Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press
του Πάνου Μπαίλη
Αντάρτικο κατά του γάμου ομοφυλοφίλων συγκροτούν πέντε μονές Αγίου Όρους και ακόμη 30 μοναστήρια σε όλη την χώρα κατά όλων των πολιτικών που έχουν ψηφίσει το σχετικό νομοσχέδιο.
Το σύνολο των μονών και των Ησυχαστηρίων, επί της ουσίας, απαγορεύουν στους ψηφίσαντες το νομοσχέδιο βουλευτές την είσοδο. H αντίδραση προέρχεται από τα μοναστήρια τα οποία στην πλειονότητά τους στις τελευταίες εθνικές εκλογές είχαν συνδεθεί με παρεμβάσεις υπέρ του κόμματος “NIKH” , είχαν ταχθεί υπέρ της ρωσικής Εκκλησίας στην κόντρα της με το Φανάρι λόγω του ουκρανικού, ενώ είχαν αντιδράσει έντονα και για τα εμβόλια.
Πρόκειται για τις μονές του Αγίου Όρους Ξηροποτάμου, Δοχειαρίου, Καρακάλου, Φιλοθέου και Κωνσταμονίτου οι οποίες υπογράφουν κοινή δήλωση σχετικά με την ψήφιση στη Βουλή του νόμου περί γάμου ομοφυλοφίλων αλλά και άλλες 30-15 ανδρώες και 15 γυναικείες- μονές και ησυχαστήρια.
Οι περισσότερες μονές βρίσκονται στη Βόρειο Ελλάδα, τη Θεσσαλία (Λάρισα, Μαγνησία) ενώ ισχυρό μέτωπο φαίνεται πως υπάρχει σε Πάρο, Άνδρο, Κόρινθο και Θήβα.
Το περίεργο είναι ότι την κοινή δήλωση που γίνεται για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών υπογράφουν 13 λιγότερες μονές ,κυρίως, από την Κέρκυρα, την Αίγινα, τα Ιωάννινα και την Αττική σε σχέση με αυτές που είχαν αντιδράσει για το θέμα των νέων ταυτοτήτων.
Όπως και να έχει οι μονές και τα ησυχαστήρια που υπογράφουν τις κοινές δηλώσεις κινούνται πλέον αυτόνομα σε μια περίοδο όπου η επίσημη Εκκλησία θέλει να αποφευχθεί ο διχασμός του λαού.
Στην κοινή δήλωσή τους αναφέρεται ότι με την ψήφιση του νομοσχεδίου «στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, συνετελέσθη μια άλωση χειρότερη κι από την άλωση της Πόλης».
Μάλιστα, όπως λένε, επειδή φοβούνται να μην προσβάλλουν τον Τριαδικό Θεό, κλείνουν τις πόρτες των μονών σε όσους βουλευτές δεν καταψήφισαν το νομοσχέδιο έως να μετανοήσουν:
«Δεν προσκαλούμε πλέον σε καμία εκδήλωση των Ιερών Καθιδρυμάτων μας ούτε τους βουλευτές που δεν καταψήφισαν τον ανήθικο νόμο αλλά ούτε και τα μέλη της παρούσης κυβερνήσεως. Καλόν είναι, όσο παραμένουν αμετανόητοι, να μην έρχονται στα Μοναστήρια μας. Εάν παρ᾿ ελπίδα προσέλθουν αυτοβούλως, ασφαλώς δεν θα τύχουν οιασδήποτε τιμής, αφού έχουν εκπέσει από την οφειλόμενη σ᾿ αυτούς τιμή. Η στάση μας αυτή θα εφαρμόζεται μέχρι να εκδηλώσουν δημοσίως και εμπράκτως τη μετάνοιά τους (για την οποία ευχόμεθα και προσευχόμεθα), προβαίνοντας στις κατάλληλες ενέργειες για τη νομοθετική ακύρωση του νόμου. «Ο τρώσας και ιάσεται».
Αναλυτικά την κοινή δήλωση υπογράφουν οι καθηγούμενοι των ιερών μονών: Ξηροποτάμου, Καρακάλλου, Φιλοθέου, Κωνσταμονίτου, Κοιμήσεως Θεοτόκου Γηρομερίου Θεσπρωτίας, Αρχιμανδρίτης Μεθόδιος, Μεταμορφώσεως Δρυοβούνου Κοζάνης,Μεταμορφώσεως Σοχού Λαγκαδά, Γενεθλίου Θεοτόκου Καλλίπετρας Βεροίας, Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης».
Εκτός των μονών, κατά πολιτικών τάσσονται και πολλά ησυχαστήρια τα οποία διατηρούν σχέσεις με το Άγιο Όρος, μεταξύ των οποίων:
Οσίου Αρσενίου του Καππαδόκου Ορμυλίας Χαλκιδικής, του Αγίου Ιωάννου του Ρώσσου Πευκοχωρίου Χαλκιδικής, Μελισσοχωρίου Ωραιοκάστρου, Αγίας Τριάδος Γατζέας Βόλου, Κοινοβίου Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου Παιονίας Κιλκίς, Πανγίας Μακαριωτίσσης Δόμβραινας Θήβας, Αγίου Γεωργίου Λαγκάδας Πάρου, Ζωοδόχου Πηγής Λογγοβάρδας Πάρου, Αγίου Νικολάου Σιαμάδων Καλαμπάκας, Αγίου Νικολάου Άνδρου, Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Θαψανών Πάρου, Τιμίου Προδρόμου Πυργετού Λαρίσης, Μετοχίου Ιεράς Μονής Αγίου Νικοδήμου, Μεταμορφώσεως Μουτσιάλης Σκήτης Βεροίας, Εισοδίων Όσσης Λαγκαδά,Αγίου Λαυρεντίου Πηλίου «Παναγία Άξιόν Εστιν» Μεσαίου Ωραιοκάστρου, Αγίου Γεωργίου Ανύδρου, Τιμίου Σταυρού Μαψού Κορινθίας, Αγίας Τριάδος Εδέσσης, Αγίου Πρωτομάρτυρος, Στεφάνου Περαίας Θεσσαλονίκης, Αγίου Στεφάνου Αγίων Μετεώρων, Αγίας Τριάδος Λιβαδίου Ελασσώνος, Αναλήψεως Πρώτης Σερρών, Αγίου Μηνά Περιχώρας Δράμας, Αγίου Αυγουστίνου Φλωρίνης.
Οι μοναχοί και οι μοναχές επιτίθενται στην κυβέρνηση την οποία κατηγορούν για απελευθέρωση από κάθε ηθικό φραγμό: «Η παράλογη αυτή αναγνώριση επαναφέρει στην ηρωική και αγιοτόκο Πατρίδα μας τη θεομίσητη αίρεση του Νικολαϊτισμού. Έφθασαν, δυστυχώς, οι κυβερνώντες στο σημείο να επιδιώκουν μανιωδώς να «απελευθερωθούν» από κάθε ηθικό νόμο και φραγμό, καταφρονώντας τον Νόμο του Θεού, με αποκορύφωμα τη νομιμοποίηση αμαρτίας, η οποία είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με το άγιο θέλημά Του.
Ξεχνούν τα λόγια του Θεού προς τον Επίσκοπο της Περγάμου, όπως κατεγράφησαν στο ιερό βιβλίο της Αποκαλύψεως. Εκεί εκδηλώνεται εναργώς η απέχθεια του Θεού προς τη φοβερή αίρεση του Νικολαϊτισμού, η οποία θεωρεί την έκλυση των ηθών ως κάτι το φυσιολογικό και αποδεκτό από τον Θεό, με αποκορύφωμα την ομοφυλοφιλία..
Είναι γνωστό τοις πάσι το κατάντημα των Σοδόμων, το οποίο δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας ότι τα επίχειρα της τοιαύτης αμαρτίας είναι θάνατος, όλεθρος και καταστροφή. Η βουβή και συνάμα φρικτή εικόνα της Νεκράς Θαλάσσης ελέγχει αμείλικτα εις τους αιώνας τους υβριστάς του Θεού. Είναι αψευδής μάρτυρας της απολύτου αποστροφής Του προς αυτήν την αμαρτία και της συνακόλουθης καταστροφής και τιμωρίας των ενόχων.
Παρ᾿ όλες, όμως, αυτές τις αδιαμφισβήτητες αλήθειες, οι εκλεγμένοι στη Βουλή εκπρόσωποι του λαού μας άπλωσαν βέβηλο χέρι στα αιώνια και αμετακίνητα όρια της ορθοδόξου Πίστεως, ηθικής και ανθρωπολογίας, παρά την εγνωσμένη αντίθεση της συντριπτικής πλειονοψηφίας των Ελλήνων πολιτών προς το επαίσχυντο νομοσχέδιο.
Άραγε, συναισθάνονται ότι κάποτε αναπόφευκτα θα παρουσιαστούν ενώπιον του Θεού Κριτού; Πως θα σταθούν τότε ενώπιον του φοβερού Βήματος, όταν σήμερα με τόση αναίδεια αδιαφορούν και λοιδορούν τον Θεό και τον λαό; Ξεχνούν ότι «ο Θεός ου μυκτηρίζεται»;
Και εμείς, ως βαπτισμένοι ορθόδοξοι χριστιανοί, τι λόγο άραγε θα δώσουμε, τη στιγμή που ανεχόμαστε να θριαμβεύει και να νομιμοποιείται μια τέτοια αμαρτία; Τι λόγο θα δώσουμε, όταν, ενώ ως Έθνος έχουμε πολλάκις ευεργετηθεί στο διάβα της Ιστορίας από τον Θεό, δεν ορθώνουμε το ανάστημά μας, για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά Του; Η ανοχή μας η σιωπή μας απέναντι σε τέτοια άνομα νομοθετήματα μας καθιστά αυτόχρημα συνενόχους.
Επειδή, λοιπόν, φοβόμαστε πρωτίστως να μην λυπήσουμε και, πολύ περισσότερο, να μην προσβάλουμε με την σιωπή μας τον Άγιο Τριαδικό Θεό μας, δηλώνουμε ότι:
Δεν προσκαλούμε πλέον σε καμία εκδήλωση των Ιερών Καθιδρυμάτων μας ούτε τους βουλευτές που δεν καταψήφισαν τον ανήθικο νόμο αλλά ούτε και τα μέλη της παρούσης κυβερνήσεως. Καλόν είναι, όσο παραμένουν αμετανόητοι, να μην έρχονται στα Μοναστήρια μας. Εάν παρ᾿ ελπίδα προσέλθουν αυτοβούλως, ασφαλώς δεν θα τύχουν οιασδήποτε τιμής, αφού έχουν εκπέσει από την οφειλόμενη σ᾿ αυτούς τιμή.
Η απόφασή μας αυτή είναι έκφραση φιλανθρωπίας, αγάπης και σεβασμού και προς τους ιδίους, αλλά και προς τον λαό, ο οποίος τους εξέλεξε, για να τον εκπροσωπούν. Εφ᾿ όσον δημοσίως κατεπάτησαν τον Νόμο και το θέλημα του Θεού και του λαού, δημοσίως ελέγχονται, κρίνονται και αποδοκιμάζονται».