Βροχή ερωτημάτων, από την ακρίβεια μέχρι την αστεγία και την φροντίδα αδέσποτων ζώων δέχθηκε ο Πρωθυπουργός σε τηλεδιάσκεψη που είχε με μαθητές από το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο του Βόλου. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όμως άδραξε την ευκαιρία για να συμβουλεύσει, να αφήσουν τις οθόνες και να αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους παραγωγικά.
Είπε στους μαθητές ο Πρωθυπουργός:
«Αν μπορώ να δώσω μία συμβουλή σε εσάς είναι τον ελεύθερο χρόνο σας να τον αξιοποιείτε παραγωγικά, χωρίς να είστε κατ’ ανάγκη “κολλημένοι” στην οθόνη ενός κινητού ή ενός υπολογιστή. Ξέρετε ότι έχουμε κάνει μία μεγάλη προσπάθεια να βγάλουμε τα κινητά από τα σχολεία και νομίζω ότι είναι σε σωστή κατεύθυνση, διότι συγκεντρώνονται καλύτερα οι μαθητές όταν δεν έχουν τον πειρασμό του κινητού. Αλλά αξιοποιείστε κι εσείς τον ελεύθερο χρόνο σας, κυρίως για αθλητισμό, να βγείτε έξω με τους φίλους σας, με παρέες, με συζητήσεις, δεν είναι η καλύτερη χρήση του δικού σας ελεύθερου χρόνου το να είστε μονίμως “κολλημένοι” σε μία εφαρμογή ενός κινητού»
Ερωτηθείς για την ακρίβεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις.
Τόνισε χαρακτηριστικά:
«Έχουμε φτάσει πια σε ένα πεδίο όπου βλέπουμε ότι ευτυχώς οι τιμές, ειδικά στο σούπερ μάρκετ, έχουν σταματήσει να αυξάνονται, αλλά οι μισθοί θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Άρα, για τα επόμενα δύο-τρία χρόνια πιστεύω ότι δεν θα έχουμε μεγάλες αυξήσεις τιμών -αυτό είναι κάτι που ήδη το βλέπουμε- αλλά θα έχουμε πιο σημαντικές αυξήσεις μισθών. Άρα του χρόνου θα είναι καλύτερα από φέτος και του παραχρόνου θα είναι καλύτερα από του χρόνου ».
Παράλληλα εξήγησε στους μαθητές ότι τα δημόσια οικονομικά μοιάζουν με αυτά ενός νοικοκυριού.
«Τα δημόσια οικονομικά δεν διαφέρουν πολύ από τον προϋπολογισμό ενός νοικοκυριού, πρέπει αυτά που εισπράττουμε από τους φόρους να τα ξοδεύουμε. Αν ξοδεύουμε συνεχώς παραπάνω πρέπει να δανειζόμαστε και αν συνέχεια δανειζόμαστε μπορεί κάποια στιγμή να βρεθεί κάποιος να μην θέλει να μας δανείσει. Άρα, δες τα οικονομικά του κράτους περίπου όπως είναι τα οικονομικά ενός νοικοκυριού: πρέπει να είναι τακτοποιημένα, πρέπει να είναι νοικοκυρεμένα».
Σε ερώτηση για τους άστεγους ο πρωθυπουργός σημείωσε:
«το κράτος έχει ενεργοποιήσει δράσεις για την αντιμετώπιση της αστεγίας αλλά και για την επαγγελματική αποκατάσταση των αστέγων ».
Το ζήτημα, όπως τους εξήγησε, είναι να μπορέσουμε να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο, κυρίως να τους βρούμε μια δουλειά και να τους πείσουμε ότι δεν είναι καταδικασμένοι να ζουν στον δρόμο, αλλά ότι μπορούν με τη δική μας βοήθεια να ξαναπάρουν τη ζωή τους στα χέρια τους.
Αναφορικά με τη σχολική ζωή ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε τη σημασία της αξιολόγησης σημειώνοντας ότι αυτή δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
Δήλωσε σχετικά ότι «ο επαγγελματικός προσανατολισμός στα σχολεία πρέπει να βασίζεται σε δύο πυλώνες, αφενός στον προσδιορισμό των δεξιοτήτων κάθε παιδιού και αφετέρου στη χαρτογράφηση των εξελίξεων στην αγορά εργασίας σε βάθος αρκετών ετών».
Μάλιστα, τόνισε ότι τα σχολεία, ειδικά τα πρότυπα, είναι καλό να προσφέρουν στα παιδιά ευκαιρίες και ερεθίσματα για δημιουργικές δράσεις εκτός του ωρολόγιου προγράμματος.
Ο Πρωθυπουργός ερωτήθηκε και για τα κριτήρια με τα οποία επιλέγει υπουργούς.
. «Το βασικό κριτήριο είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να μπορεί να κάνει τη συγκεκριμένη δουλειά. Είμαι αρκετά αυστηρός και στο να αξιολογώ τους υπουργούς μου. Νομίζω το πιο σημαντικό κριτήριο είναι η αποτελεσματικότητα».