Η ΑΑΔΕ προχωρά σε μια σημαντική αναβάθμιση του συστήματος ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, μέσω της δημιουργίας ενός νέου μηχανισμού έγκαιρης ειδοποίησης. Το σύστημα αυτό θα περιλαμβάνει «αναδυόμενα» μηνύματα (pop-ups) και τηλεφωνικές κλήσεις, με στόχο την ενημέρωση για ανοιχτούς λογαριασμούς και επιστροφές φόρων.
Ταυτόχρονα, η ΑΑΔΕ ενισχύει τη λειτουργία των κέντρων εξυπηρέτησης και επεκτείνει τις ψηφιακές υπηρεσίες, ώστε να προσφέρει στους φορολογούμενους άμεση, εύκολη και επικαιροποιημένη πληροφόρηση, ενώ παράλληλα προχωρά στην απλούστευση της φορολογικής νομοθεσίας και στην αυτοματοποίηση διαδικασιών και εντύπων.
Όπως αναφέρεται στο επιχειρησιακό σχέδιο, το νέο σύστημα θα περιλαμβάνει ειδοποιήσεις για τις δηλωτικές υποχρεώσεις των φορολογουμένων, καθώς και υπενθυμίσεις για επικείμενες λήξεις υποχρεώσεων. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν ειδοποιητικά μηνύματα που θα ενημερώνουν για τις επιστροφές φόρων. Οι αναδυόμενοι πίνακες (pop-ups) θα εμφανίζονται στην οθόνη του χρήστη, είτε αυθόρμητα είτε όταν ο χρήστης επιλέξει κάποιο σύνδεσμο, παρέχοντας έτσι άμεση και αποτελεσματική ενημέρωση.
Πέραν των ηλεκτρονικών μηνυμάτων ο σχεδιασμός προβλέπει τουλάχιστον 60.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες για την ενημέρωση των φορολογούμενων και τη συμμόρφωσή τους ως προς την τήρηση των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Στην πρώτη γραμμή θα βρεθούν οι οφειλέτες που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές και έχουν μπει στο στόχαστρο του ελεγκτικού μηχανισμού.
Επίσης μέχρι το τέλος του Μαρτίου 2025 θα ολοκληρωθεί η υλοποίηση του διαδικτυακού τόπου, μέρος του έργου αυτού, που θα αποτελεί ένα ενιαίο σημείο πληροφόρησης για φορολογούμενους, επιχειρήσεις και στελέχη της ΑΑΔΕ, παρέχοντας ταχύτερη και ευκολότερη πρόσβαση, σχετικά με τη εκάστοτε ισχύουσα φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία.
Τι προβλέπει το σχέδιο δράσης
Παράλληλα το σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ για την γρήγορη περαίωση των φορολογικών υποθέσεων και την καλύτερη ενημέρωση των πολιτών προβλέπει:
– Επέκταση του υφιστάμενου Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) ώστε να ενταχθεί σε αυτό το σύνολο των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ (Κεντρικές και Περιφερειακές). Το έργο περιλαμβάνει την ανανέωση του περιβάλλοντος λογισμικού που υποστηρίζει το κέντρο, την ανάπτυξη προηγμένων υπηρεσιών για τους πολίτες σε περιβάλλον έξυπνων κινητών συσκευών και την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού. Ακόμη προβλέπεται και η λήψη υπηρεσιών τηλεφωνικού κέντρου για την ενίσχυση της δυνατότητας του Οργανισμού για αποτελεσματική τηλεφωνική εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων με την ΑΑΔΕ.
– Δυνατότητα αυτοματοποιημένων μεταβολών στοιχείων επιχειρήσεων φυσικών και νομικών προσώπων (έδρα, ΚΑΔ, υποκαταστήματα κ.α) και μεταβολή εργασιών νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που δεν δύναται να ολοκληρωθεί μέσω της Ψηφιακής Πύλης myAADE (καταστατικές αλλαγές όπως εκπροσώπηση, μέλη, κ.α.).
– Αυτόματη ενημέρωση βάσης Μητρώου Φορολογουμένων μέσω Διασύνδεσης με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) (ΕΠΕ, ΙΚΕ).
– Ανάπτυξη διαδικτυακής Υπηρεσίας (Web Service) με πιστωτικά Ιδρύματα για περιορισμό υπερεισπράξεων.
– Απλοποίηση και ψηφιοποίηση της διαδικασία εξαγωγής αγαθών εμπορικού χαρακτήρα για συναλλαγές αξίας έως 1.000 ευρώ που πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο μέσω εταιρειών ταχυμεταφοράς.
– Ενημέρωση των κληρονόμων αποβιωσάντων ως προς τις υποχρεώσεις τους.
– Ψηφιοποίηση διαδικασίας για τη χορήγηση απαλλαγής τελών κυκλοφορίας σε αναπήρους.
– Κωδικοποίηση και ενοποίηση της νομοθεσίας για τη φορολογία εισοδήματος και κεφαλαίου, τον ΦΠΑ, τη φορολογία χαρτοσήμου, τις φορολογικές διαδικασίες, την είσπραξη δημοσίων εσόδων και τον τελωνειακό κώδικα και παροχή δωρεάν πρόσβασης στο περιεχόμενο ξεκινώντας από έναν κοινό αποκλειστικό δικτυακό τόπο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και της ΑΑΔΕ.
– Επικαιροποίηση του εγχειριδίου συχνών ερωτήσεων – απαντήσεων της υπηρεσίας myAADElive και του περιεχομένου Χρηστικού Οδηγού φορολογικών διαδικασιών για την υποβολή αιτήματος στην πλατφόρμα «Τα αιτήματά μου» της ΑΑΔΕ.