Την κομβική σημασία των logistics στον παραγωγικό μετασχηματισμό της οικονομίας ανέδειξε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, στην ομιλία του, στην πρώτη τακτική συνεδρίαση του νέου Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής. Στην εκδήλωση, παρόντες ήταν επίσης ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ο πρόεδρος του συμβουλίου, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, η γενική γραμματέας Βιομηχανίας, Βίκυ Λοϊζου, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, και η γενική γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα.
Αυξανόμενη η συμμετοχή των logistics στο ΑΕΠ
Ο υπουργός επισήμανε πως η αύξηση της συμμετοχής των logistics στο ΑΕΠ της χώρας αποτελεί στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης.
Όπως παρατήρησε:
« Αναγνωρίζουμε ότι η εφοδιαστική συμμετέχει αυξανόμενα στο ΑΕΠ της χώρας μας, σχεδόν 12%, το οποίο αν και είναι εντυπωσιακό, ακόμη όμως υστερεί από ευρωπαϊκές χώρες με παρόμοια χαρακτηριστικά, δηλαδή με σημαντικά λιμάνια και πύλες εισόδου παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων.
Υπογραμμίζοντας ότι η θέση της χώρας μας, έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά στην παγκόσμια κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας και από τη θέση Νο 69, έχουμε ανέβει στη θέση Νο 19, έθεσε τον επόμενο στόχο:
οι χώρες που είναι Global Logistics Hubs όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, το Χονγκ Κονγκ, τα Εμιράτα, η Δανία, τις οποίες θέλουμε να φτάσουμε, είναι στην πρώτη δεκάδα.
Επομένως, συμπλήρωσε, απαιτείται πιο σκληρή δουλειά απ’ όλους, ώστε να αναλάβουμε τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και να πετύχουμε τους στόχους μας.
Ο υπουργός σημείωσε ότι ήδη υλοποιούνται έξι οργανωμένοι υποδοχείς υψηλής συγκέντρωσης εφοδιαστικής, τόσο στην Αττική όσο και στην Θεσσαλονίκη, προσελκύοντας σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις.
Όπως διευκρίνισε:
Κάποιες από αυτές είναι παραχωρήσεις του ελληνικού δημοσίου, αλλά υλοποιούνται με ιδιωτικά κεφάλαια. Πιστεύω ότι όταν υλοποιηθούν, θα δώσουν οικονομίες κλίμακας, υπηρεσίες εφοδιαστικής υψηλής εξειδίκευσης και φυσικά την ευκαιρία σε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.
Θέλουμε, πρόσθεσε, η αγορά, οι επιχειρήσεις του κλάδου, μέσα και από το Εθνικό Συμβούλιο, να προτείνουν στην κυβερνητική επιτροπή όλες αυτές τις νομοθετικές αλλά και χρηματοδοτικές πρωτοβουλίες, ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.
Και όπως σημείωσε με νόημα:
Θέλουμε να μετατραπούν από πάροχοι υπηρεσιών σε ελληνικές εμπορικές και παραγωγικές επιχειρήσεις, σε παρόχους υπηρεσιών προστεθειμένης αξίας σε παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, προσελκύοντας ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον των πολυεθνικών που επενδύουν στον κλάδο. Στοχεύοντας σε υπηρεσίες όχι μόνο εθνικών αλλά και διεθνών logistics
Ο κ. Θεοδωρικάκος υπενθύμισε, ακόμα, ότι η κυβέρνηση – μέσω της προηγούμενης κυβερνητικής επιτροπής:
– Έχει υιοθετήσει εθνική στρατηγική για αποτελεσματικά εθνικά Logistics που θα κάνουν φτηνότερες και γρηγορότερες τις μεταφορές και τη διαχείριση των προϊόντων από το σημείο παραγωγής στο σημείο κατανάλωσης, συμπεριλαμβανομένων και όλων των ενδιάμεσων σταδίων αποθήκευσης και τυποποίησης.
– Διατηρεί το όραμα ώστε η Ελλάδα να γίνει πύλη εισόδου για την Ευρώπη αλλά και παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο.
– Στην στρατηγική που ακολουθεί, αναδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος της ψηφιοποίησης της εφοδιαστικής και η επιτακτική ανάγκη να μειωθεί το ανθρακικό αποτύπωμα των δραστηριοτήτων της «κι αυτοί οι στόχοι εναρμονίζονται με τις γενικότερες πολιτικές της κυβέρνησης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας» κατέληξε ο υπουργός.