Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press του Σαββάτου

της Μάρθας Λεκκάκου

 «Οι ιδεοληψίες περί «ανοιχτών συνόρων» και η στρεβλή αντίληψη περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων τελικά οδηγούν σε μια πολιτικά και εθνικά ανεύθυνη στάση, ενώ ενθαρρύνουν το οργανωμένο έγκλημα του trafficking να συνεχίσει το “έργο” του», αναφέρει, μιλώντας στην Τoday Press, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ελευθέριος Οικονόμου.

Όσον αφορά το σοβαρό ζήτημα της προστασίας των ανηλίκων ο κ. Οικονόμου, επισημαίνει ότι από πλευράς υπουργείου η προστασία των ανηλίκων αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα του Προγράμματος Αντεγκληματικής Πολιτικής 2020-2024. Επίσης ο υφυπουργός προαναγγέλλει ένα συνολικό πλάνο ασφάλειας για τους φοιτητές, το προσωπικό, την διοίκηση και τις υποδομές των Πανεπιστημιακών μας Ιδρυμάτων, εκτός από τους ΟΠΠΙ.

Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Οικονόμου:

 Κύριες υπουργέ, σε μια κρίσιμη πτυχή της έντασης που καλλιεργεί η Τουρκία έναντι της χώρας μας είναι η εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού. Μετά και το πρόσφατο περιστατικό με τους 92 γυμνούς μετανάστες στα σύνορα του Έβρου και τις αιτιάσεις της Τουρκίας για fake news, θεωρείτε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια κλιμακούμενη επιχείρηση υβριδικού πολέμου; Πώς θωρακίζεται η Ελλάδα και ποιος ο ρόλος της Frontex σε αυτή τη διαρκή απειλή;

Η Τουρκία αξιοποίησε, «εργαλειοποίησε», τους μετανάστες που βρίσκονται στο έδαφος της, σε μια θεαματική και αποτρόπαιη για σύμμαχο στο ΝΑΤΟ και ευνοημένη από τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις «τρίτη χώρα», από την Άνοιξη του 2020. Σε εκείνη την πρώτη φάση δοκίμασε επιχειρησιακά να «σπρώξει» υπό την βία και με διευκολύνσεις  της Τουρκικής Στρατοχωροφυλακής σε πλήρη συνεργασία με εγκληματικά κυκλώματα διακινητών και κάποιες ΜΚΟ σε «ειδική αποστολή», περίπου 150.000 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παράτυπους μετανάστες, σε μια μαζική εισδοχή από τα σύνορα στον Έβρο, στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Μεταξύ άλλων στόχος της Τουρκίας ήταν να δημιουργήσει  συνθήκες πολιτικής και δομικής αποσταθεροποίησης στη χώρα μας. Φυσικά ήταν μια μορφή του επονομαζόμενου «υβριδικού πολέμου». Η σθεναρή αντίδραση των μικτών Ελληνικών δυνάμεων από Αστυνομία, Ένοπλες Δυνάμεις και φυσικά του Λιμενικού στα θαλάσσια σύνορα με την κρίσιμη συμβολή σε επίπεδο πληροφοριών της Ε.Υ.Π., με άμεση εντολή του Πρωθυπουργού, υπήρξε αποτελεσματική. Οι όποιες δυνάμεις της Frontex ήταν σημαντικές όχι τόσο στο επίπεδο της αποτροπής στο πεδίο, όσο στο συμβολισμό της συμμετοχής των ευρωπαϊκών δομών σε αυτό το πρωτόγνωρο ως προς την μαζικότητα του εγχειρήματος της Άγκυρας.

Απέτυχε η Άγκυρα

Το εγχείρημα της Άγκυρας απέτυχε, ενώ η στρατηγική των «προστατευμένων συνόρων» που αποτέλεσε κεντρική επιλογή, από την αρχική φάση διακυβέρνησης, της κυβέρνησης Μητσοτάκη δικαιώθηκε. Τα επόμενα χρόνια η Τουρκία συνέχιζε να πιέζει τα σύνορα της Ελλάδας σε στεριά και θάλασσα στο Αιγαίο, με κύματα παράτυπων μεταναστών, χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα. Από την πλευρά μας υπήρξε μεγαλύτερη θωράκιση στο Έβρο με την επέκταση του «φράχτη» στο ποτάμι, αλλά και την σταθερή συγκρότηση, επιχειρησιακά, δυνάμεων αποτροπής. Ταυτόχρονα και πέραν της πρόσληψης εκατοντάδων επιπλέον συνοριοφυλάκων, της καλύτερης δομής συνεργασίας και εμπλοκής των δυνάμεων της FRONTEX, υπήρξε και μια σειρά συγκεκριμένων και «στοχευμένων» πολιτικών πρωτοβουλιών που θωράκισαν την εσωτερική ασφάλεια της χώρας. Οι «κλειστές δομές» στα νησιά, οι αναβαθμισμένες επιχειρησιακές δομές στον Έβρο, το μητρώο των Μ.Κ.Ο., οι επιχειρήσεις για τον εντοπισμό Μ.Κ.Ο. που λειτουργούσαν με βάση την χώρα μας ως «μοχλοί» στήριξης και καθοδήγησης των διακινητών ή ως «όργανα» τουρκικής παραπλανητικής και εχθρικής προπαγάνδας , έφεραν σημαντικά αποτελέσματα. Επίσης η αυστηροποίηση των ποινών για τους διακινητές, οι εκατοντάδες συλλήψεις διακινητών και οι βαριές ποινές που τους επιβλήθησαν από τα Ελληνικά δικαστήρια άλλαξαν θεαματικά το τοπίο. Φυσικά η Τουρκία συνεχίζει με δηλώσεις και καταγγελίες σε υψηλότατο πολιτικό και κυβερνητικό επίπεδο την επιχείρηση συκοφάντησης της Ελλάδας και των δυνάμεων ασφαλείας , μιλώντας επίμονα για παράνομα «pushback» και για ευθύνη των Ελληνικών αρχών για τον πνιγμό εκατοντάδων, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς αυτούς, μεταναστών, αλλά η ίδια η πραγματικότητα και τα στοιχεία καταρρίπτουν αυτούς τους ισχυρισμούς και την εχθρική για την Ελλάδα προπαγάνδα τόσο σε επίπεδο ευρωπαϊκών θεσμών, όσο και σε εκείνο του ΟΗΕ.

Την τελευταία περίοδο η Τουρκία έχει αλλάξει τακτική. Επιχειρεί να δημιουργήσει προβλήματα στα Ελληνικά σύνορα, με ποιοτικά διαφορετικές τακτικές. Είδαμε την περίπτωση των τάχα 38 μεταναστών που βρίσκονταν τάχα επί ελληνικού εδάφους σε μια νησίδα του Έβρου, μεταξύ αυτών και μικρά παιδιά που πέθαιναν αβοήθητα. Φυσικά οι απαντήσεις και τα στοιχεία από Ελληνικής πλευράς ήταν αντικειμενικά κατηγορηματικές και ξεκάθαρες. Η προσπάθεια της Άγκυρας να δημιουργήσει συνοριακά επεισόδια στον Έβρο, έπεσε στο κενό. Επίσης μέσα από την επίσημη ενημέρωση από τους αρμόδιους Υπουργούς Προστασίας του Πολίτη κ. Θεοδωρικάκου και Μετανάστευσης κ. Μηταράκη στα ευρωπαϊκά fora αλλά και του Υπουργείου Εξωτερικών σε διεθνές επίπεδο αυτού του τύπου ο «υβριδικός πόλεμος» έπεσε στο κενό. Το τελευταίο, πράγματι  σοκαριστικό, με τους 92 γυμνούς και ξυλοκοπημένους άνδρες στον Έβρο, ήταν άλλο ένα αποτρόπαιο επεισόδιο με εμπλοκή της Τουρκίας για να συκοφαντήσει την χώρα μας. Όμως έπεσε και αυτό στο κενό μέσα από την συντονισμένη, κυβερνητικά, ανάδειξη του θέματος στην Ευρώπη, αλλά και στον ΟΗΕ και τα διεθνή μίντια.

Κλείνοντας θα έμενα σε ένα σημείο που μας προβληματίζει ως κρατική δομή αλλά και ως Κυβέρνηση της Ελλάδας και αυτό είναι η περίεργη στάση που κρατούν κύκλοι της αντιπολίτευσης και ιδιαίτερα της αξιωματικής τόσο εντός της χώρας, όσο και στο Ευρωκοινοβούλιο όπου με πρωτοβουλίες τους και τοποθετήσεις τους, επιχειρούν τελικά την δημιουργία «σκιών» για την Ελλάδα και ενισχύουν τους προπαγανδιστικούς μηχανισμούς της Άγκυρας, συμπλέοντας κατά περίπτωση με κάποιες Μ.Κ.Ο. με αμφίβολα κίνητρα. Οι ιδεοληψίες περί «ανοιχτών συνόρων» και η στρεβλή αντίληψη περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων τελικά οδηγούν σε μια πολιτικά και εθνικά ανεύθυνη στάση, ενώ ενθαρρύνουν το οργανωμένο έγκλημα του trafficking να συνεχίσει το «έργο» του.

«Η παραβατική βία της Αστυνομίας έχει εξελιχθεί σε δομικό χαρακτηριστικό της δεξιάς διακυβέρνησης, ενώ μηχανισμοί συγκάλυψης βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία» αναφέρει σε συνέντευξή του o Δημήτρης Τζανακόπουλος. Με αφορμή τον βιασμό 19χρονης στο ΑΤ Ομόνοιας, αλλά και την υπόθεση της 12χρονης στον Κολωνό, τι απαντάτε στην κριτική αυτού του περιεχομένου; 

Δεν θέλω να μπω στην εκλογικού τύπου και ψηφοθηρικών σκοπιμοτήτων, «ατμόσφαιρα» του κ. Τζανακόπουλου. Όμως θέλω να υπογραμμίσω ότι είναι απολύτως άδικο να αντιμετωπίζονται με τον απαξιωτικό αυτό τρόπο οι άνδρες και οι γυναίκες της Ελληνικής Αστυνομίας και οι δομές του Αρχηγείου που σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα επιχειρούν απέναντι στο έγκλημα, «θωρακίζοντας» την ασφάλεια των πολιτών. Επίσης αποτελεί την τέλεια στρέβλωση να παρουσιάζεται η Ελλάδα ως μια αυταρχική χώρα, όπου ο νόμος και η τάξη επιβάλλεται με τρόπους που παρεκκλίνουν του Συντάγματος και της Δημοκρατικής Πολιτείας. Πέραν αυτών επί του συγκεκριμένου για το συμβάν στο Αστυνομικό Τμήμα Ομονοίας, θέλω να πω ότι άσχετα με την δικαστική πορεία του θέματος, εξετάζεται στη βάση του πειθαρχικού δικαίου της Ελληνικής Αστυνομίας μέσω Ε.Δ.Ε. και οι κυρώσεις που προβλέπεται να επιβληθούν θα είναι αξιοσημείωτες. Η μεμονωμένη αυτή συμπεριφορά των συγκριμένων Αστυνομικών που ελέγχονται, αποτελεί προσβολή για ολόκληρο το Σώμα και για τους χιλιάδες συναδέλφους τους που υπηρετούν την Ελληνική Αστυνομία με κώδικα αξιών, αξιοπρέπεια, συγκρότηση και σεβασμό στην στολή που φοράνε. Σε σχέση με την υπόθεση της 12χρονης, που μας έχει σοκάρει όλους, αυτό που θέλω να σημειώσω είναι ότι οι έρευνες από την Ασφάλεια αλλά κι η συλλογή των απαραίτητων αποδεικτικών στοιχείων από τα Εγκληματολογικά Εργαστήρια, μαζί με την παραπομπή στη Δικαιοσύνη, δεν μπορούν αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί, να εξελιχθούν στους χρόνους των μίντια και πολύ περισσότερο των social media. Η υπόθεση βρίσκεται ήδη στην Δικαιοσύνη, η τακτική ανάκριση είναι σε εξέλιξη, απαγγέλλονται κατηγορίες, ανακοινώνονται συλλήψεις. Είπα από τις πρώτες ημέρες που δημοσιοποιήθηκε η αποτρόπαιη αυτή εγκληματική υπόθεση, εντός του Κοινοβουλίου μάλιστα προς όλες τις πτέρυγες, ότι δεν είναι μια υπόθεση που μπορεί να συνδεθεί με την πολιτική αντιπαράθεση. Μιλάμε για σωρεία επαίσχυντων εγκλημάτων. Νομίζω ότι η προσέγγιση αυτή, που βρήκε πολύ θετική ανταπόκριση στην Βουλή, δικαιώθηκε από την εξέλιξη των ερευνών και την απαγγελία κατηγοριών. Από την άλλη αυτό που θέλω να υπογραμμίσω στην παρούσα πλέον φάση είναι ότι όσο και  αν έχει δημιουργήσει συναισθήματα φρίκης και αποτροπιασμού στους πολίτες, τα όσα συνέβησαν στην 12χρονη, δεν μπορούμε ως συντεταγμένη Πολιτεία να επιτρέψουμε να εξελιχθεί ένα «κυνήγι μαγισσών» με έωλες κατηγορίες και ονοματολογία ανθρώπων που τυχόν δημοσιότητα θα τους βάλει στο «μάτι του κυκλώνα», χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες ισχυρές ενδείξεις, αποδεκτές από την τακτική δικαιοσύνη, για τις πράξεις τους.

Έχετε πει ότι πέραν της πανεπιστημιακής αστυνομίας, «εξετάζεται σειρά μέτρων, τα οποία θα είναι πραγματικά στην υπηρεσία των φοιτητών». Τι αφορούν τα περαιτέρω μέτρα; 

Φυσικά. Οι ΟΠΠΙ δεν είναι παρά ένα μέρος, ενός συνολικού πλάνου ασφάλειας για τους φοιτητές, το προσωπικό, την διοίκηση και τις υποδομές των Πανεπιστημιακών μας Ιδρυμάτων. Το πλαίσιο ασφαλείας σε κεντρικά campus της Χώρας, συγκροτείται μέσα από την συνεργασία της Ελληνικής Αστυνομίας με τις πρυτανικές αρχές. Οι ΟΠΠΙ, παρά τα θρυλούμενα από την αριστερή αντιπολίτευση, αποτελούνται από προσωπικό με πανεπιστημιακό πτυχίο, ηλικία σχετιζόμενη με τους φοιτητές, μη οπλισμένο, με ειδική εκπαίδευση για την καλύτερη εκτέλεση της αποστολής του. Στο όλο πλέγμα των μέτρων ασφαλείας που προβλέπεται από τον σχετικό πρόσφατο νόμο, είναι οι ηλεκτρονικές κάρτες εισόδου-εξόδου από τα πανεπιστήμια, οι ελεγχόμενες πύλες, η εποπτεία με σύγχρονα τεχνικά μέσα της περιμέτρου των κτιρίων ή των χώρων των εργαστηρίων όταν σε αυτά δεν παρευρίσκονται φοιτητές και γενικότερα μια ουσιώδης εποπτεία των πανεπιστημιακών χώρων απέναντι στο έγκλημα, την αυθαιρεσία, την τρομοκρατία εξτρεμιστικών εξω-πανεπιστημιακών στοιχείων, το λαθρεμπόριο. Είναι μια ουσιώδης μεταρρύθμιση που διασφαλίζει την λειτουργία των συγκεκριμένων πανεπιστημίων και την περιουσία των ιδρυμάτων. Έρχεται μετά από μια σειρά επιχειρήσεων από τακτικές δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας, που έσπασαν διάφορα «άβατα» εξτρεμιστών, εμπόρων ναρκωτικών, λαθρεμπόρων και απελευθέρωσαν χώρους υπό κατάληψη παραδίδοντάς τους προς χρήση στους φοιτητές  και τις πρυτανικές αρχές. Ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των Ελληνικών Α.Ε.Ι. σχετίζεται άμεσα και με τον τομέα ασφάλειας που τα αφορά.

  Κορυφαία μας προτεραιότητα η προστασία των ανηλίκων

  Κύριε Οικονόμου, αναφορικά με το κρίσιμο ζήτημα της προστασίας ανηλίκων, έχετε αναφερθεί στο επικείμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου που θα δίνει έμφαση στον τομέα της πρόληψης, της ανάπτυξης δομών κοινωνικής υποστήριξης ευάλωτων και αναξιοπαθούντων ατόμων. Ποιες τομές, αλλαγές φέρνει το εν λόγω νομοσχέδιο, δεδομένης μάλιστα της σημαντικής αύξησης κρουσμάτων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού;

Υπάρχουν δυο διαφορετικά πεδία που σοκάρουν σε σχέση με τους ανήλικους. Το ένα η βία, αθλητική, σχολική κ.λ.π. με εμπλοκή ανηλίκων. Το άλλο με αφορμή πρωτόγνωρα συμβάντα όπως η υπόθεση της 12χρονης από τον Κολωνό και άλλα διαδοχικά συμβάντα βιασμού και κακοποίησης ανηλίκων όπως και αυτή με τους παιδοβιασμούς στα Πετράλωνα, που καταγράφονται στο αστυνομικό δελτίο και έχουν μεγάλη έκταση στην επικαιρότητα. Είναι φανερό ότι οι κοινωνικές συνθήκες και οι εγκληματικές τέτοιου τύπου συμπεριφορές, στην εποχή του «σκοτεινού διαδικτύου» και της καλλιέργειας μιας μαζικής κουλτούρας βίας πολλαπλασιάζονται και επεκτείνονται. Έτσι μετά από την αυστηροποίηση των ποινών για τους παιδοβιαστές και τους εμπλεκόμενους στην κακοποίηση ανηλίκων που προβλέφθηκαν στο αναθεωρημένο ποινικό δίκαιο από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, προετοιμάζεται ένα νομοσχέδιο με την εμπλοκή όλων των αρμοδίων Υπουργείων και των σχετικών Γενικών Γραμματειών, που θα αποκτήσει τον χαρακτήρα Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την κοινωνική προστασία και την προληπτική και όχι μόνον κατασταλτική προστασία των ανηλίκων. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το συγκεκριμένο Εθνικό Σχέδιο Δράσης το υποστήριξε και παρουσίασε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός σε κοινή συνεδρίαση στο Κοινοβούλιο των Επιτροπών Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, Κοινωνικών Υποθέσεων και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Από αυτό και μόνον φαίνεται το εύρος του αλλά και ή αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, να δημιουργήσει τις απαραίτητες συνθήκες για την Προστασία των Παιδιών από την Σεξουαλική Κακοποίηση και Εκμετάλλευση. Σε επίπεδο Ελληνικής Αστυνομίας είναι συνεχής η προσπάθεια αναβάθμισης των υπηρεσιών, της εκπαίδευσης του προσωπικού που εμπλέκεται και της πρόσληψης ειδικού επιστημονικού προσωπικού. Πέραν από τις 6 Υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας, θα ήθελα να αναφερθώ συνοπτικά σε μια σειρά αποφάσεων και δράσεων από την ΕΛ.ΑΣ. σχετικά:

  • Προγραμματισμός και πραγματοποίηση σεμιναρίων επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης του αστυνομικού προσωπικού σε θέματα πρόληψης και καταστολής της νεανικής παραβατικότητας.
  • Εξειδικευμένες δράσεις για τους ανήλικους με στόχο κυρίως την προστασία τους από τα ναρκωτικά, την αποτροπή συμμετοχής τους σε εγκληματικές ομάδες ή την θυματοποίηση τους.
  • Επιτήρηση ανάλογων χώρων όπως σχολεία, φροντιστήρια, χώροι άθλησης.
  • Συχνές επισκέψεις σε σχολεία από Αστυνομικούς και πραγματοποίηση διαλέξεων σε γονείς και μαθητές για την παροχή πληροφοριών και συμβουλών.
  • Χαρτογράφηση των σχολείων της περιοχής αρμοδιότητας κάθε Αστυνομικού Τμήματος.
  • Έγκαιρος εντοπισμός και έλεγχος εξωσχολικών ατόμων που κινούνται ύποπτα κοντά στις σχολικές μονάδες και αποτροπή προσέγγισης των μαθητών από αυτούς.
  • Άμεση ανταπόκριση και παροχή κάθε δυνατής συνδρομής στα αιτήματα των Διευθυντών σχολικών μονάδων και ταχύτατη διερεύνηση τυχόν καταγγελιών.
  • Εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας στις περιπτώσεις της πλημμελούς επιμέλειας από τα πρόσωπα που έχουν την ευθύνη προστασίας τους και η ενημέρωση σχετικά των αρμοδίων φορέων ή Υπηρεσιών.

Θα ήθελα πάντως να υπογραμμίσω ότι από πλευράς υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, η προστασία των ανηλίκων αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα του εκπονηθέντος  Προγράμματος Αντεγκληματικής Πολιτικής 2020-2024.

Διαβούλευση με τους Δήμους για καλύτερη αστυνόμευση στις γειτονιές

Κύριε υπουργέ, σε όλη τη χώρα, στη συντριπτική πλειονότητα όλων των Δήμων, οι πολίτες ζητούν καλύτερη και αποτελεσματικότερη αστυνόμευση, στελέχωση των Αστυνομικών Τμημάτων και συχνές περιπολίες. Τι τους απαντάτε; Πόσο μπορεί να βελτιωθεί η εικόνα το επόμενο διάστημα;

Υπάρχει πράγματι μια διαβούλευση και ένας προβληματισμός με Δήμους και Δημάρχους, ειδικά για την Αθήνα που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα εύλογα λόγω πληθυσμού. Αναφορικά με την ασφάλεια των πολιτών, εκτιμάται ότι το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών, υπολείπεται σε κάποιες περιπτώσεις από το επίπεδο ασφάλειας που επικρατεί. Οι δείκτες της εγκληματικότητας βαίνουν μειούμενοι και τα όποια ελλείμματα υπήρχαν σε πόρους και προσωπικό στην Ελληνική Αστυνομία εξαιτίας της μακράς περιόδου των Μνημονιακών δημοσιονομικών περιορισμών, την τελευταία τριετία με παρέμβαση και του ίδιου του Πρωθυπουργού έχουν αντιμετωπισθεί σημαντικά. Τα όποια παράπονα υπάρχουν σε σχέση με την επαρκή στελέχωση των κατά τόπους Αστυνομικών Τμημάτων, είναι εύλογα. Αποτελεί προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου αλλά και του Αρχηγείου να αντιμετωπιστούν όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Την ίδια στιγμή, θα πρέπει να αναδειχθεί η απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, να κατευθυνθούν στα Αστυνομικά Τμήματα του Λεκανοπεδίου όλοι οι φετινοί απόφοιτοι των Αστυνομικών σχολών, ούτως ώστε να υπάρξει σημαντική ενίσχυση του προσωπικού. Να σημειωθεί όμως ότι η επάρκεια των Υπηρεσιών Άμεσης Δράσης και πρώτης ανταπόκρισης στο κέντρο της Αθήνας και η εποπτεία του, είναι ισχυρές. Τα περιπολικά, οι ομάδες ΔΙΑΣ, ΔΡΑΣΗ, οι ΟΠΚΕ επιτελούν ένα καθοριστικό έργο. Δεν μπορούμε να μιλάμε δηλαδή για έλλειμα ασφάλειας στο κέντρο της Αθήνας και η προβλεπόμενη ψηφοθηρία των επόμενων μηνών, δεν θα πρέπει να καλλιεργεί αίσθημα ανασφάλειας στους πολίτες. Θα ήθελα να τονίσω όμως ότι η Χώρα μας είναι και θα παραμείνει ασφαλής και απολαμβάνει της εμπιστοσύνης των ξένων επισκεπτών που την επιλέγουν κάθε χρόνο με αυξητική τάση ως έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως.

Οι νέοι επιλέγουν Κυριάκο Μητσοτάκη και ΝΔ για την Ελλάδα του 2030

 Έχοντας απέναντί σας έναν δύσπιστο, νέο ψηφοφόρο που δεν ξέρει τι/και αν ψηφίσει, τι θα του λέγατε εν όψει των επερχόμενων εθνικών εκλογών και γιατί να ψηφίσει Νέα Δημοκρατία και να μην επιλέξει κάποιο άλλο κόμμα;

Ένας νέος ψηφοφόρος σήμερα ενδιαφέρεται πρώτιστα για το πώς θα διαμορφωθεί η Ελλάδα του 2030. Επιθυμεί μια Χώρα με σταθερές αναπτυξιακές προοπτικές, που θα του δώσει την ευχέρεια να κάνει σχέδια, να δομήσει όνειρα, να νοιώσει πιο αισιόδοξος και ασφαλής, όσους αστάθμητους παράγοντες και αν έχει ο διεθνής περίγυρος, με τις διαδοχικές μεγάλες κρίσεις του σήμερα. Ένας νέος ψηφοφόρος που θα προσέλθει για πρώτη φορά στην κάλπη, δεν ενδιαφέρεται για ιδεοληψίες του παρελθόντος, πειράματα που μπορούν να οδηγήσουν σε καταστροφές, εφιάλτες των προηγούμενων γενεών που δεν τον αφορούν. Ο νέος ψηφοφόρος που έχει άποψη για τη ζωή του και επιθυμεί να έχει δημιουργικές επιλογές μπροστά του θα προτιμήσει να επιλέξει Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη και μια σταθερή μονοκομματική κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, γιατί χρειάζεται εγγυήσεις ότι με σχέδιο, μεθοδικότητα και συνέπεια η Ελλάδα του 2030 θα είναι πολύ καλύτερη, σύγχρονη, πολύ και δομημένη από την Ελλάδα του 2020. Και σε κάθε περίπτωση ο νέος ψηφοφόρος δεν έχει λόγους να αφήσει την τύχη του σε τυχαία κυβερνητικά σχήματα, σε συγκυριακές συγκλίσεις ή θολές υποσχέσεις άλλων, στη βάση των δικών τους φιλοδοξιών και να μην την καθορίσει αυτός, με την ψήφο του, για τον εαυτό του και το μέλλον του.