Γ. Πατούλης: «Στόχος μας να καταστήσουμε την Αττική μια Περιφέρεια – πρότυπο και στο πεδίο της ψηφιακής εξυπηρέτησης»
Την προτεραιότητα που δίνει η διοίκηση στην ταχεία μετάβαση της Περιφέρειας Αττικής στη νέα ψηφιακή εποχή με πράξεις και όχι με λόγια, υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης χαιρετίζοντας το Συνέδριο Smart Cities – City Connect Conference & Expo 2022, που διοργάνωσε η Palladian Conferences.
Στις εργασίες του Συνεδρίου στο οποίο μεταξύ άλλων παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές στου ΟΤΑ και σε Ευρωπαϊκούς Δήμους αλλά και οι προσπάθειες που γίνονται στη διαμόρφωση της Ελληνικής «Έξυπνης Πόλης» τοποθετήθηκαν μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δ. Παπαστεργίου, Περιφερειάρχες και Δήμαρχοι.
Στην ομιλία του ο κ. Πατούλης αφού διαμήνυσε πως στόχος της διοίκησης είναι να καταστήσει την Αττική μια Περιφέρεια – πρότυπο και στο πεδίο της ψηφιακής εξυπηρέτησης, επισήμανε πως προς αυτή την κατεύθυνση η Περιφέρεια Αττικής παρουσιάζει μια μεγάλη πρόοδο στην παροχή Ψηφιακών Υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
Περισσότερες από 200 οι ψηφιακές υπηρεσίες της Περιφέρειας
Ειδικότερα, όπως ανέφερε, περισσότερες από 200 υπηρεσίες είναι ψηφιακά διαθέσιμες, μέσω του «ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ», ενώ ο αριθμός τους σύντομα θα ανέλθει στις 253. Παράλληλα για 500 υπηρεσίες παρέχεται διαδικτυακά αναλυτική πληροφόρηση, ενώ όλες οι υπηρεσίες εντάσσονται αμέσως στην Ενιαία Ψηφιακή πύλη του Δημοσίου gov.gr.
Επίσης αναφέρθηκε στο σύστημα προτεραιότητας με δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εισιτηρίου, που τέθηκε σε λειτουργία τον περασμένο Απρίλιο στη Διεύθυνση Μεταφορών Δυτικού Τομέα και το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να εκδίδουν ψηφιακό εισιτήριο με χρήση του κινητού τηλεφώνου και να ενημερώνονται για τον προβλεπόμενο χρόνο αναμονής, αλλά και στη Διεύθυνση Υγείας Κεντρικού Τομέα όπου λειτουργεί πιλοτικά ειδική εφαρμογή για την Οργάνωση και Διαχείριση της εξυπηρέτησης μέσω ραντεβού, διαθέσιμη μέσω διαδικτύου και από όλες τις έξυπνες συσκευές.
Στις προτεραιότητές μας ο ψηφιακός εγγραματισμός των ευάλωτων ομάδων
Επιπρόσθετα σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Μεταφορών, λειτουργεί ήδη η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την αντικατάσταση του διπλώματος οδήγησης με νέου τύπου και την έκδοση αντιγράφου αδείας λόγω φθοράς, κλοπής ή απώλειας, ενώ σύντομα πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία και να διατεθεί στους πολίτες ειδική εφαρμογή για κινητές συσκευές με δυνατότητες γενικής και εξατομικευμένης ενημέρωσης για θέματα που τους ενδιαφέρουν, που θα ενσωματώνει τις υπηρεσίες του «ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ» και θα παρέχει δυνατότητα υποβολής αιτημάτων μέσω κινητού τηλεφώνου.
Ο κ. Πατούλης στη συνέχεια εστίασε στον προγραμματισμό δράσεων ψηφιακής εκπαίδευσης και ψηφιακού εγγραμματισμού, για «ψηφιακά αναλφάβητους» πολίτες, όπου στο πλαίσιο του έργου, που εντάσσεται στο ΠΕΠ Αττικής προβλέπεται η δημιουργία 100 χοτ-σποτ ψηφιακού εγγραμματισμού σε 70 περιφερειακές δομές και σε 30 σχολεία σε ολόκληρη την Αττική.
Αναφερόμενος στις χρηματοδοτήσεις από το ΠΕΠ Αττικής επισήμανε ότι έχουν προχωρήσει δύο πολύ σημαντικά έργα τα οποία αφορούν:
- Στο Ψηφιακό Μουσείο της Ακρόπολης, προϋπολογισμού 1,75 εκ. ευρώ, που προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία διαδικτυακής περιήγησης
- Στην εγκατάσταση υπηρεσιών τηλεματικής τεχνολογίας στα οχήματα του ΟΑΣΑ και περισσότερες από 1000 έξυπνες στάσεις, προϋπολογισμού 5,2 εκ. ευρώ
Το κάλεσμα της νέας ψηφιακής εποχής καθοδηγεί τα βήματά μας
Τέλος ο Περιφερειάρχης, μεταξύ άλλων, ενημέρωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ολοκλήρωσης τριών σημαντικών έργων, όπως:
• Η εγκατάσταση και λειτουργία ειδικής εφαρμογής για την Ψηφιοποίηση της διαδικασίας προγραμματισμού εξετάσεων υποψήφιων οδηγών στην Περιφέρεια.
• Η μελέτη ψηφιοποίησης των αρχείων της Περιφέρειας.
• Η μελέτη για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των Υπηρεσιών και του καθορισμού έργων και πρωτοβουλιών που πρέπει να αναληφθούν κατά προτεραιότητα.
Κλείνοντας αναφέρθηκε στη σημασία συνεργασίας με τα συναρμόδια Υπουργεία, που για την Περιφέρεια Αττικής αποτελεί, όπως σημείωσε, βασικό όρο για την επιτυχή ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών.
«Το κάλεσμα της νέας ψηφιακής εποχής είναι αυτό που καθοδηγεί τα βήματά μας προς το μέλλον. Είμαστε ευτυχείς, γιατί η Περιφέρεια Αττικής πρωτοπορεί σε αυτόν τον τομέα. Στόχος μας είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη και των επιχειρήσεων, με διαρκώς βελτιούμενες υπηρεσίες, που αποτελούν στοιχεία του οραματικού μας σχεδιασμού για ένα καλύτερο μέλλον, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής, τις απαιτήσεις της κοινωνίας, αλλά και τις αναπτυξιακές προοπτικές που δημιουργούν οι νέες τεχνολογίες», τόνισε.
Δείτε σχετικό βίντεο