίωση της Today Press – Δείτε ποιες ΔΟΥ συγχωνεύονται σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Υποχρεωτική δήλωση ΙΒΑΝ στο Μητρώο για τις επιστροφές ΦΠΑ από 1/7

06/06/2025 08:26

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #160


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

“Η ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ” Ευριπίδη, Σενέκα και Ρακίνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

“Η ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ” Ευριπίδη, Σενέκα και Ρακίνα

7 Ιουνίου 2025

...

Read moreDetails

Συναγερμός στη Νάξο: Πρόβλημα σε κινητήρα αεροσκάφους εν ώρα απογείωσης

Βούλα: Δύο τραυματίες σε ατύχημα με ταχύπλοο – Το σκάφος έπεσε πάνω σε βράχια

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved