Black Friday: Μαραθώνιος τριών ημερών
18 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Black Friday: Μαραθώνιος τριών ημερών

Του Δ. Γιαννακόπουλου

by todaypress stream
24/11/2024 12:00
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
Black Friday: Μαραθώνιος τριών ημερών

ΣΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΤΗΣ BLACK FRIDAY ΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Share on FacebookShare on Twitter

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την Black Friday της 29ης Νοεμβρίου που φέτος θα διαρκέσει 3 ημέρες καθώς τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου ενώ τη Δευτέρα οι εκπτώσεις θα συνεχιστούν στο πλαίσιο της Cyber Monday, των προσφορών στις διαδικτυακές αγορές.

Οι προσδοκίες είναι μεγάλες και οι καλλιεργούμενες εντυπώσεις ακόμη περισσότερες αν αναλογιστεί κανείς ότι την 1η Δεκεμβρίου διεξάγονται εκλογές στην Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), το ομοσπονδιακό συλλογικό όργανο του κλάδου.

Ήδη ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, συμβάλλοντας στην προσπάθεια διασφάλισης των ελληνικών καταστημάτων και στην προστασία του καταναλωτικού κοινού παρέχει πληροφορίες και οδηγίες για εκείνες τις ημέρες οι οποίες ενδέχεται -κυριολεκτικά – να αφήσουν ιστορικό αποτύπωμα όσον αφορά στον τζίρο, τον όγκο των πωλήσεων και στις χαμηλές τιμές.

Εκτός των άλλων, μετά την 1η Δεκεμβρίου τα μαγαζιά θα βάλουν τα γιορτινά και τα χειμωνιάτικα τους για τα Χριστούγεννα. Συνεπώς το επόμενο 3ήμερο προσφέρεται για το ευρέως αναφερόμενο ως… shopping therapy, αφού έπεται και το Δώρο Χριστουγέννων.

«Οι μεγάλες προσφορές που θα εμφανιστούν είναι αποτέλεσμα σκληρής προετοιμασίας και μεγάλης προσπάθειας, με έναν και μοναδικό στόχο: την ικανοποίηση του καταναλωτή που η ακρίβεια των τελευταίων ετών του έχει μειώσει δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα» εξηγεί σχετικώς ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και υποψήφιος πρόεδρος της ΕΣΕΕ Σταύρος Καφούνης.

Καλή ευκαιρία

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Revolut, ένας στους 10 Έλληνες πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλες προσφορές όπως στο παρελθόν, ενώ την ίδια στιγμή το 75% πιστεύει ότι η Black Friday αποτελεί μια καλή ευκαιρία για ενδιαφέρουσες αγορές. Ως βασικότερο κίνητρο ώστε να προχωρήσουν σε αγορές, αναφέρουν τις εκπτώσεις σε προϊόντα που συνήθως δεν αγοράζουν επειδή είναι πολύ ακριβά (53%).

Ακολουθεί η αγορά προϊόντων που συνήθως αγοράζουν κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά σε χαμηλότερες τιμές (40%). Παράλληλα, το 22% των Ελλήνων εκμεταλλεύεται τη Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα και το 10% για να εφοδιαστεί με είδη καθημερινής ανάγκης (π.χ. απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, κ.λπ.).

Τεχνολογία – Συσκευές

Πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιλογές των καταναλωτών έχουν τα είδη τεχνολογίας και ηλεκτρικών συσκευών.

Ανάλυση της NielsenIQ, θεωρεί καθοριστική για τις τάσεις αυτές είναι την κυβερνητική δράση «Αλλάζω Συσκευή», με τις κατηγορίες των μεγάλων λευκών συσκευών (MDA) και του κλιματισμού (Air Conditioning) να έχουν επηρεαστεί καθοριστικά, σημειώνοντας αρνητική πορεία μέσα στο 2024, -19,4% &-26,4% σε αξίες, αντίστοιχα.

Στον αντίποδα, ο τομέας της τηλεπικοινωνίας (33,4%), παρουσιάζει την πιο θετική ανάπτυξη, στο +7,5% σε αξία, ενώ τον αμέσως πιο μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών (SDA), στο +5,1%.

Καθώς οι μικροσυσκευές εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών, φαίνεται ότι αυτές που ξεχωρίζουν και αναπτύσσονται με τους πιο ταχείς ρυθμούς είναι προϊόντα ευκολίας, όπως τα hand sticks vacuum cleaners, προϊόντα που ενδεχομένως έχουν προωθηθεί έντονα μέσα από τα social media, όπως τα hair stylers, ή ακόμη και συσκευές που υποστηρίζουν τον πιο υγιεινό τρόπο μαγειρικής.

Ποσοστό

Όπως προκύπτει από τις συγκρίσεις των στοιχείων των τελευταίων ετών, σχεδόν 3 στις 4 επιχειρήσεις (72%) υιοθετούν εκπτώσεις έως 30%. Για περίπου 1 στις 3 επιχειρήσεις (36%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμαίνεται μεταξύ 11% και 20%, επίδοση παρόμοια και για τις επιχειρήσεις (34%) που προχωρούν σε εκπτώσεις σε ποσοστό από 21% έως 30%. Περισσότερες από τις μισές (55%) υιοθέτησαν εκπτώσεις σε όλους τους κωδικούς των εμπορευμάτων του καταστήματος.

Αντίθετα, αρκετές αλυσίδες και διαδικτυακά καταστήματα υιοθέτησαν επιλεκτικές εκπτώσεις, σε συγκεκριμένες κατηγορίες/εύρος προϊόντων. Το 17% των μικρότερων συμμετείχε στην εν λόγω ενέργεια με εκπτώσεις κυρίως σε εμπορεύματα «stock», επίδοση που ταυτίζεται με τις επιχειρήσεις (επίσης 17%) που προχώρησαν σε εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες εμπορευμάτων.

Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις του δείγματος (55%), του Ινστιτούτου Μελετών της ΕΣΕΕ, έχουν πλέον τη δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων, ένδειξη που αποτιμάται θετικά για την πρόοδο σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου, ο οποίος βέβαια πρέπει να επιταχυνθεί και να γίνει πιο συμπεριληπτικός.

Η συμμετοχή των καταστημάτων στη Cyber Monday, πρακτική που αφορά τις επιχειρήσεις με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων, ήταν φέτος πολύ χαμηλή (23%). Αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες, τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (40%) επέλεξαν διαφημιστικά μηνύματα στη βιτρίνα του καταστήματος και τρεις στις δέκα (30%) σχετικά μηνύματα στη σελίδα της επιχείρησης στο Facebook και στα social media.

Τέλος, από τα προϊόντα που προτίμησαν οι… black καταναλωτές το 41% αγοράστηκε σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο (>5% χαμηλότερα) και το 56% πάνω κάτω στην ίδια τιμή που υπήρχε ήδη ως καλύτερη τιμή.

Ανθρωπογεωγραφία

Η πλειοψηφία των αγοραστών στην περυσινή Black Friday ήταν ηλικίας 45-54 (40,1%), ενώ στις νεότερες ηλικίες, όπως 18-24, το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, μόλις στο 6,1%.

Οι περισσότερες αγορές πραγματοποιήθηκαν από την Αθήνα (ποσοστό 63%), ακολούθησε η Θεσσαλονίκη (με 21%), η Πάτρα (με 4%) και τέλος η Κέρκυρα (με 3%).

Το 80% των αγορών πραγματοποιήθηκε μέσω κάποιας mobile συσκευής. Παράλληλα, οι αγορές μέσω σταθερού υπολογιστή (desktop) μειώθηκαν στο 17% (από 33% το 2022) ενώ μόλις το 3% των καταναλωτών χρησιμοποίησε κάποια συσκευή tablet για τις αγορές του.

Κατά την περυσινή Black Friday, οι καταναλωτές ηλικίας 65+ κατέγραψαν τον υψηλότερο μέσο όρο δαπάνης, με 285 ευρώ ανά αγορά, ενώ ακολούθησαν οι ηλικίες 25-34 με μέση δαπάνη 248 ευρώ.

Στον αντίποδα, οι ηλικίες 18-24 πραγματοποίησαν τις χαμηλότερες δαπάνες, με μέσο όρο 132 ευρώ ανά αγορά. Παρότι οι προσφορές και τα ειδικά deals είχαν ξεκινήσει από νωρίς, η κύρια αγοραστική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε την ίδια την ημέρα της Black Friday, επιβεβαιώνοντας πως το κοινό αναμένει τη συγκεκριμένη ημέρα για τις χαμηλότερες τιμές.

 

Tags: BLACK FRIDAYCYBER MONDAYΑΓΟΡΑΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣΠΩΛΗΣΕΙΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σε περαιτέρω μείωση του κόστους δανεισμού θα οδηγήσει η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας από τον Moody’s
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χάκερς στο στόχαστρο των τραπεζών: 400.000 επιθέσεις το 2024 – Ποιες συναλλαγές κινδυνεύουν περισσότερο

21/05/2025 21:57
Πιερρακάκης: Η δημοσιονομική πειθαρχία δεν είναι επιλογή πολιτικής, αλλά κανόνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιερρακάκης: Πάνω από 4 εκατ. οι φορολογικές δηλώσεις που έχουν υποβληθεί

21/05/2025 13:50
ΔΥΠΑ: Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για 315 θέσεις εργασιακών συμβούλων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΥΠΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις για 100 θέσεις απασχόλησης σε πυρόπληκτους δήμους της Αττικής

21/05/2025 10:46
Επίδομα θέρμανσης: Τι ζητούν και τι τελικά θα λάβουν για ρεύμα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίδομα θέρμανσης 2025: Πότε πληρώνεται, ποιοι κόβονται-Τα ποσά που δικαιούστε αναλυτικά

21/05/2025 09:03
Πόθεν έσχες: Παρατείνεται μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2025 η υποβολή δηλώσεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Ώρα μηδέν για τους μεγαλοοφειλέτες- Στα «μανταλάκια» αν δεν πληρώσουν

21/05/2025 08:20
Στην Ουάσινγκτον ο Πιερρακάκης για την εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιερρακάκης: Το Υπερταμείο είναι καταλύτης μιας μεγάλης οικονομικής αλλαγής σε μια Ελλάδα που δεν μπορεί να περιμένει

20/05/2025 13:38
Μπρατάκος: Συνάντηση με την Πρέσβη του Καναδά – Στόχος η ενίσχυση των διμερών οικονομικών σχέσεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπρατάκος: Συνάντηση με την Πρέσβη του Καναδά – Στόχος η ενίσχυση των διμερών οικονομικών σχέσεων

20/05/2025 12:02
Πόθεν έσχες: Παρατείνεται μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2025 η υποβολή δηλώσεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψηφιακό δελτίο αποστολής: Το νέο όπλο της ΑΑΔΕ κατά της φοροδιαφυγής- Πότε ξεκινά

20/05/2025 10:49
Ελληνικό Κτηματολόγιο: Σε μία εβδομάδα ολοκληρώθηκαν 15.744 υποθέσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνικό Κτηματολόγιο: Σε μία εβδομάδα ολοκληρώθηκαν 15.744 υποθέσεις

20/05/2025 10:44

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #157


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γ. Μώραλης: “Συνεχίζουμε την προσπάθεια να αναδείξουμε και να μεταλαμπαδεύσουμε στις νεότερες γενιές την ιστορία, την κουλτούρα και τον πολιτισμό της πόλης μας”
Τοπική Αυτοδιοίκηση

Γ. Μώραλης: “Συνεχίζουμε την προσπάθεια να αναδείξουμε και να μεταλαμπαδεύσουμε στις νεότερες γενιές την ιστορία, την κουλτούρα και τον πολιτισμό της πόλης μας”

21 Μαΐου 2025

...

Read moreDetails

Χάκερς στο στόχαστρο των τραπεζών: 400.000 επιθέσεις το 2024 – Ποιες συναλλαγές κινδυνεύουν περισσότερο

Εξιχνιάστηκαν υποθέσεις κλοπών σε εκκλησίες – Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ.

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP