«Κυνηγοί» προσφορών σε καταστήματα αλλά και σε σούπερ μάρκετ εφέτος οι καταναλωτές
27 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Κυνηγοί» προσφορών σε καταστήματα αλλά και σε σούπερ μάρκετ εφέτος οι καταναλωτές

by todaypress
24/11/2022 11:45
in ΚΟΙΝΩΝΙΑ,
«Κυνηγοί» προσφορών σε καταστήματα αλλά και σε σούπερ μάρκετ εφέτος οι καταναλωτές
Share on FacebookShare on Twitter

Επίσημη αυλαία αύριο Παρασκευή 25 Νοεμβρίου για το δημοφιλές εκπτωτικό event της τελευταίας εβδομάδας του Νοεμβρίου, με λιανεμπορικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε θέση μάχης εκτιμώντας ότι οι πληθωριστικές πιέσεις μπορεί να λειτουργήσουν ως κίνητρο για τους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές ενόψει των Χριστουγέννων.

Οι προσφορές έχουν ξεκινήσει ήδη από τις προηγούμενες εβδομάδες και θα συνεχιστούν μέχρι και τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Cyber Monday. Όπως κάθε χρόνο στον «χορό» των προσφορών έχουν ήδη μπει, μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης και εποχιακών ειδών με προσφορές τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα.

Στον ρυθμό της Black Friday έχουν επίσης ήδη μπει και οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με διαφημιστικές καμπάνιες που «τρέχουν» από τις προηγούμενες εβδομάδες προσφέροντας στους καταναλωτές, σε συνδυασμό με το «καλάθι του νοικοκυριού», προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Από την πλευρά του, ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών δηλώνει έτοιμο να εκμεταλλευτεί προσφορές και εκπτώσεις για να εξισορροπήσει το κόστος στο πλαίσιο της συνολικής ανόδου των τιμών.

Όπως αναφέρει μιλώντας το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδρυτής της Ierax Analytix, Χάρης Λαλάτσης αν και η Black Friday συνηθίζεται να είναι μια μέρα αφιερωμένη σε αγορές κυρίως ηλεκτρονικών συσκευών, εφέτος θα είναι διαφορετική, ελέω πληθωριστικών τάσεων, με τους καταναλωτές να προτιμούν τις προσφορές στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ προκειμένου να αποθηκεύσουν – κυρίως τρόφιμα – για τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται για τα νοικοκυριά.

Έρευνα που πραγματοποίησε η ierax analytix σε 890 άτομα πανελλαδικά, 18 έως 60 ετών και με ισορροπία στο φύλο, από 16 έως 21 Νοεμβρίου έδειξε ότι 3 στους 4 καταναλωτές θέλουν Black Friday από τα σούπερ μάρκετ. Σημειώνεται ότι αντίστοιχο ήταν και το περυσινό ποσοστό σε έρευνα που πραγματοποίησε η ierax analytix. «Η σημαντική διαφορά σε σχέση με πέρυσι είναι πως ενώ το 2021 οι καταναλωτές ήθελαν Black Friday από τα σούπερ μάρκετ για να αγοράσουν καθαριστικά, κρασιά και προϊόντα ενόψει Χριστουγέννων, εφέτος θέλουν να αγοράσουν τρόφιμα μακράς διάρκειας και κατεψυγμένα» τονίζει ο κ. Λαλάτσης. Την ίδια ώρα, 67% των ερωτώμενων δηλώνουν ότι θα αγόραζαν από τα σούπερ μάρκετ περισσότερα προϊόντα από όσα χρειάζονται για να τα αποθηκεύσουν, 28% θα αγόραζαν μόνο όσα χρειάζονται ενώ 6% δεν θα αγόραζαν κάτι.

Από τα συμπεράσματα της έρευνας, σύμφωνα με τον κ. Λαλάτση, προκύπτει «η ανάγκη τα σούπερ μάρκετ να συμμετάσχουν δυναμικά στη ετήσια γιορτή της Black Friday καθώς οι καταναλωτές, λόγω των έντονων πληθωριστικών πιέσεων και του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος, εκμεταλλεύονται τη συγκεκριμένη περίοδο για να αγοράσουν κυρίως τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης παρά ηλεκτρονικές συσκευές. «Το ποσοστό των καταναλωτών που θέλουν εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ για να γεμίσει ψυγεία και αποθήκες, δείχνει το φόβο για το χειμώνα που έρχεται από τους καταναλωτές» σημειώνει ο ίδιος.

Μεγάλες εκπτώσεις αναζητούν οι καταναλωτές

Η ίδια έρευνα της ierax analytix διερευνά τη στάση των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στην εμπορική εορτή της Black Friday. Είναι ενδεικτικό ότι 8 στους 10 καταναλωτές πιστεύουν πως δεν γίνονται πραγματικές εκπτώσεις από τα καταστήματα. Σχετικά με την ενημέρωση για τη Black Friday, τα social media παραμένουν κυρίαρχα (89%) ενώ ανεβαίνει αρκετά η τηλεόραση το 2022 στο 38% από 22% που ήταν το 2021. Στο 16% τα websites των καταστημάτων ενώ το 2021 ήταν μόλις στο 3%, που δείχνει μια στροφή προς το online. Πάντως το 59% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι είναι πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν κατά τη διάρκεια της Black Friday. Σημειώνεται ότι το 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 72%. «Καθώς στην ierax analytix μετράμε τη δυναμική της Black Friday από το 2017, παρατηρούμε ότι οι καταναλωτές δυσφορούν με το γεγονός ότι δεν βλέπουν  να γίνονται μεγάλες εκπτώσεις στα καταστήματα.

Συγκεκριμένα περιμένουν να βρουν ευκαιρίες όπως στην Αμερική με μειώσεις τιμής που αγγίζουν το 70%. Όμως η Ελλάδα είναι μια διαφορετική αγορά όπου οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν έχουν τέτοια περιθώρια και αρέσκονται είτε σε μικρότερες εκπτώσεις είτε σε προσφορές προϊόντων (1+δώρο)» τονίζει ο κ. Λαλάτσης.

Σύμφωνα πάντως με έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) το 53% των καταναλωτών θεωρεί ότι η περίοδος της Black Friday είναι μία ακόμα περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, με το 22% να διαφωνεί. Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία. Η αιτία φαίνεται να είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου. Το 6% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές. Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 65%, 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια.

Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο του Black Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 146 ευρώ κατά κεφαλήν, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ. Το 80% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ. Ένα σημαντικό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα από το 20% το οποίο θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο του Black Friday το 7%, δηλαδή περίπου 1 στους 3, θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο του Black Friday. Από την έρευνα προκύπτει ότι 1 στους 5 καταναλωτές θα αγοράσει προϊόντα την περίοδο του Black Friday. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών όπου φτάνει το 32%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές ηλικίας 25-35 ετών θα αγοράσει την εκπτωτική αυτή περίοδο. Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%.

Tags: BLACK FRIDAYΚΥΝΗΓΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝΠΡΟΣΦΟΡΕΣΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πικροδάφνη: Τι σχεδιάζεται για το μοναδικό ανοικτό ρέμα της Νότιας Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πικροδάφνη: Τι σχεδιάζεται για το μοναδικό ανοικτό ρέμα της Νότιας Αττικής

17/05/2025 10:05
Δημήτρης Καμπούρακης: Ο πολίτης, το app και το διαστημόπλοιο: Σημειώσεις από ένα μέλλον που ήρθε χωρίς manual
ΑΠΟΨΕΙΣ

Δημήτρης Καμπούρακης: Ο πολίτης, το app και το διαστημόπλοιο: Σημειώσεις από ένα μέλλον που ήρθε χωρίς manual

17/05/2025 09:02
Διαβάστε αυτό το Σάββατο 17 Μαΐου στην Today Press
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαβάστε αυτό το Σάββατο 17 Μαΐου στην Today Press

16/05/2025 23:15
Επ’ αυτοφώρω συλλήψεις στη Φλώρινα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έκτακτο: Πυροβολισμοί στα Άνω Λιόσια!

16/05/2025 23:05
Kαθυστερήσεις στον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητας – Η απάντηση της Αστυνομίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Kαθυστερήσεις στον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητας – Η απάντηση της Αστυνομίας

16/05/2025 22:01
Kυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω εκτέλεσης εργασιών επί της Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου την Τετάρτη 9-4-2025
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

42η Μαραθώνια Πορεία Ειρήνης – Kυκλοφοριακές ρυθμίσεις

16/05/2025 20:43
154.064 νέοι 18 και 19 ετών θα λάβουν το Youth Pass 2025 – Σημαντική αύξηση των αιτήσεων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

154.064 νέοι 18 και 19 ετών θα λάβουν το Youth Pass 2025 – Σημαντική αύξηση των αιτήσεων

16/05/2025 19:58
Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 22 Απριλίου έως 25 Απριλίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ τις επόμενες ημέρες – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

16/05/2025 18:10
Υπουργείο Πολιτισμού: Μηνύσεις για τα drones στην Ακρόπολη σε μεγάλη εταιρία αθλητικών ειδών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξύπνησαν! Εισαγγελική παρέμβαση για το drone show της Adidas πάνω από τον Παρθενώνα

16/05/2025 16:35

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #157


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Εν Οίκω… Εν Δήμω: Αποκαλύψεις, παρασκήνιο και άγνωστες ιστορίες τοπικής αυτοδιοίκησης (17/05/25)
ΕΝ ΟΙΚΩ/ΕΝ ΔΗΜΩ

Εν Οίκω… Εν Δήμω: Αποκαλύψεις, παρασκήνιο και άγνωστες ιστορίες τοπικής αυτοδιοίκησης (17/05/25)

17 Μαΐου 2025

...

Read moreDetails

Γάζα: Τουλάχιστον 58 νεκροί από ισραηλινούς βομβαρδισμούς στη διάρκεια της νύχτας

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Αυξήθηκαν οι δηλωθείσες υπερωρίες – Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved
Powered by FOCUS ON GROUP