Σε μια εποχή παγκόσμιας αστάθειας, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) όχι μόνο αντέχει, αλλά συνεχίζει να καταγράφει δυναμική ανάπτυξη. Με επιδόσεις που ξεπερνούν τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια, το αεροδρόμιο της Αθήνας προετοιμάζεται για την επόμενη δεκαετία.
Κίνηση πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο
Η φετινή χρονιά έχει ξεκινήσει εντυπωσιακά για το αεροδρόμιο της Αθήνας. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΑΑ, Γιάννη Παράσχη, η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί κατά 24,5% σε σχέση με το 2019, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη η αύξηση είναι μόλις 1,8%. Ο ίδιος, ωστόσο, εκτιμά ότι αυτό το «άλμα» δεν θα διατηρηθεί και αναμένει μονοψήφια αύξηση για το 2025 και τα επόμενα χρόνια.
Επέκταση στην αγορά της Κίνας
Μέσα σε ένα ρευστό γεωπολιτικό σκηνικό, ο ΔΑΑ στρέφεται προς ανατολάς, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στην κινεζική αγορά. Εκτός από τις ήδη υπάρχουσες πτήσεις από Πεκίνο και Σαγκάη, επίκειται προσθήκη και τρίτης πόλης, όπως ανέφερε ο κ. Παράσχης, χωρίς να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες. Παρά τους αργούς ρυθμούς ανάκαμψης μετά την πανδημία, η Κίνα θεωρείται στρατηγικής σημασίας αγορά.
Πότε θα αποδώσουν οι επενδύσεις
Το νέο πολυώροφο πάρκινγκ θα τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2027, φέρνοντας μαζί του και τα πρώτα έσοδα από τις τρέχουσες επενδύσεις. Από το τέλος του 2028, έσοδα αναμένονται και από εμπορικές δραστηριότητες που θα ενσωματωθούν στη νέα επέκταση του κύριου αεροσταθμού.
Με το βλέμμα στα 40 εκατομμύρια επιβάτες
Ο φιλόδοξος στόχος είναι έως το 2032, το αεροδρόμιο να εξυπηρετεί 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Γι’ αυτό και προχωρά στην επέκταση του κύριου και του δορυφορικού αεροσταθμού, με συνολική αύξηση χώρων κατά 148.000 τ.μ. (+68%). Η αναβάθμιση περιλαμβάνει νέες αίθουσες επιβίβασης, περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, και νέους χώρους λιανικής.
Νέοι χώροι στάθμευσης και αεροσκαφών
Μέχρι το β’ τρίμηνο του 2027, θα έχουν ολοκληρωθεί:
-
η ανάπτυξη 32 νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών στο βόρειο τμήμα της πίστας
-
ο νέος πολυώροφος χώρος στάθμευσης οχημάτων
Το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,28 δισ. ευρώ χρηματοδοτείται κατά κύριο λόγο από:
-
δανεισμό (συμφωνία με Alpha Bank για 800 εκατ. ευρώ),
-
Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου με 240 εκατ. ευρώ μέσω προγράμματος Scrip Dividend,
-
και ενδεχομένως έκδοση ομολογιακού δανείου.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης και σε άλλα αεροδρόμια
Ο κ. Παράσχης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το ΔΑΑ να εξετάσει επενδύσεις και σε άλλα αεροδρόμια. Όπως είπε, “θα το κάνουμε με τη γνωστή προσοχή και επιμονή που μας χαρακτηρίζει”.
Θετική η μετοχική συμμετοχή της Aegean
Αναφορικά με τη μετοχική παρουσία της Aegean και του Ευτύχη Βασιλάκη, ο κ. Παράσχης τη χαρακτήρισε θετική, σημειώνοντας πως είναι καλό οι αεροπορικές που συνεργάζονται στενά με ένα αεροδρόμιο, να δείχνουν εμπιστοσύνη στα σχέδιά του και στη μερισματική του πολιτική.
Εγκεκριμένο μέρισμα 0,78 ευρώ ανά μετοχή
Κατά τη Γενική Συνέλευση, εγκρίθηκε:
-
το μέρισμα ύψους 0,7862 ευρώ ανά μετοχή,
-
το τετραετές πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος (2025–2028),
-
καθώς και οι ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του 2024 και οι σχετικές εκθέσεις των ελεγκτών.