Στέφανος Γκίκας: «Οι τρεις άξονες και ο ορίζοντας του 2028-2029»
24 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στέφανος Γκίκας: «Οι τρεις άξονες και ο ορίζοντας του 2028-2029»

by todaypress
22/03/2025 12:05
in ΠΟΛΙΤΙΚΗ,
Στέφανος Γκίκας: «Οι τρεις άξονες και ο ορίζοντας του 2028-2029»

Τελετή παράδοσης - παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας, Σάββατο 15 Μαρτίου 2025. (ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Share on FacebookShare on Twitter

Δημοσιεύτηκε στην έντυπη Today Press

Από το 2021 η κυβέρνησή μας έβαλε στην ελληνική έννομη τάξη, με το νόμο 4832, την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική για το νησιωτικό χώρο. Αυτό λειτούργησε ως όχημα προκειμένου να διεκδικήσουμε σημαντικές χρηματοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να γίνουν πολύ σημαντικά έργα στα νησιά.

Θα αναφερθώ σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες, τρεις άξονες αν θέλετε:

  • Πρώτος άξονας: οι θαλάσσιες συγκοινωνίες, οι ενδονησιακές συγκοινωνίες. Γνωρίζετε ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα. Υπάρχουν οι γραμμές θαλάσσιας δημόσιας υπηρεσίας, οι άγονες γραμμές, οι οποίες αυτή τη στιγμή εξυπηρετούνται από πλοία μεγάλης ηλικίας. Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της επιβατηγού ναυτιλίας ξεπερνάει τα 30-35 χρόνια. Με ένα πρόγραμμα λοιπόν που διεκδικήσαμε και με ένα ποσό το οποίο μπορεί να φτάσει στα 500 εκατομμύρια από πλευράς δημόσιας επένδυσης και τα υπόλοιπα από μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, προχωρούμε, με τη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, σε κατασκευή πράσινων πλοίων που θα μπουν στις ενδονησιακές συγκοινωνίες, στις άγονες γραμμές και όχι μόνο, και με την ηπειρωτική χώρα. Αυτό βεβαίως είναι ένα πρόγραμμα το οποίο δεν μπορεί να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά σε μια τριετία-τετραετία θα έχει ολοκληρωθεί. Επιπλέον, οι συμβάσεις θα είναι 12ετούς διάρκειας, κάτι το οποίο επίσης είναι πάρα πολύ σημαντικό, διότι θα μπορεί να υπάρχει ένας προγραμματισμός για τους νησιώτες μας.
  • Δεύτερος άξονας: η βελτίωση των λιμενικών υποδομών. Με σκληρή διαπραγμάτευση τα προηγούμενα χρόνια, έχουν διασφαλιστεί στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ 21-27, αλλά και στο ταμείο ανάκαμψης, ένα ποσό της τάξεως των 440 εκατομμυρίων για συγκεκριμένες παρεμβάσεις σε νησιωτικές περιοχές για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών. Μιλάμε για 40 νησιωτικά λιμάνια τα οποία αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε μία διαδικασία εκσυγχρονισμού, προγραμματισμού μάλλον για τον εκσυγχρονισμό τους. Τα 21 από αυτά έχουν μπει από την κυβέρνηση, από την κυβερνητική επιτροπή, στη στρατηγική μονάδα συμβάσεων του Υπερταμείου, του ΤΑΙΠΕΔ, που σημαίνει ότι θα ολοκληρωθούν πολύ γρήγορα.
  • Τρίτος άξονας: η ευρύτερη ασφάλεια, η θαλάσσια επιτήρηση, η ναυτική εκπαίδευση. Σε ό,τι αφορά τις νησιωτικές κοινωνίες, ο στόχος μας είναι, και με τον εξορθολογισμό του μεταφορικού ισοδυνάμου, αλλά και με την ενεργοποίηση του ταμείου της νησιωτικής επιχειρηματικότητας, που απλά σημαίνει ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε σύμπραξη με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, θα παρέχουν δάνεια χαμηλότοκα σε νησιωτικές επιχειρήσεις, να βοηθήσει σημαντικά σε αυτό που λέμε νησιωτικότητα, νησιωτική επιχείρηση, να μείνουν οι άνθρωποι στα νησιά μας.

Η ελληνική κυβέρνηση, υπό τις οδηγίες και κατευθύνσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, ακολουθεί ένα συνεκτικό πρόγραμμα για τη νησιωτικότητα. Έχουμε ανάγκη τη νησιωτικότητα σε κυρίαρχη συνιστώσα της εθνικής μας πολιτικής. Μάλιστα, στην πολύ πρόσφατη επίσκεψη εδώ του εκτελεστικού αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του κυρίου Φίτο, ακριβώς επιβεβαιώσαμε ότι η νησιωτικότητα θα πρέπει να αποτελεί ένα διακριτό στόχο για την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα αποτελεί διακριτό στόχο για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο πλαίσιο αυτό, θα διεκδικήσουμε στην επόμενη χρηματοδοτική περίοδο ένα ξεχωριστό τομεακό πρόγραμμα για τη νησιωτικότητα, για τη στήριξη των νησιών, για τη στήριξη των νησιωτών, για τη στήριξη της νησιωτικής επιχειρηματικότητας.

Όλα αυτά δεν μπορούν να γίνουν χωρίς τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης. Οι συνομιλητές μας είναι βεβαίως οι θεσμοί, αλλά είναι και οι νησιώτες που εκφράζονται μέσω των δημάρχων και των νησιωτικών επιμελητηρίων.

Εγώ θα θέσω ένα χρονικό όριο το 2028-29, που η κατάσταση στα νησιά, και από πλευράς υποδομών και από πλευράς συγκοινωνιών και από πλευράς καθημερινότητας, με όλα αυτά τα προγράμματα τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας, θα είναι κατά πολύ βελτιωμένη. Για αυτό το στόχο δουλεύουμε, για μία καλύτερη μέρα.

 

*Από την Ομιλία του στην ΟΤΑ ΕΧΡΟ 2025 που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο

Tags: ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟΝΔΟΤΑ ΕΧΡΟ 2025ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΚΙΚΑΣΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κ. Χατζηδάκης: “Προσπαθούμε να μιλάμε με έργα!”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Χατζηδάκης: “Προσπαθούμε να μιλάμε με έργα!”

09/05/2025 17:45
Ν. Ανδρουλάκης: “Ο ελληνικός λαός πληρώνει τις δεύτερες μεγαλύτερες ιδιωτικές δαπάνες υγείας σε όλη την Ευρώπη”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Ανδρουλάκης: “Ο ελληνικός λαός πληρώνει τις δεύτερες μεγαλύτερες ιδιωτικές δαπάνες υγείας σε όλη την Ευρώπη”

09/05/2025 17:02
ΣΥΡΙΖΑ: Συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής στις 10–11 Μαΐου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής στις 10–11 Μαΐου

09/05/2025 16:12
Στέφανος Γκίκας στο «ESPO Conference 2025»: «Η νέα Ναυτιλιακή Στρατηγική της ΕΕ θα πρέπει να έχει ξεχωριστό πυλώνα για τις θαλάσσιες μεταφορές»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στέφανος Γκίκας στο «ESPO Conference 2025»: «Η νέα Ναυτιλιακή Στρατηγική της ΕΕ θα πρέπει να έχει ξεχωριστό πυλώνα για τις θαλάσσιες μεταφορές»

09/05/2025 15:52
Μητσοτάκης: Αποδίδουμε μεγάλη σημασία στο να ολοκληρώσουμε μια σειρά από μισοτελειωμένα μεγάλα αρδευτικά έργα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Αποδίδουμε μεγάλη σημασία στο να ολοκληρώσουμε μια σειρά από μισοτελειωμένα μεγάλα αρδευτικά έργα

09/05/2025 15:36
Γεραπετρίτης: Το 1950 ήταν μια ιστορική τομή για την πορεία της Ευρώπης, με τη Διακήρυξη Schuman της 9ης Μαΐου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γεραπετρίτης: Το 1950 ήταν μια ιστορική τομή για την πορεία της Ευρώπης, με τη Διακήρυξη Schuman της 9ης Μαΐου

09/05/2025 14:27
Με αλιείς στην Κρήτη συναντήθηκε ο Κώστας Τσιάρας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με αλιείς στην Κρήτη συναντήθηκε ο Κώστας Τσιάρας

09/05/2025 11:07
Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: Ηράκλειο–Χανιά στο δρόμο της υλοποίησης – Μια σπουδαία μέρα για την Κρήτη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: Ηράκλειο–Χανιά στο δρόμο της υλοποίησης – Μια σπουδαία μέρα για την Κρήτη

09/05/2025 10:51
Τασούλας: Φιλάνθρωπος, μεταρρυθμιστής, λάτρης και υπερασπιστής της αληθείας, ο Πάπας Φραγκίσκος
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Τασούλας για την Ημέρα της Ευρώπης : «Το μήνυμα της πραγματικής αλληλεγγύης του Ρομπέρ Σουμάν παραμένει πιο επίκαιρο από ποτέ»

09/05/2025 10:40

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #155


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

926.041 οι άνεργοι στην χώρα μας τον Μάρτιο του 2025
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι “Σχολές ΔΥΠΑ” το Σάββατο στον Πειραιά – Όλα όσα πρέπει να ξέρουν οι νέοι για τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης

9 Μαΐου 2025

...

Read moreDetails

Συντάξεις Ιουνίου – Οι ημερομηνίες των πληρωμών!

Ερυθρόλευκο αντίο – γνωστού σταρ;

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP