Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press
του Γιάννη Καντέλη
Μία σειρά μεγάλων έργων που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και αναβαθμίζουν τις υποδομές της χώρας ολοκληρώνονται σταδιακά το 2024. Το Μέγαρο Μαξίμου δίνει ιδιαίτερο βάρος στην έγκαιρη παράδοσή τους και τα στοιχεία που έχουν σταλεί στο πρωθυπουργικό γραφείο δείχνουν ότι κινούνται εντός χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί για την υλοποίηση και λειτουργία τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται συνολικά για 29 μεγάλα έργα στα πεδία των μεταφορών, της δημόσιας υγείας, της ενέργειας, της άρδευσης καλλιεργειών, της προστασίας των συνόρων και της διαχείρισης των απορριμμάτων. Πρόκειται για τομείς που βρίσκονται στην αιχμή της κυβερνητικής πολιτικής και των δεσμεύσεων του κ. Μητσοτάκη κατά την προεκλογική περίοδο και εντάσσονται στον πολυδύναμο εκσυγχρονισμό της χώρας για τον οποίο έχει μιλήσει στις προγραμματικές δηλώσεις.
Ο πρωθυπουργός τους επόμενους 11 μήνες θα βρεθεί στις 12 από τις 13 Περιφέρειες της χώρας για να κόψει την κορδέλα και να κάνει τα εγκαίνια νέων έργων. Πρόκειται για μία μεγάλη γεωγραφική διασπορά, που καλύπτει σχεδόν το σύνολο της χώρας και αποτελεί απόδειξη της δέσμευσής του ότι «όλοι οι πολίτες θα έχουν μερίδιο στην ανάπτυξη», όπως σημειώνουν συνεργάτες του. Η αρχή έγινε την Τετάρτη με τα εγκαίνια του νέου αυτοκινητόδρομου μεταξύ του Ακτίου και της Αμβρακίας, ο οποίος παραδόθηκε προς χρήση αυτή την εβδομάδα και προστέθηκε στο δίκτυο των σύγχρονων οδικών αξόνων που διατρέχουν τη Δυτική Ελλάδα και τη συνδέουν με την υπόλοιπη χώρα. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσπάθειας που έγινε την προηγούμενη τετραετία να ξεμπλοκάρουν έργα υποδομής που χρόνιζαν για δεκαετίες, όπως σημειώνουν κυβερνητικά στελέχη.
Συνεργάτες του πρωθυπουργού σημείωσαν ότι η περάτωση δεκάδων σημαντικών έργων, πολλών διαφορετικών κατηγοριών, δεν συνιστά μόνο απόδειξη της συνέπειας ανάμεσα στις υποσχέσεις και τις πράξεις της κυβέρνησης, χάρη στην οποία ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει χτίσει μία σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες, αλλά παράλληλα αντικατοπτρίζει τη σιωπηλή δουλειά που γίνεται σε πολλά επίπεδα του κρατικού μηχανισμού, μακριά από την τοξικότητα της μικροπολιτικής αντιπαράθεσης στην οποία κατά κανόνα επενδύει η αντιπολίτευση.
Και βέβαια αποτελεί ένα από τα κεντρικά σημεία της προεκλογικής στρατηγικής της ΝΔ ενόψει των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου. Ο κ. Μητσοτάκης θέλει να δώσει πολιτικό πρόσημο στις κάλπες για την Ευρωβουλή για να αντιμετωπίσει την χαλαρότητα της ψήφου που υπάρχει παραδοσιακά στις ευρώ-κάλπες και στο πλαίσιο αυτό θα αναδείξει την σημασία που έχει η εκπροσώπηση της χώρας στις Βρυξέλλες. «Η διεκδίκηση κονδυλίων, η διαπραγμάτευση προς όφελος της χώρας, εξαρτώνται από την δύναμη που δίνουν οι πολίτες σε αυτούς που τους εκπροσωπούν και εμείς έχουμε αποδείξει πως μπορούμε να το κάνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», είναι η θέση του κ. Μητσοτάκη. Δεν είναι τυχαία η υπενθύμιση συνεργατών του ότι τα έργα που παραδίδονται σταδιακά τους επόμενους μήνες έχουν συνολικό κόστος 3 δισ. ευρώ και η χρηματοδότησή τους διασφαλίστηκε σε μεγάλο βαθμό από την αξιοποίηση κοινοτικών πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και του ΕΣΠΑ. Και ένα μέρος τους, χάρη σε εθνικά κεφάλαια και, σε ορισμένες περιπτώσεις, με τη βοήθεια δωρητών.
Το πλέον εμβληματικό έργο που θα ολοκληρωθεί φέτος, είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς η βασική γραμμή, που αποτελείται από 13 σταθμούς και έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο. Στη λίστα των έργων για τα οποία οι εργασίες θα τελειώσουν φέτος συγκαταλέγονται επίσης, μεταξύ άλλων, η κατασκευή του τεχνητού συνοριακού εμποδίου στον Έβρο, μήκους περίπου 35 χιλιομέτρων, το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα του κεντρικού αυτοκινητόδρομου Ε65, η αναβάθμιση των λιμενικών και άλλων υποδομών του λιμένα Ηγουμενίτσας, η λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμιση 33 κέντρων υγείας, η ανακατασκευή – ανακαίνιση τμημάτων επειγόντων περιστατικών σε μεγάλα δημόσια νοσοκομεία, όπως το Γενικό Νίκαιας, το Τζάνειο, το ΚΑΤ, το Ιπποκράτειο και το Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία», η ενεργοποίηση και των τριών Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων που αποτελούν τον «κορμό» της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Απορριμμάτων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, η κατασκευή των υδραγωγείων για την ύδρευση της Ρόδου από το Φράγμα Γαδουρά, το αρδευτικό δίκτυο της Ανατολικής Βίστριζας στη Φθιώτιδα και η αναβάθμιση του Αρχαιολογικού Μουσείου στη Χώρα του Δήμου Πύλου – Νέστορος.
«Αυτά είναι τα απτά αποτελέσματα των προσπαθειών που γίνονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τους βουλευτές κάθε περιοχής, με πρώτο και κύριο στόχο τη βελτίωση της ζωής των πολιτών. Αυτή είναι και η ουσία της κυβερνητικής πολιτικής», ανέφερε χαρακτηριστικά στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού.