Σταϊκούρας: Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε όχι μόνο για υλοποίηση νέων έργων, αλλά και για συντήρηση των ήδη υφιστάμενων
27 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σταϊκούρας: Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε όχι μόνο για υλοποίηση νέων έργων, αλλά και για συντήρηση των ήδη υφιστάμενων

by todaypress
22/11/2024 16:41
in ΠΟΛΙΤΙΚΗ,
Σταϊκούρας: Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε όχι μόνο για υλοποίηση νέων έργων, αλλά και για συντήρηση των ήδη υφιστάμενων
Share on FacebookShare on Twitter

Την εκτίμηση ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού από τη φερώνυμη εταιρεία προς τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να προχωρήσει η βαριά συντήρηση, ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, του εμβληματικού οδικού έργου, διατύπωσε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας. «Είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε και στην Ελλάδα όχι μόνο για υλοποίηση νέων έργων, αλλά και για συντήρηση των ήδη υφιστάμενων», είπε χαρακτηριστικά.

Μιλώντας από το βήμα του 4ου συνεδρίου Thessaloniki Future Thinking Dialogues (TFTD), ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ακόμα ότι κατά το 2027 και καθ’ οδόν προς το συγκεκριμένο έτος θα έχουν ολοκληρωθεί μια σειρά από σημαντικές υποδομές για τη Θεσσαλονίκη, που θα κάνουν ακόμα καλύτερη την εικόνα της ζωής των πολιτών της, όπως το fly over κι ο δυτικός προαστιακός.

Οι καθυστερήσεις στα δημόσια έργα κοστίζουν

Όσον αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός υπενθύμισε ότι το μεσημέρι της 30ής Νοεμβρίου παραδίδεται στην κοινωνία το σύνολο της βασικής γραμμής και των 13 σταθμών και μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν παραδοθεί και οι πέντε επιπλέον σταθμοί στις επεκτάσεις της Καλαμαριάς. «Νομίζω πως 18 σταθμοί σε περίπου ενάμισι έτος είναι μια καλή πολιτική πρωτοβουλία και πράξη, μετά από δεκαετίες», υπογράμμισε.

Πρόσθεσε πως οι καθυστερήσεις στα δημόσια έργα κοστίζουν «και το συγκεκριμένο Μετρό, με την επέκταση προς Καλαμαριά και τα ηλεκτρολογικά θα στοιχίσει περίπου 3 δισ. ευρώ», κάτι που είναι αποτέλεσμα της αβελτηρίας πολλών δεκαετιών. Για τις περαιτέρω επεκτάσεις του μέσου σταθερής τροχιάς της Θεσσαλονίκης, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε: «ας μιλήσουμε για αυτές, αφού βρούμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία». Ο υπουργός διαβεβαίωσε, δε, ότι η παράδοση των συρμών γίνεται με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας.

Προχωρούν fly over και δυτικός προαστιακός

Σχετικά με το fly over επισήμανε πως, παρά την καχυποψία που υπάρχει μεταξύ των Θεσσαλονικέων, εξαιτίας των καθυστερήσεων στην υλοποίηση του Μετρό, το έργο θα είναι πράγματι έτοιμο το 2027 κι αυτό το δείχνει η τρέχουσα εικόνα του και η πρόοδός του μέχρι στιγμής.

Ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ακόμα ότι πιστεύει πάρα πολύ στο εμβληματικό -όπως το χαρακτήρισε- έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της δυτικής Θεσσαλονίκης, που έχει ήδη περάσει από τη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου κι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. «Είμαστε έτοιμοι, πιστεύω στην επόμενη προγραμματική περίοδο, να το υλοποιήσουμε και αυτό», συνόψισε.

Σε 1 δισ. ευρώ αθροίζονται τα έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμανιών

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Σταϊκούρας στις σιδηροδρομικές υποδομές της Ελλάδας και τη σύνδεσή τους με τα λιμάνια, μέσω έργων που αθροίζονται συνολικά σε 1 δισ. ευρώ. Σημείωσε, δε, ότι είναι τεράστιο το ενδιαφέρον της βουλγαρικής και της σερβικής κυβέρνησης για καλύτερη αξιοποίηση των λιμένων της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης αντίστοιχα.

«Εμείς συνεχώς θέλουμε να κάνουμε επενδύσεις (στη σύνδεση λιμένων-σιδηροδρόμου). Οι χρηματοδοτικοί πόροι δεν είναι απεριόριστοι, άρα πρέπει να βρούμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Καταφέραμε πολύ πρόσφατα να αντλήσουμε για πρώτη φορά σημαντικούς πόρους για να πετύχουμε την αναβαθμισμένη σύνδεση των λιμένων με τον σιδηρόδρομο. Έχουμε ούτως ή άλλως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τη σύνδεση της 6ης προβλήτας (σ.σ. του λιμένος της Θεσσαλονίκης) με τον προαστιακό και γενικότερα τον σιδηρόδρομο. Έχουμε ήδη την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, ενός εξαιρετικά σημαντικού έργου, γιατί προσδοκούμε με αυτόν τον τρόπο να συμμετάσχουμε σε έναν από τους δύο ευρωπαϊκούς διαδρόμους, στην Ανατολική Μεσόγειο και τα Δυτικά Βαλκάνια. Επίσης εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση και έγινε διαγωνισμός για τη σύνδεση Τοξότες – Καρβάλη, δηλαδή τη σύνδεση του λιμένος της Καβάλας με τον σιδηρόδρομο. Εξασφαλίσαμε, επίσης, χρηματοδότηση για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα και τμήμα του Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (…). Αυτά όλα αθροίζουν περίπου στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ», υπογράμμισε.

Πρόσθεσε πως προσδοκία του υπουργείου είναι, στη νέα πρόταση που θα υποβληθεί τον Ιανουάριο, με βάση τα διαθέσιμα για τη χώρα quota, να συμπεριληφθεί η αναβάθμιση της υφιστάμενης -αλλά μη λειτουργούσας όπως πρέπει- σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με Αλεξανδρούπολη.

Ο κ. Σταϊκούρας υπενθύμισε ακόμα πως στο επόμενο χρονικό διάστημα θα «τρέξουν» στην Κεντρική Ελλάδα οκτώ διαγωνισμοί για οδικά και σιδηροδρομικά έργα (σ.σ. ώστε να αποκατασταθούν οι καταστροφές που προκάλεσαν τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias), τα οποία θα κοστίσουν 1,4 δισ., με σημαντικό μέρος τους να χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ο υπουργός επανέλαβε ότι έχει ήδη ανανεωθεί το 50% του στόλου του ΟΑΣΘ, ενώ αναφέρθηκε και στις σημαντικές επενδύσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί για την αναβάθμιση του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Λ. Σαράντη: Η χώρα δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική χωρίς σιδηρόδρομο και λιμάνια

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), Λουκία Σαράντη, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη ύπαρξης σιδηροδρομικών δικτύων και λιμανιών με εμπορευματικό χαρακτήρα, χωρίς τα οποία η χώρα δεν μπορεί -όπως είπε- να είναι ανταγωνιστική.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε στα λιμάνια της Θράκης και της Ηπείρου, τα οποία χαρακτήρισε ως ανύπαρκτα στο εμπορικό κομμάτι. «Δεν γίνεται να πετύχουμε ανάπτυξη σε ολόκληρη γεωγραφική περιοχή, όπως η Θράκη και η Ήπειρος, με λιμάνια που είναι υποτυπώδη στο εμπορευματικό κομμάτι, όπως η Αλεξανδρούπολη και η Ηγουμενίτσα», είπε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του ΣΒΕ και πρόσθεσε ότι οι σχέσεις Βορρά – Νότου αλλάζουν και χωρίς επαρκές σιδηροδρομικό δίκτυο η Ελλάδα θα μείνει πολύ πίσω.

Το 4ο TFTD διοργανώνει το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Tags: Fly OverΝΔΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΙΚΟΥΡΑΣ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα κίνητρα – Οι επικίνδυνες προεκτάσεις: Γιατί ο Πούτιν δεν πήγε στη Κωνσταντινούπολη; Που οδηγούμαστε;
ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα κίνητρα – Οι επικίνδυνες προεκτάσεις: Γιατί ο Πούτιν δεν πήγε στη Κωνσταντινούπολη; Που οδηγούμαστε;

17/05/2025 12:05
Βιβή Χαραλαμπογιάννη στην Today Press: «Η κρίση των πολιτών είναι μείζονος σημασίας για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δημοσίου»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βιβή Χαραλαμπογιάννη στην Today Press: «Η κρίση των πολιτών είναι μείζονος σημασίας για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δημοσίου»

17/05/2025 11:08
Σέβη Βολουδάκη στην TP: «Σκοπός μας είναι να διασφαλίσουμε ότι η Ελλάδα δεν θα αποτελεί προορισμό εύκολης και παράνομης πρόσβασης»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σέβη Βολουδάκη στην TP: «Σκοπός μας είναι να διασφαλίσουμε ότι η Ελλάδα δεν θα αποτελεί προορισμό εύκολης και παράνομης πρόσβασης»

17/05/2025 10:31
Γιάννης Καντέλης: Το μπαράζ διπλωματικών επαφών και τα εξοπλιστικά
ΑΠΟΨΕΙΣ

Γιάννης Καντέλης: Το μπαράζ διπλωματικών επαφών και τα εξοπλιστικά

17/05/2025 08:02
Αστερομάτα 2.0
ΑΠΟΨΕΙΣ

Αστερομάτα 2.0

17/05/2025 00:05
Διαβάστε αυτό το Σάββατο 17 Μαΐου στην Today Press
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαβάστε αυτό το Σάββατο 17 Μαΐου στην Today Press

16/05/2025 23:15
Υπ. Οικονομικών: Σε ισχύ η βελτιωμένη πλατφόρμα του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εκσυγχρονισμός του Εθνικού Δικτύου Υποδομών και Έρευνας με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

16/05/2025 20:37
Στ. Καλαφάτης: “Το ΕΚΕΤΑ πρότυπο για το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στ. Καλαφάτης: “Το ΕΚΕΤΑ πρότυπο για το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας”

16/05/2025 18:35
Ν. Ανδρουλάκης: “Η συλλογική μνήμη είναι άγρυπνος φρουρός των δημοκρατικών θεσμών”
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ν. Ανδρουλάκης: “Γιατί υπονομεύετε τη διαφάνεια και την αξιοπιστία του πολιτικού κόσμου;”

16/05/2025 18:23

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #157


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Εν Οίκω… Εν Δήμω: Αποκαλύψεις, παρασκήνιο και άγνωστες ιστορίες τοπικής αυτοδιοίκησης (17/05/25)
ΕΝ ΟΙΚΩ/ΕΝ ΔΗΜΩ

Εν Οίκω… Εν Δήμω: Αποκαλύψεις, παρασκήνιο και άγνωστες ιστορίες τοπικής αυτοδιοίκησης (17/05/25)

17 Μαΐου 2025

...

Read moreDetails

Γάζα: Τουλάχιστον 58 νεκροί από ισραηλινούς βομβαρδισμούς στη διάρκεια της νύχτας

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αυξήθηκαν οι δηλωθείσες υπερωρίες – Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP