Τα «έχασε» ακόμη και το… Google maps
26 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα «έχασε» ακόμη και το… Google maps

by todaypress
26/05/2024 01:30
in ΑΠΟΨΕΙΣ,
Τα «έχασε» ακόμη και το… Google maps

Ç Áêñüðïëç, ÐÝìðôç 7 Öåâñïõáñßïõ 2019. (EUROKINISSI/ ÌÉ×ÁËÇÓ ÊÁÑÁÃÉÁÍÍÇÓ)

Share on FacebookShare on Twitter

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press

της Κωνσταντίνας Καρακώστα, Επίκ. Καθηγήτριας Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μελέτη με τον τίτλο “Walkable Athens” είδε το φως της δημοσιότητας πριν λίγο καιρό, όταν και παραδόθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στον Δήμο Αθηναίων.

Πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας πολυπληθούς ερευνητικής ομάδας της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας. Προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές καθώς και ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες προσπάθησαν να καταγράψουν όλους τους δρόμους του Δήμου της Αθήνας, να αποτυπώσουν την κατάστασή τους και να συντάξουν μια πρόταση για την επιτυχημένη δυνατότητα βαδίσματος τα επόμενα χρόνια.

Από τα πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία της μελέτης ξεχώρισα, εξαιτίας της δικής μου εμπειρίας, εκείνα που αφορούν στα πεζοδρόμια της πόλης. Προκύπτει, λοιπόν, ότι το 40% των πεζοδρομίων είναι πολύ στενά, μικρότερα του ενός μέτρου, σε ένα ποσοστό 5% δεν υπάρχει καθόλου πεζοδρόμιο, ενώ το 57% βρίσκονται σε κακή κατάσταση.

Η αλήθεια είναι πως για όλους εμάς που μένουμε και εργαζόμαστε στο κέντρο της πόλης η έννοια της «βιώσιμης αστικής κινητικότητας» δεν είναι ένα θεωρητικό σχήμα, αλλά ένα πραγματικό case study, μια καθημερινή άσκηση επιβίωσης.

Η καθημερινότητά μου ξεκινάει κάθε πρωί από έναν μικρό δρόμο, παράλληλο της πλατείας Συντάγματος για να καταλήξει στην πλατεία Κλαυθμώνος. Ο πλοηγός του Google maps μετράει ακριβώς 800 μέτρα απόσταση και επτά λεπτά χρόνο.

Η πραγματικότητα, όμως, είναι πολύ πιο σύνθετη. Σε αυτά τα λίγα μέτρα δεν υπάρχει παντού πεζοδρόμιο, ενώ στα σημεία που υπάρχει παρκάρουν κατά μήκος οι μηχανές, με αποτέλεσμα να προσπαθείς να χωρέσεις ανάμεσα στις ρόδες για να περάσεις απέναντι. Η σήμανση των μονοδρόμων είναι απλά διακοσμητικό στοιχείο, καθώς τα μηχανάκια και τα πατίνια κυκλοφορούν και προς τις δύο κατευθύνσεις, χωρίς να ξέρεις από που πρέπει να προσέχεις. Η προσπέλαση ανάμεσα στα φορτηγά που ξεφορτώνουν εμπορεύματα τις ώρες αιχμής είναι, επίσης, ένας δείκτης που αποτυπώνει τις γυμναστικές σου ικανότητες.

Δημοτική αστυνομία δεν υπάρχει πουθενά, ούτε μία μέρα, για να διευκολύνει την κατάσταση αλλά και να εφαρμόσει τις απαγορεύσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Τα επτά λεπτά του πλοηγού είναι στην πραγματικότητα πολύ περισσότερα.

Εκείνους, όμως, που συμπονώ είναι τους ηλικιωμένους, τα άτομα με αναπηρία, τους γονείς με τα καροτσάκια των μωρών τους και τους ξένους τουρίστες που καθημερινά αποβιβάζονται κατά εκατοντάδες στο κέντρο της πόλης και δεν ξέρουν από πού θα πρέπει να χωρέσουν τις αποσκευές τους για να μπούνε στα ξενοδοχεία τους.

Η ελκυστικότητα μιας πόλης συνδέεται άρρηκτα με τις συνθήκες κατοίκησης και την ποιότητα της καθημερινής μετακίνησης. Η ποιότητα της ζωής των ανθρώπων στις πόλεις προκύπτει ως αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης που αναπτύσσουν τόσο με το αστικό τους περιβάλλον όσο και με το δημόσιο χώρο.

Ένας βιώσιμος δημόσιος χώρος θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε πολλές και ποικίλες ανάγκες -περιβαλλοντικές, κοινωνικές, οικονομικές- κυρίως, όμως, να είναι προσβάσιμος σε όλους και να προσφέρει άνεση και ασφάλεια.

Στο κέντρο της Αθήνας η απουσία πεζοδρομίων σε συνδυασμό με την έλλειψη αστυνόμευσης έχουν μετατρέψει τους δρόμους σε απλούς συνδέσμους σε ένα οδικό δίκτυο που καθένας μπορεί να τους χρησιμοποιήσει όπως επιθυμεί για να μετακινηθεί.

Οι στόχοι που έθεσε η ομάδα των ερευνητών του Πολυτεχνείου για την βιώσιμη και λειτουργική Αθήνα του 2030 είναι πολύ συγκεκριμένοι.

Τι θα εφαρμοστεί τελικά από αυτούς μένει να το δούμε. Σε κάθε περίπτωση εκείνο που προβάλλει ως στοίχημα είναι να μπορεί κανείς να τοποθετήσει πλάι στο όνομα της πόλης τους επιθετικούς προσδιορισμούς «ποιοτική» και «φιλική».

 

Tags: WALKABLE ATHENSΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΕΜΠΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα κίνητρα – Οι επικίνδυνες προεκτάσεις: Γιατί ο Πούτιν δεν πήγε στη Κωνσταντινούπολη; Που οδηγούμαστε;
ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα κίνητρα – Οι επικίνδυνες προεκτάσεις: Γιατί ο Πούτιν δεν πήγε στη Κωνσταντινούπολη; Που οδηγούμαστε;

17/05/2025 12:05
Η Eurovision και η φαντασίωση της ευρωπαϊκής αποδοχής
ΑΠΟΨΕΙΣ

Η Eurovision και η φαντασίωση της ευρωπαϊκής αποδοχής

17/05/2025 11:00
Δημήτρης Καμπούρακης: Ο πολίτης, το app και το διαστημόπλοιο: Σημειώσεις από ένα μέλλον που ήρθε χωρίς manual
ΑΠΟΨΕΙΣ

Δημήτρης Καμπούρακης: Ο πολίτης, το app και το διαστημόπλοιο: Σημειώσεις από ένα μέλλον που ήρθε χωρίς manual

17/05/2025 09:02
Γιάννης Καντέλης: Το μπαράζ διπλωματικών επαφών και τα εξοπλιστικά
ΑΠΟΨΕΙΣ

Γιάννης Καντέλης: Το μπαράζ διπλωματικών επαφών και τα εξοπλιστικά

17/05/2025 08:02
Αστερομάτα 2.0
ΑΠΟΨΕΙΣ

Αστερομάτα 2.0

17/05/2025 00:05
Χάρης Μαμουλάκης: Παραγωγική Ανασυγκρότηση: Μονόδρομος η ποιότητα και η μοναδικότητα
ΑΠΟΨΕΙΣ

Χάρης Μαμουλάκης: Παραγωγική Ανασυγκρότηση: Μονόδρομος η ποιότητα και η μοναδικότητα

12/05/2025 13:35
Κώστας Λασκαράτος: Αντίφαση
ΑΠΟΨΕΙΣ

Κώστας Λασκαράτος: Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας

12/05/2025 13:15
Δημήτρης Κυριακόπουλος: Τα μνημόνια έφυγαν, η σκιά τους θα παραμείνει για χρόνια
ΑΠΟΨΕΙΣ

Δημήτρης Κυριακόπουλος: Τα μνημόνια έφυγαν, η σκιά τους θα παραμείνει για χρόνια

12/05/2025 10:46
Νίκος Κουρεμένος: Λέων ΙΔ: Συνέχεια χωρίς θόρυβο, ποιμαντική χωρίς φόβο
ΑΠΟΨΕΙΣ

Νίκος Κουρεμένος: Λέων ΙΔ: Συνέχεια χωρίς θόρυβο, ποιμαντική χωρίς φόβο

12/05/2025 10:31

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #157


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

18 Μαΐου – Διεθνής Ημέρα Μουσείων: Ένα παράθυρο στο παρελθόν μέσα από το μέλλον
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

18 Μαΐου – Διεθνής Ημέρα Μουσείων: Ένα παράθυρο στο παρελθόν μέσα από το μέλλον

17 Μαΐου 2025

...

Read moreDetails

Εν Οίκω… Εν Δήμω: Αποκαλύψεις, παρασκήνιο και άγνωστες ιστορίες τοπικής αυτοδιοίκησης (17/05/25)

Γάζα: Τουλάχιστον 58 νεκροί από ισραηλινούς βομβαρδισμούς στη διάρκεια της νύχτας

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP