H κυβέρνηση θα προχωρήσει σε άμεση ενεργοποίηση του μέτρου της επιδοτούμενης αντικατάστασης των υφιστάμενων ταξί με ηλεκτρικά.

Ειδικότερα, η επιδότηση θα φτάνει έως και 40% της λιανικής τιμής προ φόρων για την αγορά ηλεκτρικού ταξί με ταυτόχρονη απόσυρση επί πληρωμή του παλαιού οχήματος, με όριο τα 22.500 ευρώ.

Όπως προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, στην συνάντηση που είχε με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών ταξί η πλατφόρμα για την κατάθεση των αιτήσεων θα ανοίξει στο τέλος Φεβρουαρίου.

Πρόσθεσε ότι το συνολικό ποσό της επιδότησης (έως 22.500 ανά αιτούντα) θα μοιραστεί αναλογικά ανά Περιφέρεια. Σε πρώτη φάση η επιδότηση μπορεί να καλύψει έως 2.000 αιτήσεις. Όσοι υποβάλλουν αίτηση και προβούν σε παραγγελία ηλεκτροκίνητου ταξί θα έχουν το ίδιο δικαίωμα παράτασης (στην αντικατάσταση αυτοκινήτου) που ισχύει και για τα υπόλοιπα οχήματα ταξί.

Η χρηματοδότηση από τράπεζες

Η χρηματοδότηση του προγράμματος στηρίζεται σε κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ στην χρηματοδότηση θα συμμετάσχουν σε συμφωνία με τους εμπόρους αυτοκινήτων και οι τράπεζες. Η επιδοτούμενη αντικατάσταση του παλαιού οχήματος για τα ταξί στηρίζεται στην κυβερνητική απόφαση βάσει της οποίας από την 1η Ιανουαρίου του 2025 όλα τα νέα επαγγελματικά οχήματα της κατηγορίας που θα ταξινομούνται θα είναι ηλεκτρικά.

Επιδότηση και απόσυρση

Οι πόροι για την επιδότηση ανέρχονται σε 40 εκατ. ευρώ, προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και επιδοτούν έως και το 40% της λιανικής τιμής (προ φόρων) αγοράς του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το μέγιστο ποσό της επιδότησης ανέρχεται σε 17.000 ευρώ ενώ 5.500 ευρώ θα λάβει ο επαγγελματίας ταξιτζής για την απόσυρση του παλαιού οχήματος.

Προτεραιότητα θα έχουν τα επαγγελματικά οχήματα, των οποίων η άδεια λήγει σε κοντινό χρονικό διάστημα και εκτιμάται πως πρόκειται για τουλάχιστον 2.000 ταξί.

Το πρόγραμμα της BEAT

Ένα πρόγραμμα επιδότησης και ειδικών προσφορών στους συνεργαζόμενους ιδιοκτήτες ταξί για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα προσφέρει η BEAT, προωθώντας ταυτόχρονα το στόχο της για εκμηδένιση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της έως το 2025.

Μέσω του προγράμματος επιδότησης και των ειδικών συνεργασιών που έκλεισε η εταιρεία με τέσσερις αυτοκινητοβιομηχανίες (Mercedes, Citroen, Pegeut, Skoda) και εισαγωγικές εταιρείες το κόστος αγοράς ενός νέου ηλεκτρικού ταξί θα ξεκινά από τα 9.750 ευρώ για τα πιο οικονομικό μοντέλο και θα φτάνει τα 20.000 ευρώ.

Κατά συνέπεια, σύμφωνα με τα στελέχη της Beat, το κόστος αγοράς θα φθάνει στην τιμή ενός μεταχειρισμένου βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου.

Το πρόγραμμα στην Ελλάδα αφορά κατά αρχάς 1.000 οδηγούς – συνεργάτες ενώ η ΒΕΑΤ ανακοίνωσε πως για τους 100 πρώτους συνεργάτες της που θα επενδύσουν σε ηλεκτρικό όχημα, θα επιδοτήσει η ίδια το κόστος αγοράς και μελέτης της εγκατάστασης των φορτιστών.

Ειδικότερα για τους φορτιστές η εταιρεία συνεργάζεται με την Protergia, η οποία θα αναλάβει τη μελέτη και εγκατάσταση.