Β. Κορκίδης: Να εξελιχθεί ο Πειραιάς σε κέντρο Τεχνολογίας και να βελτιωθεί η “Ελκυστικότητα και Ανταγωνιστικότητα” του λιμανιού
30 °c
Athens
Today Press
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
No Result
View All Result
Today Press
Home ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Β. Κορκίδης: Να εξελιχθεί ο Πειραιάς σε κέντρο Τεχνολογίας και να βελτιωθεί η “Ελκυστικότητα και Ανταγωνιστικότητα” του λιμανιού

by todaypress
30/06/2022 20:30
in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
Β. Κορκίδης: Να εξελιχθεί ο Πειραιάς σε κέντρο Τεχνολογίας και να βελτιωθεί η “Ελκυστικότητα και Ανταγωνιστικότητα” του λιμανιού
Share on FacebookShare on Twitter

Κοινός στόχος, στο άμεσο μέλλον, πρέπει να είναι η εξέλιξη της πόλης του Πειραιά σε κέντρο Τεχνολογίας, αλλά και η βελτίωση της “Ελκυστικότητας και Ανταγωνιστικότητας” του λιμανιού προς όφελος της ελληνικής οικονομίας.

Αυτό υπογράμμισε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης στην ημερίδα «Οι σύγχρονες πόλεις λιμάνια και ο αναπτυξιακός ρόλος του πολιτισμού: Η περίπτωση του Πειραιά».

Όπως είπε ο πρόεδρος, οι συζητήσεις για την πόλη-λιμάνι ή το λιμάνι-πόλη δεν έχουν τελεσιδικήσει την τελευταία 20ετία και πλέον. «Και δεν φαίνεται ότι θα τελεσιδικήσουν» σημείωσε ο ίδιος προσθέτοντας ότι. «στον Πειραιά χτυπάει η καρδιά της ισχυρότερης ναυτιλίας της Ευρώπης αλλά και του κόσμου».

Όπως είπε, περισσότερες από 1.200 μεγάλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις εδρεύουν στον ελληνικό γεωγραφικό χώρο, η πλειονότητα των οποίων έχουν την έδρα τους στον Πειραιά, παρέχοντας άμεση απασχόληση σε 10.000 εργαζομένους. Επίσης, στον Πειραιά δραστηριοποιείται κι ένας σημαντικός αριθμός σχετικών με τη ναυτιλία επιχειρήσεων. Επιχειρήσεις που περιλαμβάνουν νηογνώμονες, χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, νομικά γραφεία, εταιρείες παροχής χρηματοοικονομικών συμβούλων, εταιρείες ναυτασφαλιστικών υπηρεσιών, που καλύπτουν τον ναυτιλιακό κίνδυνο που αναλαμβάνει ο ελληνόκτητος στόλος.

Ο Πειραιάς με βάση τα στοιχεία του Leading Maritime Cities 2022

Με βάση τα στοιχεία του Leading Maritime Cities 2022 (LMC) που κυκλοφόρησε στα μέσα Ιανουαρίου φέτος η Σιγκαπούρη δίνει την πρώτη θέση στον Πειραιά στην κατηγορία “Ναυτιλία” και στην Σαγκάη για “Ports & Logistics” αντίστοιχα, ενώ χάνει κάποιο έδαφος στη “Maritime Finance & Law”. Με βάση τη συνολική βαθμολογία, ο Πειραιάς βρίσκεται στη 12η θέση και στην 1η θέση στην κατηγορία “ναυτιλία” ως κέντρο πλοιοκτησίας, καθώς αποτελεί την έδρα του μεγαλύτερου εθνικού στόλου. Μάλιστα, σε σύγκριση με το 2019, που ήταν δεύτερος, κέρδισε και πάλι την πρωτοκαθεδρία στην συγκεκριμένη κατηγορία και η έκθεση σημειώνει ότι η χωρητικότητα του στόλου που εδρεύει στον Πειραιά αυξήθηκε κατά 20% περίπου. Ως κορυφαίο ναυτιλιακό cluster, η Σιγκαπούρη διατηρεί την πρωτιά, με εξαίρεση δύο από τις πέντε κατηγορίες, και πιο συγκεκριμένα, ως κέντρο Τεχνολογίας και ως κέντρο με βάση την Ελκυστικότητα και την Ανταγωνιστικότητα.

Οφείλουμε λοιπόν μέσα από την αξιολόγηση των στοιχείων που προανέφερα να «διαγνώσουμε» τους τομείς που μπορούν να αναπτυχθούν ώστε ο Πειραιάς να εξασφαλίσει τις πρωτιές και στα λοιπά πεδία του ναυτιλιακού, και όχι μόνο, επιχειρείν.

Το λιμάνι προ πανδημίας και μετά την έλευση της COSCO εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων του. Ως εκ τούτου ο Πειραιάς μπορεί, επίσης, να διαπρέψει στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών, καθώς το λιμάνι διαθέτει σιδηροδρομική κάλυψη ικανή, υπό την προϋπόθεση ότι θα ολοκληρωθούν σύντομα οι απαιτούμενες βελτιωτικές παρεμβάσεις στον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι φορτία που κατεβαίνουν στον Πειραιά από τα πλοία μπορεί να βρεθούν, μόλις σε τρεις ημέρες, στα κομβικά κέντρα διασποράς της Ευρώπης, έναντι του χρόνου που απαιτεί ο περίπλους από το Σουέζ μέχρι και τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης που υπολογίζεται, ανάλογα με τον τύπο και την ταχύτητα των πλοίων, από 12 έως και 14 ημέρες.

Ο κ. Κορκίδης τόνισε πως το Ε.Β.Ε.Π προσδοκά και προσβλέπει, μέσω των δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στο λιμάνι, να υπάρχει διάχυση του έργου σε όσο περισσότερο αριθμό τοπικών επιχειρήσεων, με προφανή λόγο. Υπενθυμίζεται επίσης ότι, έχει καταθέσει προτάσεις για την ανάπτυξη εμπορικών δράσεων στους τομείς του εφοδιασμού πλοίων, των εισαγωγών νωπών -και όχι μόνο- προϊόντων, καθώς ο Πειραιάς μπορεί να διαχύσει τα εισαγόμενα αυτά προϊόντα ταχύτερα από λιμάνια της Β. Ευρώπης στα εμπορικά κέντρα της Βαλκανικής, αλλά και της κεντρικής Ευρώπης. Κοινός στόχος, στο άμεσο μέλλον, πρέπει να είναι η εξέλιξη της πόλης του Πειραιά σε κέντρο Τεχνολογίας, αλλά και η βελτίωση της “Ελκυστικότητας και Ανταγωνιστικότητας” του λιμανιού προς όφελος της ελληνικής οικονομίας.

«Ας αξιοποιήσουμε λοιπόν την σχέση, πόλη- λιμάνι ή λιμάνι-πόλη, με ευρεία οπτική και τον ρόλο που αυτή η σχέση λειτουργεί διαχρονικά στην ανάπτυξη του πολιτισμού, ώστε τα οφέλη στη περίπτωση του Πειραιά να είναι πολλαπλασιαστικά» κατέληξε ο πρόεδρος.

Tags: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΡΚΙΔΗΣΕΒΕΠΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣΠΕΙΡΑΙΑΣΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΒΕΠ
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο X
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο App Store
  Κάνε λήψη της εφαρμογής του Todaypress.gr στο Google Play

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αύξησαν το επιτοκιακό περιθώριο οι Ελληνικές τράπεζες το τρίτο τρίμηνο 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΣΤΑΤ: Στο 2,2% η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το α’ τρίμηνο

06/06/2025 12:32
Χρηματιστήριο Αθηνών: Νέα γενιά επενδυτών δημιουργείται για τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο: Mετά το τριήμερο ανοδικό σερί, τελειώνει η εβδομάδα με προσεκτικές κινήσεις

06/06/2025 11:11
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιστροφή ενοικίου: Πώς θα το πάρουν 1.188.000 νοικοκυριά; Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

06/06/2025 08:47
Πλήρης επιβεβαίωση της Today Press – Δείτε ποιες ΔΟΥ συγχωνεύονται σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Υποχρεωτική δήλωση ΙΒΑΝ στο Μητρώο για τις επιστροφές ΦΠΑ από 1/7

06/06/2025 08:26
Στο 10,8% η ανεργία το γ’ τρίμηνο φέτος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην Ολομέλεια του ΣτΕ η τελική μάχη για 13ο και 14ο μισθό – Αγωνία για χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους

06/06/2025 08:13
Ανακάμπτουν οι αγορές μετά το πρώτο σοκ;
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρηματιστήριο Αθηνών: Κλείσιμο με άνοδο

05/06/2025 18:46
ΕΚΤ: Νέα μείωση των επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΚΤ: Νέα μείωση των επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης

05/06/2025 15:32
Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Δείτε την πορεία των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Δείτε την πορεία των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ

05/06/2025 14:37
«Κλειδί» για μόνιμες φοροελαφρύνσεις ο περιορισμός της φοροδιαφυγής
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Υποχρεωτική δήλωση ΙΒΑΝ για τις επιστροφές ΦΠΑ από 1 Ιουλίου

05/06/2025 13:15

ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΟΡΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ TP ONLINE

Aρ.Φύλλου #159


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο 34χρονος που πάτησε ένα γατάκι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεσσαλονίκη: Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο 34χρονος που πάτησε ένα γατάκι

6 Ιουνίου 2025

...

Read moreDetails

Τσιάρας: Μονόδρομος η μετακίνηση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ

ΣτΕ: Ολοκληρώθηκε η συζήτηση για την επαναφορά ή μη του 13ου και 14ου μισθού στους δημοσίους υπαλλήλους

Today Press

Χρήσιμα

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 L63
  • Επικοινωνία

Social Media

Newsletter

Newsletter

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • SPORTS
    • LIFESTYLE
      • MEDIA
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Copyright © Todaypress.gr 2024
All Rights Reserved