Οι κυκλοφοριακές συνθήκες μεταβάλλονται συνεχώς στην Αττική, χωρίς να μπορεί κανείς να προβλέψει, τι θα αντιμετωπίσει ακόμη και σε γνώριμες διαδρομές.
Η αύξηση της τιμής των καυσίμων έχει οδηγήσει σε απρόβλεπτες κυκλοφοριακές συνθήκες.
Η εκτόξευση του κόστους μετακίνησης έρχεται να προστεθεί σε ένα ευρύτερο κιμά ανατιμήσεων και όλα αυτά έχουν συμπέσει με την χαλάρωση των μέτρων περιορισμού κατά της εξάπλωσης της πανδημίας Covid 19.
Η τηλεργασία σταδιακά καταργείται οδηγώντας αρκετούς εργαζομένους πίσω στα γραφεία τους.
Από την άλλη πλευρά μια σειρά από συνεχή έκτακτα συμβάντα δημιουργούν συχνά ασφυκτικές συνθήκες συμφόρησης στο οδικό δίκτυο.
Οι μεταβολές των κυκλοφοριακών δεδομένων διαφοροποιούνται ανά οδικό άξονα, ενώ αλλάζει η δυναμική του φόρτου ανάλογα με τις ώρες αιχμής. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τις πρωινές ώρες αιχμής παρατηρείται συχνότερα μείωση του αριθμού των οχημάτων, ενώ οι καθυστερήσεις είναι και αυτές πιο περιορισμένες τις πρωινές ώρες αιχμής από τις εφτά το πρωί μέχρι και τις δέκα.
Οι απογευματινές ώρες αιχμής 3μ.μ. με 7μ.μ. παρουσιάζουν μεγαλύτερες εναλλαγές.
Ειδικότερα παρατηρείται μείωση του αριθμού των διελεύσεων σε ορισμένους οδικούς άξονες καθώς και των καθυστερήσεων, ωστόσο υπάρχουν και οδικές αρτηρίες που εμφανίζουν μεγαλύτερες καθυστερήσεις από ότι την περίοδο, πριν από την αύξηση των τιμών των καυσίμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής που συγκρίνουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα της τρίτης εβδομάδας του Φεβρουαρίου (πριν την αύξηση της τιμής των καυσίμων) με την τρίτη εβδομάδα του Μαρτίου οπότε και το κόστος των καυσίμων είχε ήδη αυξηθεί παρατηρούμε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στη λ. Κηφισού.
Ο Κηφισός όσον αφορά την κίνηση, παραμένει ένας από τους πλέον απρόβλεπτους δρόμους του λεκανοπεδίου.
Υπό κανονικές συνθήκες παρατηρείται μείωση του αριθμού των διελεύσεών στο ρεύμα προς Πειραιά που αγγίζει το 4,2 % κατά τις πρωινές ώρες αιχμής, ενώ και οι απογευματινές ώρες αιχμής βρίσκουν την λεωφόρο Κηφισού με 6,7 % λιγότερα οχήματα.
Αύξηση όμως παρατηρείται και στο ανοδικό ρεύμα προς Λαμία τόσο τις πρωινές όσο και τις απογευματινές ώρες αιχμής με 14,2% και 21,3% περισσότερα οχήματα αντίστοιχα.
Τα έκτακτα περιστατικά που περιλαμβάνουν είτε κάποια σύγκρουση είτε κινητοποίηση οχήματος λόγω βλάβης, έχουν διπλασιαστεί και σύμφωνα με τα στοιχεία του κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας ανέρχονται σε 8 την ημέρα από 4 που ήταν πριν από μερικούς μήνες.
Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο στοιχείο αφορά το γεγονός ότι πλέον από τα οκτώ ακινητοποιημένα τα μισά έχουν μείνει από βενζίνη. Πρόκειται για μια συνθήκη που δεν παρατηρούσαμε μέχρι πρότινος ενώ πλέον αποτελεί καθημερινότητα. Η λογική εξήγηση Είναι ότι δεν έχουμε προσαρμοστεί ακόμη στις νέες τιμές της βενζίνης, εκεί που παλαιότερα βάζαμε 10 € και ξέραμε ότι θα μας φτάνουνε για μια συγκεκριμένη απόσταση τώρα βάζουμε το ίδιο ποσό και μπορούμε να διανύσουμε σχεδόν τη μισή απόσταση. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι υπολογίζουμε πόση απόσταση ακόμη μπορούμε να διανύσουν με βάση το αντίτιμο που είχαμε καταβάλει στο πρατήριο βενζίνης και όχι με τα λύτρα. Ακόμη δεν έχουμε προσαρμοστεί στις νέες αυξημένες τιμές με αποτέλεσμα το ίδιο ποσό να μας δίνει λιγότερα χιλιόμετρα από ότι πριν από τρεις μήνες. Η οδική άξονες στους οποίους παρατηρείται μείωση της κίνησης τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με το Φεβρουάριο είναι η λεωφόρος Κηφισίας και λεωφόρος Μεσογείων με κατεύθυνση προς το κέντρο κατά τις πρωινές ώρες αιχμής.
Το στοιχείο αυτό συνδέεται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συγκοινωνιολόγων της περιφέρειας Αττικής με την αύξηση της επιβατικής κίνησης στην συγκοινωνίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Instagram
Ακολούθησε μας στο X
Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play