Οριστικός ανάδοχος για το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο ανακηρύχθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με την απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να επικυρώνει την κατασκευή του έργου με προϋπολογισμό που πλησιάζει τα 1,8 δισ. ευρώ.
Σημαντικά Βήματα για το Έργο
Η απόφαση του υπουργείου περιλαμβάνει το πράσινο φως για την υπογραφή των απαραίτητων συμβάσεων, με την πρώτη δόση του έργου να αφορά τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του οδικού άξονα. Η αποδοχή του Πρακτικού ελέγχου των Δικαιολογητικών Κατακύρωσης αναδεικνύει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως τον οριστικό ανάδοχο της σύμβασης.
Κύρια Χαρακτηριστικά και Ανάπτυξη του Έργου
Το κατασκευαστικό έργο θα περιλαμβάνει 157 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση, 26 σηράγγες και 10,80 χλμ. νέων γεφυρών. Παράλληλα, η αναβάθμιση των υπαρχόντων κόμβων και η δημιουργία νέων ανισόπεδων κόμβων θα ενισχύσουν την κυκλοφοριακή ροή στην περιοχή.
Διαδικασία Δανειοδότησης και Συμβάσεων
Σύμφωνα με τα έγγραφα της σύμβασης, περιλαμβάνεται ένα πρόγραμμα εξασφαλισμένου ομολογιακού δανείου ύψους 1,3 δισ. ευρώ, με τη συνεργασία της Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας, Eurobank και Πειραιώς. Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν και τη σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων.
Επέκταση του ΒΟΑΚ και μελλοντικά Σχέδια
Όταν ολοκληρωθεί η σύμβαση παραχώρησης, ο ΒΟΑΚ θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, με το έργο να εκτελείται μέσω της μεθόδου ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη και κλασικών δημόσιων έργων για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.