Το τετραήμερο 8-11 Σεπτεμβρίου 2022 είναι… εορταστικό για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα, καθώς εκείνο το διάστημα διεξάγεται το Ράλι Ακρόπολις, το οποίο είναι ο 10ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC). Το «Ράλι των Θεών» πραγματοποιείται για δεύτερη διαδοχική χρονιά επί ελληνικού εδάφους με επίκεντρο τη Λαμία (σ.σ. το Service Park βρίσκεται στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας) και το πρόγραμμα περιλαμβάνει ειδικές διαδρομές σε Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησο και -γι’ ακόμη μια φορά- στο Ολυμπιακό Στάδιο. Υπενθυμίζεται ότι υπερειδική στο ΟΑΚΑ διεξήχθη τόσο στο Ακρόπολις του 2005 (σ.σ. με αυτήν «άνοιξε η αυλαία» του αγώνα), όσο και σε αυτό του 2006 (σ.σ. στην έναρξη και τη λήξη του Ράλι). Δεδομένου ότι ο εθνικός αγώνας εντάσσεται για δεύτερη διαδοχική χρονιά στο πλαίσιο του WRC, στόχος των υπευθύνων (πρέπει να) είναι η… μονιμοποίησή του στο καλαντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι για τα επόμενα χρόνια. Με το ενδιαφέρον των φιλαθλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού για τον ελληνικό αγώνα του WRC να είναι δεδομένο και… ζεστό από πέρυσι, το Ράλι Ακρόπολις καλείται να επιβεβαιώσει τον θρυλικό χαρακτήρα του, προκειμένου να «κλείσει» θέση στο καλαντάρι και μετά το 2023, χρονιά κατά την οποία θα βρίσκεται εκ νέου στο αγωνιστικό πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, κατά τον περυσινό τερματισμό στη Λαμία.
Το αγωνιστικό μέρος του Ράλι Ακρόπολις αρχίζει απόψε το βράδυ (8/9, 20:08) με την υπερειδική στο Ολυμπιακό Στάδιο, ενώ την Παρασκευή θα διεξαχθούν έξι ειδικές διαδρομές (Λουτράκι 1 & 2, Χαρβάτι, Δάφνη, Λιβαδειά, Βωξίτες. Ακολουθούν το Σάββατο άλλες έξι ειδικές (Πύργος 1 & 2, Περιβόλι 1 & 2, «Ταρζάν» 1 & 2) και την Κυριακή θα διεξαχθούν οι τελευταίες τρεις ειδικές (Ελευθεροχώρι 1, Ελάτια – Ρεγγίνι και Ελευθεροχώρι 2), με τις οποίες θα ολοκληρωθεί ο αγώνας, αφού ομάδες και οδηγοί διανύσουν 303,30 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Στο εφετινό Ράλι Ακρόπολις έχουν δηλωθεί να «τρέξουν» 70 αυτοκίνητα από 31 χώρες, τα οποία καλούνται να κάνουν το καλύτερο δυνατό στις 16 ειδικές διαδρομές του αγώνα. Χωρίς αμφιβολία, το μεγαλύτερο όνομα μεταξύ των συμμετεχόντων είναι αυτό του εννέα φορές πρωταθλητή οδηγών του WRC, Σεμπαστιάν Λεμπ, με τον πολύπειρο Γάλλο να επιλέγει το «Ράλι των Θεών» για να κάνει μια από τις επιλεγμένες εμφανίσεις του για φέτος. Οι τρεις εργοστασιακές ομάδες (Toyota, Hyundai και M-Sport Ford) αναμένονται «πάνοπλες» στον ελληνικό αγώνα, με την Toyota να «κατεβάζει» τέσσερα Yaris Rally1. Τα τρία εξ αυτών θα οδηγήσουν ο -πρωτοπόρος στη βαθμολογία των οδηγών- Κάλε Ροβάνπερα και οι Έλφιν Έβανς και Εσαπέκα Λάπι, ενώ ο Τακαμότο Κατσούτα θα κάνει ντεμπούτο στο Ράλι Ακρόπολις για λογαριασμό της Toyota Gazoo Racing WRT Next Generation. Με τρία i20 N Rally1 θα «τρέξει» στο Ράλι Ακρόπολις η Hyundai Shell Mobis WRT, τα οποία θα οδηγήσουν οι Οτ Τάνακ, Τιερί Νεβίλ και Ντάνι Σόρντο, ενώ οι Τεέμου Σούνινεν και Φαμπρίσιο Σαλντιβάρ θα λάβουν μέρος στον αγώνα και την κατηγορία WRC2 για λογαριασμό της Hyundai Motorsport N. Από την πλευρά της, η M-Sport Ford «κατεβάζει» τελικά πέντε Puma Rally1, αφού απέσυρε τη συμμετοχή του Αντριάν Φουρμό, καθώς ανακοίνωσε ότι δεν ήταν δυνατό να επισκευαστεί εγκαίρως το αυτοκίνητό του για το Ράλι Ακρόπολις, μετά το ατύχημα που είχε στο Ράλι Βελγίου. Ο -τρεις φορές νικητής του Ράλι Ακρόπολις- Σεμπαστιάν Λεμπ ετοιμάζεται για την τέταρτη εφετινή εμφάνισή του με την M-Sport, με την οποία θα «τρέξουν» ακόμη οι Κρέιγκ Μπριν, Γκας Γκρίνσμιθ, Πιέρ-Λουί Λουμπέ και ο Ιορδάνης Σερδερίδης, ο οποίος προέρχεται από την έβδομη θέση στην Κένυα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ροβάνπερα έχει αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα για την κατάκτηση του τίτλου, καθώς οι πέντε νίκες που έχει πανηγυρίσει στους προηγούμενους εννέα εφετινούς αγώνες τού έχουν χαρίσει προβάδισμα 72 βαθμών έναντι των ανταγωνιστών του. Εάν, μάλιστα, ο 21 ετών Φινλανδός «ανοίξει» την υπέρ του διαφορά πάνω από τους 90 βαθμούς, ήτοι πάρει τουλάχιστον 18 βαθμούς περισσότερους από τον Τάνακ και τρεις παραπάνω από τον Έβανς στο Ράλι Ακρόπολις, μπορεί να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής στη Λαμία.
Οι βαθμολογίες στους οδηγούς και τους κατασκευαστές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ύστερα από 9 αγώνες, έχουν ως εξής:
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ 1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) 203 βαθμοί 2. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai) 131 3. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) 116 4. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 106 5. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) 92 6. Κρέιγκ Μπριν (Ιρλανδία/Ford) 64 7. Εσαπέκα Λάπι (Φινλανδία/Toyota) 57 8. Σεμπαστιάν Λεμπ (Γαλλία/Ford) 35 9. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) 34 10. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) 34 11. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Ford) 34 12. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda) 25 13. Όλιβερ Σόλμπεργκ (Σουηδία/Hyundai) 21 14. Πιέρ-Λουί Λουμπέ (Γαλλία/Ford) 18 15. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen) 11 16. Αντριάν Φουρμό (Γαλλία/Ford) 9 17. Στεφάν Λεφέμπβρ (Γαλλία/Citroen) 8 18. Εμίλ Λίντχολμ (Φινλανδία/Skoda) 8 19. Νικολάι Γκριάζιν (Ρωσία/Skoda) 7* 20. Ιορδάνης Σερδερίδης (ΕΛΛΑΔΑ/Ford) 6 21. Καγετάν Καγετάνοβιτς (Πολωνία/Skoda) 6 22. Γιάρι Χούτουνεν (Φινλαδία/Ford) 5 23. Όλε Κρίστιαν Βέιμπι (Νορβηγία/Volkswagen) 4 24. Έρικ Κάις (Τσεχία/Ford) 2 25. Ζαν Σολάνς (Ισπανία/Citroen) 2 26. Τεέμου Σούνινεν (Φινλανδία/Hyundai) 2 27. Κρις Ίνγκραμ (Μ. Βρετανία/Skoda) 2 28. Εγκον Κάουρ (Εσθονία/Volkswagen) 2
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Toyota Gazoo Racing WRT 381 βαθμοί
2. Hyundai Shell Mobis WRT 293
3. M-Sport Ford WRT 188
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG 100
* Αγωνίζεται ως ανεξάρτητος.