Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press του Σαββάτου
της Ελένης Μπότα
Αρχές Ιουλίου αναμένεται να γίνει ο διαγωνισμός για τον ιδιωτικό φορέα, που θα αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ, έλαβε το πράσινο φως από την Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ, ενώ η διάρκεια της σύμβαση είναι 12 χρόνια.
Ο διαγωνισμός, όπως μαθαίνουμε, θα γίνει σε μία μόνο φάση και όχι σε δύο, όπως συμβαίνει στα περισσότερα έργα (σ.σ. εκδήλωση ενδιαφέροντος και στη συνέχεια κατάθεση οικονομικών προσφορών).
Αυτό σημαίνει ότι ο διαγωνισμός θα γίνει με την εκδήλωση ενδιαφέροντος των σχημάτων που θα συμμετέχουν στη διαδικασία και την υποβολή της οικονομικής τους προσφοράς, ταυτόχρονα.
Όσον αφορά τον ανάδοχο, εκτιμάται ότι θα αναδειχτεί 8 μήνες μετά από τη λήξη του διαγωνισμού.
Το Δημόσιο, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα συμμετάσχει στον Ιδιωτικό Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης που θα αναλάβει το έργο, ενώ η αμοιβή του αναδόχου θα συνδέεται με την ποιότητα των υπηρεσιών.
Είναι η πρώτη φορά στα εγχώρια χρονικά και δεδομένα που θα εισέλθει ιδιώτης φορέας σε δημόσιο project τέτοιου είδους, πλην όμως, πρόκειται για μια συνηθισμένη πρακτική και τάση διεθνώς, όπως για παράδειγμα στο Μετρό της Κοπεγχάγης στη Δανία, στη Σιγκαπούρη κ.α. Οι λόγοι που προκρίνεται αυτό το μοντέλο σχετίζονται με τον ανταγωνισμό, τον έλεγχο κόστους, τον εξορθολογισμό, καθώς και την εξασφάλιση παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης