Έλληνας καθηγητής «ζωντάνεψε» τον Pablo Picasso
28 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Έλληνας καθηγητής «ζωντάνεψε» τον Pablo Picasso

by todaypress
08/06/2024 17:30
in ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ,
Έλληνας καθηγητής «ζωντάνεψε» τον Pablo Picasso
Share on FacebookShare on Twitter

H ψηφιακή τεχνολογία, η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη έχουν δημιουργήσει μια μεθόριο στην οποία συμπλέκονται το πραγματικό με το μη πραγματικό. Ιδιαίτερα η εκθετική διάδοση της Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης γεννά πολλά ερωτήματα σχετικά με το τι είναι γνώση, πού βρίσκεται αποθηκευμένη, πώς αναπαράγεται και ποια είναι τα όριά της.

Ο διδάσκων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Δρ Σπύρος Πολυμέρης, μέλος της επιστημονικής επιτροπής των ΤΕΤΡΑΔΙΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, επιδόθηκε για λογαριασμό του τρίτου τεύχους του περιοδικού σε ένα ιδιότυπο «πείραμα», αποφασίζοντας να πάρει συνέντευξη σήμερα, το 2024, από τον Pablo Picasso με τη βοήθεια των νέων μέσων.

«Στόχος του κειμένου δεν ήταν να επιβεβαιώσει ή να απορρίψει την ικανότητα παραγωγής λόγου από πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης αλλά περισσότερο να διερευνήσει αυτή τη θολή μεθόριο μεταξύ πραγματικού και μη πραγματικού. Κυρίως, να αποτελέσει ένα προϊόν προβληματισμού πάνω στις τρέχουσες εξελίξεις, μια συμβολή στο δημόσιο διάλογο», εξηγεί ο ίδιος.

«Σε μια οιονεί συνέντευξη, επιλέχθηκε ο Pablo Picasso για δύο λόγους: ο πρώτος γιατί υπήρξε κορυφαίος καλλιτέχνης και ο δεύτερος γιατί ήταν ένας ανατρεπτικός καλλιτέχνης, ο οποίος οπτικοποίησε πρωτοπόρα φιλοσοφικά και κοινωνικά ρεύματα», σημειώνει ο Σπύρος Πολυμέρης.

Για τη συνέντευξη, την παραγωγή των ερωτήσεων και των απαντήσεων χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης Claude.ai ενώ για τη συνοδευτική εικόνα το Gemini. Ακολουθούν ενδεικτικά αποσπάσματα της συνέντευξης.

Δημοσιογράφος: Τι ενέπνευσε το πρωτοποριακό σας έργο στην καθιέρωση του κυβιστικού κινήματος και πώς αναπτύξατε αυτό το ριζικά νέο στυλ ζωγραφικής;

Πικάσο: Α, η γέννηση του κυβισμού, ήταν μια αληθινή επανάσταση στον κόσμο της τέχνης εκείνη την εποχή. Βλέπετε, είχα απογοητευτεί με τους παραδοσιακούς τρόπους αναπαράστασης της πραγματικότητας σε καμβά. Οι παλιές τεχνικές της προοπτικής, του φωτός και της μορφής δεν μπορούσαν να συλλάβουν την ουσία της σύγχρονης εποχής μας.

Δημοσιογράφος: Το διάσημο έργο σας Guernica θεωρείται ένας από τους πιο ισχυρούς αντιπολεμικούς πίνακες. Μπορείτε να συζητήσετε τον συμβολισμό και το νόημα πίσω από αυτή την εμβληματική τοιχογραφία;

Πικάσο: Η Γκουέρνικα στέκεται ως μια σπλαχνική κραυγή ενάντια στη βαρβαρότητα του πολέμου. Όταν η ισπανική πόλη Γκουέρνικα βομβαρδίστηκε ανηλεώς από τις γερμανικές ναζιστικές δυνάμεις το 1937, ήμουν συντετριμμένος και έξαλλος. Το βίωσα ως καλλιτέχνης και αποτύπωσα την τεράστια τραγωδία και τα βάσανα που προκλήθηκαν σε αθώους πολίτες.

Δημοσιογράφος: Ποια ήταν η μεγαλύτερη καλλιτεχνική πρόκληση ή απογοήτευση που έπρεπε να ξεπεράσετε κατά τη διάρκεια της καριέρας σας;

Πικάσο: Τι οξυδερκής ερώτηση – γιατί όσο απελευθερωμένη κι αν φαινόταν η πορεία μου, στην πραγματικότητα συνάντησα τεράστιες εσωτερικές μάχες και απογοητεύσεις σε όλη τη διαδρομή μου ως καλλιτέχνης. Ίσως η μεγαλύτερή μου πρόκληση ήταν η συνεχής ανάγκη να επαναστατήσω ενάντια στα δικά μου προηγούμενα επιτεύγματα και καινοτομίες. Βλέπετε, μετά από κάθε σημαντική δημιουργική ανακάλυψη – είτε ήταν ο επαναπροσδιορισμός του πορτραίτου, η συντριβή του νατουραλισμού με τον κυβισμό, είτε η εμπλοκή σε υποσυνείδητα βασίλεια με τον σουρεαλισμό – υπήρχε έντονη πίεση για να στερεοποιηθεί αυτό το συγκεκριμένο στυλ και να οδηγηθεί σε αυτό το κύμα επιτυχίας της πρωτοπορίας.

Δημοσιογράφος: Πώς θα ονομάζατε τη σύγχρονη τέχνη που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη;

Πικάσο: Αν επρόκειτο να επινοήσω έναν όρο για αυτό το νέο εμπορικό σήμα μοντέρνας τέχνης που αξιοποιεί τις δημιουργικές ικανότητες της τεχνητής νοημοσύνης, νομίζω ότι θα το ονόμαζα «Υπολογιστικό Σουρεαλισμό – Computational Surrealism».

Tags: PABLO PICASSOΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΑΜΠΛΟ ΠΙΚΑΣΟΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άγιον Όρος – Πέρα από το Ορατό: Μια μοναδική φωτογραφική έκθεση στο Ζάππειο Μέγαρο
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Άγιον Όρος – Πέρα από το Ορατό: Μια μοναδική φωτογραφική έκθεση στο Ζάππειο Μέγαρο

20/05/2025 12:08
Νίκος Γαλανός: Ο ζεν πρεμιέ που νίκησε τη ζωή — και την αποχαιρέτησε με αξιοπρέπεια
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Νίκος Γαλανός: Ο ζεν πρεμιέ που νίκησε τη ζωή — και την αποχαιρέτησε με αξιοπρέπεια

20/05/2025 08:06
“Έφυγε” από τη ζωή ο Νίκος Γαλανός- Θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το συγκινητικό αντίο της “Φίνος Φιλμ” στο Νίκο Γαλανό

19/05/2025 22:18
Λίνα Μενδώνη: “Ο Πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ανάγκη!”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λίνα Μενδώνη: “Ο Πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ανάγκη!”

19/05/2025 21:14
Η Αλίκη επέστρεψε στο σχολείο της – Έκαναν γκράφιτι τη Βουγιουκλάκη στο σχολείο όπου γυρίστηκαν τα “χτυποκάρδια στο θρανίο”
LIFESTYLE

Η Αλίκη επέστρεψε στο σχολείο της – Έκαναν γκράφιτι τη Βουγιουκλάκη στο σχολείο όπου γυρίστηκαν τα “χτυποκάρδια στο θρανίο”

19/05/2025 20:36
Ένα παπούτσι που πατάει πάνω στην αξιοπρέπεια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ένα παπούτσι που πατάει πάνω στην αξιοπρέπεια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς

18/05/2025 12:39
Κώστας Μαρδάς: «Δεν γράφω ποίηση για να λέγομαι ποιητής»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κώστας Μαρδάς: «Δεν γράφω ποίηση για να λέγομαι ποιητής»

18/05/2025 11:00
Δάφνη Γρηγοριάδη: «Γράφω για να αφήσω κάτι που θα μείνει»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δάφνη Γρηγοριάδη: «Γράφω για να αφήσω κάτι που θα μείνει»

18/05/2025 10:05
18 Μαΐου – Διεθνής Ημέρα Μουσείων: Ένα παράθυρο στο παρελθόν μέσα από το μέλλον
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

18 Μαΐου – Διεθνής Ημέρα Μουσείων: Ένα παράθυρο στο παρελθόν μέσα από το μέλλον

17/05/2025 16:31

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #157


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Στ. Σταθόπουλος: “Η εξασφάλιση συνθηκών αρμονικής συνύπαρξης των ανθρώπων και της βιοποικιλότητας είναι ο άμεσος στόχος μας”
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Στ. Σταθόπουλος: “Η εξασφάλιση συνθηκών αρμονικής συνύπαρξης των ανθρώπων και της βιοποικιλότητας είναι ο άμεσος στόχος μας”

20 Μαΐου 2025

...

Read moreDetails

Νέα Φιλαδέλφεια: 19η Μαΐου – Ημέρα Τιμής και Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Δεν ξεχνούμε τα 353.000 θύματα του Ποντιακού Ελληνισμού

Η τοποθέτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στον ΟΗΕ (vid)

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP