Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press
του Κωνσταντίνου Μπούρα
Στη ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ του πολυχώρου ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ παρουσιάζεται η σύγχρονη «Ασκητική», ένα καινούργιο δραματικό έργο μου (στα βήματα του Μεγάλου Δασκάλου, ηρωικού πρωτοπόρου στο ελευθέρως ερευνάν Νίκου Καζαντζάκη) με τίτλο «Προορατικός ασκητής στυλίτης. Δαιμόνων βήμα αγγέλων αναψυχή – Αγγέλων βήμα δαιμόνων ανακωχή…». Κείμενο-ερμηνεία: Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας,
Τις 4 Τετάρτες του Φεβρουαρίου (7, 14, 21 και 28/2/2024)
[με ελεύθερη είσοδο θεατών-ακροατών, ώρα προσέλευσης στις 19.30, έναρξη παρουσίασης στις 20.00 και διάρκεια εκδήλωσης μία ώρα].
Σύγχρονη αναβίωση της Commedia dell’Arte με αισθητική comics:ΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ–μια φάρσα γεμάτη ανδρείκελα–του Χαθίντο Μπεναβέντε στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΥΛΟΥ ΚΟΥΝ (σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού. Μία παράσταση που άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στο θεατρόφιλο μνημονικό μας. Ας ελπίσουμε ότι θα επαναληφθεί. Σκηνικό επίτευγμα σπάνιο.
Τιμητική εκδήλωση για τον Ομότιμο και Επίτιμο Καθηγητή του ΕΚΠΑ ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ διοργάνωσε το ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΕΚΠΑ την Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024 στη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών Κεντρικού Πανεπιστημίου. Μια συγκινητική εσπέρα. Ποιητής Ακαδημαϊκού Ήθους, Πνευματικός Διδάσκαλος διεθνούς βεληνεκούς και παγκόσμιας εμβέλειας.
Το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ που διοργανώνεται από το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ, με Διευθυντή τον Καθηγητή Δρα ΦΙΛΙΠΠΟ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟ και συντονιστή-εισηγητή τον Δρα Κωνσταντίνο Μπούρα, θα φιλοξενήσει το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024, 13:00, την ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ, που έχει σκηνοθετήσει τον «Ίωνα» του Ευριπίδη και έχει υποδυθεί την Κρέουσα σε εκείνη την μνημειώδη παράσταση τού Εθνικού Θεάτρου. Θα προβληθούν αποσπάσματα. Ελεύθερη είσοδος. Για όσους/όσες παρακολουθούν τακτικά το Θεατρικό Εργαστήριο με θέμα «Τα υβριδικά δράματα τού Ευριπίδη» θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής.
Μελλοντικοί προσκεκλημένοι: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ-ΒΕΡΟΝΙΚΑ ΔΑΒΑΚΗ, ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΑΚΗ-ΖΩΡΑ κ.ά. (ο κατάλογος παραμένει ανοικτός).
Προετοιμάζεται παράσταση του υβριδικού δράματος “Ίων” του Ευριπίδη σε μετάφραση και σκηνοθεσία από τον ποιητή, θεατρολόγο, μεταφρασεολόγο και κριτικό Δρα Κωνσταντίνο Μπούρα.
Η παράσταση αυτή προγραμματίζεται για την κεντρική αίθουσα τού ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ “Παρνασσός” περί τα τέλη Μαΐου 2024.
Η όλη εκδήλωση καλύπτεται από livestreaming.
Το Δίκτυο Αποφοίτων Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει μια σειρά από εκπαιδευτικά εργαστήρια με ποικίλα θεματολογία, όπως Δραματοθεραπεία, Θέατρο στην εκπαίδευση, θεατρική κριτική κ.ά. τα οποία εισηγούνται τα μέλη μας και μοιράζονται την εμπειρία τους και την επιστημονική τους έρευνα στο εκάστοτε πεδίο. Τα εργαστήρια αυτά είναι ανοιχτά για μέλη και μη του Δικτύου, με έκπτωση 50% στα ταμειακώς εντάξει μέλη.
Δήλωση Συμμετοχής: αποστολή email στο apofoitoi.theatre.ekpa@gmail.com αναγράφοντας στο θέμα τον τίτλο του εργαστηρίου.
ΗΜΕΡΙΔΑ στο ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ με θέμα «Το αρχαίο δράμα ως ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΗΣΗ (από το “Περί ύψους” του Λογγίνου μέχρι την σημερινή πεζολογική ελευθεριότητα)» την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 10.00-15.00.
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ (σε αλφαβητική σειρά):
ΠΟΠΗ ΑΡΩΝΙΑΔΑ, ποιήτρια, πεζογράφος, κριτικός
ΑΝΘΟΥΛΑ ΔΑΝΙΗΛ, Δρ Φιλολογίας, κριτικός λογοτεχνίας, συγγραφέας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΑΧΑΡΙΑΔΟΥ,ποιήτρια-πεζογράφος,
ΑΝΔΡΕΑΣ Χ, ΖΟΥΛΑΣ,μεταφραστής-συγγραφέας
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ, Δρ μεταφρασεολογίας-ποιητής-θεατρολόγος-κριτικός,
ΛΕΑΝΔΡΟΣ ΠΟΛΕΝΑΚΗΣ, κριτικός-συγγραφέας
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΟΥΣΚΑΣ, ποιητής,
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών
ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ,ποιήτρια-φιλόλογος
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΗΣ, θεατρικός συγγραφέας – δραματουργός – σκηνοθέτης
Χαιρετισμό απευθύνει ο Φώτης Παπαθανασίου.
ΒΙΒΛΙΟ
Σοφία Ελευθερίου, Το μάτι της βελόνας και άλλες ιστορίες, εκδόσεις ενύπνιο, σειρά: Διαυγή όνειρα, σελ. 70. Διηγήματα με επεξεργασμένη ντοπιολαλιά και «Γλωσσάρι» (σελ. 40) δεν συναντάμε συχνά. Πέρα από την συναρπαστική αφήγηση μιας ιστορίας η πεποιημένη ιδιόλεκτος είναι σημαντικό στοιχείο της πολυπόθητης λογοτεχνικότητας.
Χρυσούλα Διπλάρη, Εργαστήριο Ραπτικής, εκδόσεις 24 γράμματα, σελ. 556. Νοσταλγικό οδοιπορικό στα ενδότερα τής εργατικής χειροτεχνίας κάπου ανάμεσα Καμίνια και Ταμπούρια στις απαρχές της αττικής εκβιομηχάνισης. Μυθιστόρημα που περιμένει να το ανακαλύψετε, ένα πρώτης τάξεως σενάριο για κινηματογραφική, τηλεοπτική χρήση.
Νίκος Ταμπάκης, Από την Ποίηση στη Λογική. Προς μια θεωρία τής Συνείδησης, εκδόσεις Γκοβόστη, σελ. 184. Ο συνδυασμός ορθολογισμού και ποιητικής σκέψης διευρύνει τα όρια τής διεπιστημονικής έρευνας και επιτρέπει τη μελέτη φαινομένων που δεν μπορούν να σταθμιστούν με αντικειμενικά κριτήρια. Ούτως ή άλλως πίσω από κάθε εφεύρεση, επινόηση ή ευρεσιτεχνία, κρύβεται μία αχαλίνωτη, καινοτόμος, ρηξικέλευθη φαντασία. Πρωτότυπος λόγος, αντισυμβατικός στοχασμός, προοπτική δίχως παρωπίδες. Θέτει ερωτήματα που αναζητούν λύσεις εναγωνίως.
Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας