Δύο νέα πρόσωπα, ανώτεροι υπάλληλοι του ΟΣΕ, μπαίνουν στο στόχαστρο της εισαγγελικής έρευνας για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς όπως φαίνεται, έχουν εγκρίνει το πρόγραμμα βαρδιών και την τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη.

Τα δύο νέα αυτά πρόσωπα είναι ανώτατα υπηρεσιακά στελέχη, που ιεραρχικά ήταν πάνω από τον επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου. Όπως εξήγησε πηγή του ΟΣΕ που μίλησε στον Σκάι, ο επιθεωρητής κάνει την πρόταση για τις βάρδιες. Το έγγραφο στέλνεται στους ανώτερους, μπαίνει μια υπογραφή, στα τυφλά συνήθως, το χαρτί φεύγει πίσω, και «όλα καλά».

«Οι κανονισμοί ήταν λάσκα»

Η ίδια πηγή εξήγησε ότι φταίει η νοοτροπία, οι χαλαροί κανονισμοί του ΟΣΕ. «Οι κανονισμοί ήταν λάσκα» ανέφερε χαρακτηριστικά, δεν φοβόταν κανείς ότι θα περάσει από πειθαρχικό, ότι θα λογοδοτήσει. Αν είχαν ελέγξει θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα.

«Το βαρδιόχαρτο κανονικά δεν περνάει από εμένα αλλά…»

«Το βαρδιόχαρτο κανονικά δεν περνάει από εμένα αλλά τώρα… Αφήστε το, δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες γιατί θα μπλέξω. Όλα είναι υπό διερεύνηση, έχουν έρθει σε επαφή ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές, δεν έχω κληθεί ακόμα» δήλωσε ένας εκ των προϊσταμένων του επιθεωρητή.

Στη δικογραφία υπάρχουν επίσης σημαντικές για την υπόθεση καταθέσεις, νυν και πρώην υπαλλήλων του ΟΣΕ, καθώς και αστυνομικών που έσπευσαν άμεσα στο σημείο της σύγκρουσης.

Νέα στοιχεία για τις βάρδιες στο σταθμαρχείο

Στο μεταξύ, νέα ντοκουμέντα από το βιβλίο παράδοσης παραλαβής στο σταθμαρχείο αποδεικνύουν ότι τα ωράρια ήταν μόνο στα χαρτιά. Στα νέα ντοκουμέντα του Star φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι σταθμάρχες δεν τηρούσαν το ωράριο που είχε καθοριστεί από το μηναίο πρόγραμμα.

Στις 27 Φεβρουαρίου, μία ημέρα πριν τη σύγκρουση των τρένων ο κατηγορούμενος σταθμάρχης που είναι νυχτερινός παραδίδει στον Π.Κ. Το παράδοξο είναι ότι ξεχνά να γράψει την ώρα.

Την ίδια ημέρα το ζευγάρι των πρωϊνών σταθμαρχών παραδίδει στους δύο απογευματινούς. Όμως ενώ έπρεπε να σχολάσουν βάσει προγράμματος στις τρεις το μεσημέρι εκείνοι παραδίδουν μία ώρα νωρίτερα, στις δύο.

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης ξανακάνει νύχτα και ενώ έπρεπε να παραδώσει στις επτά το πρωί, παραδίδει μία ώρα νωρίτερα. Το μπάχαλο με τις βάρδιες συνεχίζεται και μετά τη σύγκρουση, όταν κάποιος διορθώνει με μπλάνκο την παράδοση-παραλαβή.

«Ξέχασαν τα μικρόφωνα ανοιχτά»

Εξάλλου, πολίτες καταγγέλλουν στο Star τι συνέβαινε στο σταθμαρχείο της Λάρισας μία ημέρα πριν την τραγωδία. «Ξέχασαν τα μικρόφωνα ανοιχτά και έκαναν κάποιο πάρτι λόγω ημέρας λες και ήταν σε κάποιο πανηγύρι», λέει κάτοικος της Λάρισας, αναφερόμενος στο σταθμαρχείο.

«Ο κύριος που βγάζει τις ανακοινώσεις ήταν πολύ εύθυμος. Ξέχασε δύο φορές το μικρόφωνο ανοιχτό, τη δεύτερη φορά το ξέχασε περισσότερη ώρα» λέει ένας άλλος κάτοικος Λάρισας.