Ο Δήμος Χαλανδρίου καλεί τους πολίτες που επλήγησαν από την πυρκαγιά της 12ης Αυγούστου του 2024 να καταθέσουν στην Επιτροπή Ελέγχου και Καταγραφής Ζημιών του Δήμου αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για οικονομική ενίσχυση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (ΦΕΚ 1699/Β/16-5-19, όπως τροποποιήθηκε με την ΥΑ 20743/ΓΔστ1/2023).
Κατάθεση δικαιολογητικών από 14.8.24 έως 25.9.24, δια ζώσης στο Πρωτόκολλο του Δήμου, από 08.00 έως 15.00, (Αγ. Γεωργίου 30) ή ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: protokollo@halandri.gr
Η οικονομική ενίσχυση αφορά αποκλειστικά:
1) επίδομα πρώτων βιοτικών αναγκών
2) επίδομα για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής
3) επίδομα για την χορήγηση επιδόματος στα άτομα που υπέστησαν μόνιμη σωματική βλάβη με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω
- ΕΠΊΔΟΜΑ ΠΡΏΤΩΝ ΒΙΟΤΙΚΏΝ ΑΝΑΓΚΏΝ
Πρόκειται για εφάπαξ χορήγηση επιδόματος ποσού εξακοσίων ευρώ (600,00€) για την αντιμετώπιση των πρώτων βιοτικών αναγκών σε πολίτες των οποίων η κύρια κατοικία έχει πληγεί από φυσικές καταστροφές και έχουν περιέλθει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Δικαιολογητικά:
α) Αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του δικαιούχου ή εξουσιοδοτημένου προσώπου.
β) Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος (Έντυπο Ε1) τελευταίου φορολογικού έτους (για την επιβεβαίωση της κύριας ιδιόκτητης, μισθωμένης ή παραχωρημένης κατοικίας. Επιπλέον του ανωτέρω επιδόματος, προβλέπεται η εφάπαξ χορήγηση ποσού εξακοσίων ευρώ (600,00€) στις παρακάτω κατηγορίες πληγέντων:
α) Πολύτεκνοι, με την προσκόμιση (εκτός της αίτησης και του Ε1) πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης
β) Άτομα με Αναπηρίες που λαμβάνουν προνοιακό επίδομα από τα εφαρμοζόμενα προγράμματα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με την προσκόμιση εκτός της αίτησης και του Ε1:
- Απόφασης έγκρισης χορήγησης επιδόματος αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ ή
- Βεβαίωσης χορήγησης επιδόματος αναπηρίας από τον ΟΠΕΚΑ
- ΕΠΊΔΟΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗ ΑΠΛΏΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΏΝ ΕΡΓΑΣΙΏΝ Ή/ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΟΙΚΟΣΚΕΥΉΣ
Πρόκειται για εφάπαξ χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης με τη μορφή επιδόματος ποσού μέχρι έξι χιλιάδων ευρώ (6.000,00 €) κατ’ ανώτατο όριο, στους πληγέντες φυσικών καταστροφών για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών των κύριων κατοικιών που επλήγησαν ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής τους. Σε περίπτωση δευτερεύουσας κατοικίας, το ποσό μειώνεται κατά 50%.
Δείτε όλες τις λεπτομέρειες για τον ακριβή υπολογισμό του επιδόματος στη σχετική ΚΥΑ, εδώ.
Δικαιολογητικά:
α) Αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του δικαιούχου ή εξουσιοδοτημένου προσώπου και υπεύθυνη δήλωση του συνδικαιόχου σε περίπτωση συνιδιοκτησίας.
β) Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος (Έντυπο Ε1) τελευταίου φορολογικού έτους, για το οποίο υποχρεούται να έχει υποβάλει δήλωση ο αιτών ή έχει ήδη υποβάλει (για την επιβεβαίωση της κύριας ιδιόκτητης, μισθωμένης ή παραχωρημένης κατοικίας ή της δευτερεύουσας ιδιόκτητης κατοικίας και τον αριθμό των εξαρτώμενων ή/και φιλοξενούμενων μελών του δικαιούχου).
γ) Δήλωση Στοιχείων Ακινήτων (Έντυπο Ε9) τελευταίου φορολογικού έτους, για το οποίο υποχρεούται να έχει υποβάλει δήλωση ο αιτών ή έχει ήδη υποβάλει, για τις περιπτώσεις ιδιόκτητης κατοικίας.
δ) Βεβαίωση Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στις περιπτώσεις πυρκαγιάς, όταν δεν υπάρχει Δελτίο Αυτοψίας της ΓΔΑΕΦΚ.
ε) Δελτίο επανελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΓΔΑΕΦΚ) της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, εφόσον έχει διενεργηθεί αυτοψία από την ΓΔΑΕΦΚ. Σε περίπτωση που οι δικαιούχοι της οικονομικής ενίσχυσης είναι περισσότεροι του ενός, λόγω συγκατοίκησης κ.λπ., η οικονομική ενίσχυση χορηγείται σε έναν εξ αυτών, μετά από εξουσιοδότηση που θα του παρέχουν οι υπόλοιποι.
Το ύψος της οικονομικής ενίσχυσης για κάθε δικαιούχο προσδιορίζεται σύμφωνα με τις οδηγίες του παραρτήματος της ΚΥΑ ΦΕΚ 1699/Τ Β΄/2019, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) από την Επιτροπή του άρθρου 4, η οποία συμπληρώνει το έντυπο «ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ» και το υποβάλλει στην αρμόδια Διεύθυνση του οικείου Δήμου. Στις περιπτώσεις φυσικών καταστροφών που διενεργούνται αυτοψίες από την ΓΔΑΕΦΚ, η παρ. 2 του εντύπου συμπληρώνεται με βάση το δελτίο επανελέγχου της ΓΔΑΕΦΚ».
- ΧΟΡΉΓΗΣΗ ΕΠΙΔΌΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΥΠΈΣΤΗΣΑΝ ΜΌΝΙΜΗ ΣΩΜΑΤΙΚΉ ΒΛΆΒΗ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΌ ΑΝΑΠΗΡΊΑΣ 67% ΚΑΙ ΆΝΩ
- Χορηγείται εφάπαξ επίδομα ποσού τεσσάρων χιλιάδων και πεντακοσίων ευρώ (4.500,00€) στα άτομα που, λόγω τραυματισμού τους, υπέστησαν μόνιμη σωματική βλάβη, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
Δικαιολογητικά:
α) Αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου ή εξουσιοδοτημένου προσώπου.
β) Γνωμάτευση – Βεβαίωση Διευθυντή Κλινικής Νοσοκομείου Ε.Σ.Υ., στην οποία αναφέρεται ότι ο αιτών ή η αιτούσα υπέστη μόνιμη σωματική βλάβη, η οποία προκλήθηκε εξαιτίας φυσικής καταστροφής.
γ) Γνωμάτευση ΚΕ.Π.Α. (Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας) σε ισχύ, για το είδος της πάθησης, το ποσοστό αναπηρίας και τη διάρκειά της.
Κατάθεση δικαιολογητικών από 14.8.24 έως 25.9.24, δια ζώσης στο Πρωτόκολλο του Δήμου, από 08.00 έως 15.00, (Αγ. Γεωργίου 30) ή ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: protokollo@halandri.gr
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα:
210 68 95 820-824 (08.00 – 16.00)
213 20 23 918 -921 (08.00 -15.00)
Τα σχετικά υποδείγματα/αρχεία για την αίτηση μπορείτε να κατεβάσετε εδώ:
Σημειώνεται ότι πολλά από τα ανωτέρω απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι διαθέσιμα μέσω των αντίστοιχων διαδικτυακών εφαρμογών της ψηφιακής πλατφόρμας www.gov.gr, μέσω της οποίας είναι δυνατή και η επικύρωση της γνησιότητας εγγράφων και υπογραφής, καθώς μέσω των ψηφιακών εφαρμογών της ΑΑΔΕ https://www.aade.gr/efarmogi/psifiakes-ypiresies.