Β. Κορκίδης: Το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία
26 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Κορκίδης: Το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία

by todaypress
29/12/2023 18:30
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
Β. Κορκίδης: Το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία
Share on FacebookShare on Twitter

«Όλοι επιθυμούν να μην συνεχιστεί η διαταραχή με τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα σε εμπορικά πλοία που διέρχονται από την Διώρυγα του Σουέζ με προορισμό την Μεσόγειο και το λιμάνι του Πειραιά, καθώς οι επιπτώσεις σε κόστος για το θαλάσσιο εμπόριο και την ευρωπαϊκή οικονομία θα είναι πολύ μεγάλη».

Αυτό σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σε δήλωσή του ενώ αναφέρει πως η μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου από το Σουέζ είναι άνω των 100 εκατ. τόνων που αντιστοιχεί σε 1,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, πλήττοντας, πρωτίστως, το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, τον Πειραιά, που υποδέχεται εβδομαδιαίως 50.000 κοντέινερς διερχόμενα από το Σουέζ.

Σε αναμονή των εξελίξεων, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ εύχεται να υπάρξει ταχεία αποκλιμάκωση της έντασης και να αποφευχθεί η «τέλεια καταιγίδα» κόστους και χρόνου μεταφοράς εμπορευμάτων, που προβλέπει πως το παγκόσμιο εμπόριο μεταφοράς αγαθών με κοντέινερ θα συρρικνωθεί κατά 3%.

Διανύουμε, συνεχίζει ο ίδιος, μια περίοδο που το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία και η εφοδιαστική αλυσίδα δεν επιθυμεί γεωπολιτικές καταστάσεις, που εντείνουν τις πληθωριστικές πιέσεις. Ας ελπίσουμε, πως το ένα κακό δεν θα φέρει το άλλο και πως το «ντόμινο» της αύξησης των ναύλων, του μεταφορικού κόστους των προϊόντων, των καθυστερήσεων παράδοσης και των ανατιμήσεων αγαθών, θα είναι περιορισμένης και ελεγχόμενης εμβέλειας.

Τέλος, ο κ. Κορκίδης, θεωρεί πως, ορθώς, η Ελλάδα αποφάσισε να συμμετάσχει στη πολυεθνική επιχείρηση«Θεματοφύλακας της Ευημερίας», ώστε να αποκατασταθεί σύντομα η κανονικότητα και η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα.

Σχετικά με το θέμα, το ΕΒΕΠ σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι οι εξελίξεις μας υπενθυμίζουν το, διαχρονικής αξίας, απόφθεγμα του Σοφοκλή «ενός κακού αρχομένου, μύρια έπονται» καθώς, μετά, τον πόλεμο στη Μαύρη Θάλασσα και τον πόλεμο στην Ανατολική Μεσόγειο, ακολούθησε η νέα πολεμική κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΕΒΕΠ αναφέρει και τα εξής:

Το γεγονός ότι υπάρχουν στρατηγικοί και γεωπολιτικοί δεσμοί μεταξύ διαφόρων περιοχών και οργανώσεων της Μέσης Ανατολής, επιβεβαιώνεται με τους Υεμένιους ισλαμιστές σιίτες Χούθι, που συνδέονται με την οργάνωση παλαιστινιακού ανταρτοπόλεμου Χαμάς, που ελέγχει τη Λωρίδα της Γάζας. Οι σχέσεις μεταξύ των δύο οργανώσεων είναι σύνθετες και συχνά επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες, αφού έχουν κοινά γεωπολιτικά συμφέροντα, ιδίως όσον αφορά στην αντίσταση κατά ορισμένων περιφερειακών δυνάμεων και την υποστήριξη από εξωτερικούς παράγοντες. Και οι δύο οργανώσεις έχουν λάβει υποστήριξη από το Ιράν, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές και δεν πάνε πάντα «χέρι χέρι», αφού οι σχέσεις μεταξύ τους έχουν εξελιχθεί και αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. Οι Χούθι, οι οποίοι υποστηρίζονται από το Ιράν, έχουν ανάμειξη σε διάφορες περιοχές της Μέσης Ανατολής. Το Ιράν παρείχε στήριξη στους Χούθι κατά τη διάρκεια της εμπόλεμης σύγκρουσης στην Υεμένη προσφέροντάς τους, τόσο πολιτική, όσο και στρατιωτική υποστήριξη. Παραταύτα, η σύνδεση μεταξύ της εμπόλεμης κατάστασης στη Γάζα και των Χούθι, καθώς και του Ιράν, είναι περισσότερο στο πλαίσιο ενός ευρύτερου γεωπολιτικού και περιφερειακού πεδίου. Είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη η πολυπλοκότητα των πολιτικών και γεωπολιτικών δυνάμεων που επηρεάζουν αυτές τις σχέσεις, όπως η στάση της Χεζμπολάχ που, επίσης, έχει σχέση εξάρτησης με τη Τεχεράνη, ώστε η δομική αποσταθεροποίηση της Ερυθράς να είναι παροδική.

Όποιοι και αν είναι πραγματικοί λόγοι, μια εμπόλεμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και η αδυναμία ασφαλούς διέλευσης των πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ δημιουργούν σοβαρές επιπτώσεις σε διεθνείς οικονομικές και εμπορικές δραστηριότητες. Η Διώρυγα του Σουέζ έχει σημαντική γεωπολιτική σημασία για την Ευρώπη και το λιμάνι του Πειραιά. Η διώρυγα αποτελεί κλειδί για τον εμπορικό ναυτικό δρόμο που συνδέει τη Μεσόγειο με τη Νότιο Ασία, καθιστώντας τον Πειραιά ένα σημαντικό λιμάνι κόμβο για τις θαλάσσιες μεταφορές και το εμπόριο. Επιπλέον, η γεωπολιτική θέση του Πειραιά ενισχύει τη στρατηγική σημασία της Ελλάδας ως πύλης εισόδου στην Ευρώπη, από θαλάσσια και εμπορική άποψη. Οι πλειονότητες των πλοίων που μεταφέρουν εμπορεύματα μεταξύ Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ και μια διακοπή αυτής της διέλευσης θα οδηγούσε σε αύξηση του κόστους και της διάρκειας των μεταφορών, επηρεάζοντας το παγκόσμιο εμπόριο. Επιπλέον, μια ακόμη εμπόλεμη κατάσταση στην περιοχή θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ασφάλεια, με δυνητικό κύκλο επιδείνωσης των γεωπολιτικών σχέσεων και της σταθερότητας. Η Διώρυγα του Σουέζ, εκτός από τη μεταφορά τεράστιων όγκων εμπορευματοκιβωτίων και 9 εκατ. βαρελιών πετρελαίου ημερησίως, συνδέεται σημαντικά και με τη παραγωγή φυσικού αερίου στον Κόλπο του Περσικού και τη Νότια Ασία, που εξάγουν φυσικό αέριο προς την Ευρώπη και άλλες περιοχές, χρησιμοποιώντας τη Διώρυγα. Η διέλευση του φυσικού αερίου είναι σημαντική για τη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας και της ποικιλίας των πηγών εφοδιασμού σε περιοχές παραλαβής φυσικού αερίου, όπως η Ευρώπη, που εξαρτάται από την ασφαλή λειτουργία της Διώρυγας για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της».

Tags: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΡΚΙΔΗΣΕΒΕΠεπιθέσεις στην Ερυθρά ΘάλασσαΕρυθρά ΘάλασσαΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΒΕΠ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπίτι μου 2: Οι 8 ημέρες που θα κρίνουν την ένταξη σου στο πρόγραμμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκαν κατά 6,8% οι τιμές των διαμερισμάτων το α’ τριμηνο του 2025

02/06/2025 13:44
Δημήτρης Κυριακόπουλος: Brain regain: Το επόμενο μεγάλο στοίχημα
ΑΠΟΨΕΙΣ

Δημήτρης Κυριακόπουλος: Brain regain: Το επόμενο μεγάλο στοίχημα

02/06/2025 11:15
Χρηματιστήριο Αθηνών: Ανοδικά κινούνται σήμερα οι τιμές των μετοχών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο: Έντονη μεταβλητότητα στο ξεκίνημα του Ιουνίου

02/06/2025 11:14
e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών έως τις 29 Νοεμβρίου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Οι πληρωμές για την εβδομάδα 2 Ιουνίου έως 6 Ιουνίου

02/06/2025 10:30
Πιερρακάκης: Η δημοσιονομική πειθαρχία δεν είναι επιλογή πολιτικής, αλλά κανόνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης στην Υπουργική Διάσκεψη του ΟΟΣΑ στο Παρίσι

02/06/2025 10:10
Έρχονται stress tests για τις τράπεζες, με επιτόπιους ελέγχους από την ΕΚΤ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΚΤ: Πιθανή νέα μείωση των επιτοκίων την Πέμπτη – Προσδοκία περαιτέρω μείωσης του πληθωρισμού

01/06/2025 13:35
Ώθηση στην οικονομία με τον νέο αναπτυξιακό νόμο και το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ώθηση στην οικονομία με τον νέο αναπτυξιακό νόμο και το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο

01/06/2025 13:31
Μικρά-Μεγάλα (31/05/2025)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μικρά-Μεγάλα (31/05/2025)

31/05/2025 15:30
Παράταση έως τις 30/4 των αιτήσεων στο πρόγραμμα «Κοινωνική Στέγαση» του δήμου Αθηναίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με διπλό στόχο η κυβέρνηση στην αγορά κατοικίας: Πάταξη της φοροδιαφυγής και αύξηση της προσφοράς ακινήτων

31/05/2025 10:24

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #159


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Τρόμος στον Άγιο Παντελεήμονα: Ληστές βασάνισαν οικιακή βοηθό – «Περίμενα να πεθάνω»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τρόμος στον Άγιο Παντελεήμονα: Ληστές βασάνισαν οικιακή βοηθό – «Περίμενα να πεθάνω»

3 Ιουνίου 2025

...

Read moreDetails

Κεραμέως: Η ψηφιακή κάρτα εργασίας δεν έχει αλλάξει τα ωράρια

Ασανσέρ: Η προθεσμία για τις πιστοποιήσεις-Εκτός λειτουργίας 30 Ιουνίου – Ποιοι κινδυνεύουυν με πρόστιμο

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved