Την Τετάρτη (22/6) αναμένεται να εγκριθεί από τη διϋπουργική επιτροπή το έργο του οδικού άξονα Δράμας-Αμφίπολης, σύμφωνα με τον Γιώργο Καραγιάννη.

Απαντώντας στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του Κινήματος Αλλαγής, Χαράς Κεφαλίδου, με θέμα «Αποκλεισμός και απομόνωση του νομού Δράμας χωρίς σύνδεση με την Εγνατία Οδό και εκτός της Σιδηροδρομικής Εγνατίας», ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ότι το έργο, προϋπολογισμού 270 εκατ. ευρώ, θα δημοπρατηθεί εντός του καλοκαιριού.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε επίσης ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί η υφιστάμενη χάραξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης, με την οποία συνδέεται η Δράμα, αλλά, αντιθέτως, περιλαμβάνεται στον προγραμματισμό έργων που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Η κυρία Κεφαλίδου είπε ότι παρά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για άρση της απομόνωσης της Δράμας, κανένα έργο δεν έχει γίνει. «Αυτά που λέτε είναι ωραία, αλλά αποτελούν δικαιολογίες για τη μη υλοποίηση ούτε ενός έργου στο τέλος της κυβερνητικής θητείας σας», παρατήρησε.

«Οι δεσμεύσεις σας αποτελούν υποσχέσεις που σάπισαν στα συρτάρια σας», συμπλήρωσε. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην αναφορά, δε, του υφυπουργού ότι ο οδικός άξονας θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, αλλά χωρίς διόδια, η κ. Κεφαλίδου αναρωτήθηκε για το ποιο θα είναι το κίνητρο του ιδιώτη που θα συμμετάσχει.

Για τη μη επιβολή διοδίων στον οδικό άξονα, ο κ. Καραγιάννης εξήγησε στην ανταπάντησή του ότι αυτό θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας τις οποίες θα αναλάβει το Δημόσιο.

Καραγιάννης: Εντός του καλοκαιριού η δημοπράτηση του οδικού άξονα Δράμα-Αμφίπολη

Πιο συγκεκριμένα, ο Γιώργος Καραγιάννης εκτίμησε ότι μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να δημοπρατηθεί ο οδικός άξονας Δράμα-Αμφίπολη. Όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Υποδομών, το έργο έχει ήδη κατατεθεί στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ και αναμένεται να εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή στην προσεχή συνεδρίαση, την Τετάρτη 22 Ιουνίου.

Το έργο που εξαγγέλθηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, «θα έχει τριετή κατασκευαστική περίοδο, ενώ θα περιλαμβάνεται και η συντήρηση και λειτουργία του για 27 χρόνια», όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών.

«Μέσα σε τρία χρόνια ωριμάζουμε και υλοποιούμε έργα που για χρόνια έμεναν στις καλένδες και εμείς τους δίνουμε σάρκα και οστά,» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, υπογραμμίζοντας τον ρόλο της αξιοποίησης των ΣΔΙΤ.

«Εάν για κάτι είμαστε περήφανοι στο υπουργείο, είναι ότι, σε αντίθεση των ιδεολογικών αγκυλώσεων των προηγούμενων ετών, έχουμε βάλει ψηλά στην ατζέντα των έργων μας τα έργα ΣΔΙΤ, που μας επιτρέπουν μέσω της μόχλευσης κεφαλαίων του ιδιωτικού τομέα, να υλοποιηθούν έργα τα οποία δεν είχαν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να πιστωθεί στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε ό, τι αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δράμας, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «η υφιστάμενη χάραξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης, η οποία συνδέει τη Δράμα με Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη δεν πρόκειται να καταργηθεί μετά την λειτουργία της χάραξης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, αντιθέτως περιλαμβάνεται στον προγραμματισμό των έργων που εντάχθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης και πρόκειται να αναβαθμιστεί και αυτή μέσω ΣΔΙΤ μέχρι το τέλος του 2025».

Υπενθύμισε, άλλωστε, ότι η Βόρεια Ελλάδα έχει τη μερίδα του λέοντος από το μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σε αυτό το πακέτο, όπως σημείωσε, εντάσσεται και «το μεγάλο έργο Θεσσαλονίκη-Τοξότες, όπου θα προβλεφθεί κάθετη σύνδεση από την Αμφίπολη στο σταθμό της Νέας Ζήχνης Σερρών, ενώ έχουν εξασφαλισθεί κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης για το μεγάλο ΣΔΙΤ της συντήρησης του δικτύου της Βόρειας Ελλάδας, όπου θα συντηρηθεί και θα δοθεί σε πλήρη λειτουργία η υπάρχουσα γραμμή Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Δράμα-Τοξότες».

Ο κ. Καραγιάννης ήταν ξεκάθαρος ότι «σε μερικά χρόνια η Δράμα θα έχει πλήρως αναβαθμισμένο δίκτυο μεταφορών που θα στηρίζει τα παραγωγικά πλεονεκτήματα του Νομού και των ανθρώπων του» σχολιάζοντας ότι «όπως ακριβώς είχαμε υποσχεθεί στους Έλληνες προεκλογικά, έτσι ακριβώς πράττουμε μετεκλογικά».

«Οι μαξιμαλισμοί του παρελθόντος κατέστρεψαν τη χώρα και τις προοπτικές της»

Στη συνέχεια ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα οδικά έργα που έχουν δρομολογηθεί στην Εύβοια και στα οποία δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς όπως σημείωσε «η ανεπαρκής προσβασιμότητα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα αποτελώντας σοβαρό εμπόδιο στην ανάπτυξή της».

Αφού υπογράμμισε την ανάγκη για αναζωογόνηση της περιοχής ειδικά υπό το πρίσμα των καταστροφών του προηγούμενου καλοκαιριού, ο κ. Καραγιάννης, ενημέρωσε για την πορεία των δύο έργων που έχουν δρομολογηθεί και θα αλλάξουν την εικόνα της Εύβοιας.

Σχετικά με το έργο παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών τόνισε ότι «εξασφαλίσαμε τις εγκρίσεις από τους Jaspers και δημοπρατήσαμε ένα έργο 210 εκατομμυρίων ευρώ που σε 4 χρόνια θα αλλάξει την κυκλοφορία από και προς την Εύβοια».

Σχολίασε δε πως πρόκειται για ένα έργο «που εκκρεμούσε για πολλά χρόνια και που με μαξιμαλιστικές λογικές άλλων εποχών οδηγούνταν στα βράχια».

Μάλιστα, ο κ. Καραγιάννης άσκησε έντονη κριτική στην αντιπολίτευση σημειώνοντας ότι «οι μαξιμαλισμοί του παρελθόντος κατέστρεψαν τη χώρα και τις προοπτικές της. Εγκλώβισαν την Ελλάδα σε υποανάπτυξη προκειμένου να εξυπηρετηθούν τοπικά μικροσυμφέροντα ή κλαδικά ρουσφέτια».

Διερωτήθηκε δε, απευθυνόμενος προς τον ΣΥΡΙΖΑ, «κυβερνήσατε για 5,5 χρόνια, γιατί δεν ρίξατε 1 ευρώ στην Εύβοια; Γιατί δεν προχωρήσατε ούτε την παράκαμψη Χαλκίδας ούτε τον Βόρειο Άξονα;».

Ειδικά για την οδική σύνδεση Βόρειας Εύβοιας με Χαλκίδα, ο υφυπουργός Υποδομών υπενθύμισε ότι έχει χαρακτηριστεί έργο εθνικού επιπέδου και σήμερα ωριμάζει, ενώ στα μέσα του 2023 αναμένεται να κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ξεμπλοκάρει με γενναιότητα ζητήματα που είχαν κολλήσει για δεκαετίες και οδηγεί με ασφάλεια τη χώρα και τους συμπολίτες μας σε καλύτερες ημέρες. Αυτή ήταν η δέσμευσή μας απέναντι στους Έλληνες πολίτες και αυτό πράττουμε», ανέφερε κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης.