Στο πλαίσιο του νέου νομοσχεδίου «οδηγώντας με ασφάλεια», μίλησε χθες ο Περιφερειάρχης Αττικής.

Οι προτάσεις που έφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Καραμανλής στη Βουλή, σηματοδοτούν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο απόκτησης άδειας οδήγησης.

Υπό αυτήν την έννοια της κοινής προσπάθειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών  και της Περιφέρειας Αττικής, για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ο Γιώργος Πατούλης υπογράμμισε  τα εξής:

«Από την πρώτη στιγμή της θητείας μας, στην διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε 150.000 εκκρεμότητες που είχαν προκληθεί από ένα νομοσχέδιο με πολλές δυσκολίες στην εφαρμογή του.

Τα καταφέραμε όμως και σε αυτό συνέβαλε η υπερπροσπάθεια του προσωπικού της Περιφέρειάς μας, που χρειάστηκε να δουλέψει ακόμα και τα Σαββατοκύριακα   για να εξυπηρετήσει τους πολίτες και να τους βγάλει από το αδιέξοδο της ταλαιπωρίας.

Δεν σταθήκαμε όμως εκεί, αυτό μας πείσμωσε ακόμη περισσότερο έτσι ώστε να εργαστούμε ακόμη πιο σκληρά, προκειμένου, να υλοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό ο ολοκληρωμένος στρατηγικός μας σχεδιασμός για την οδική ασφάλεια.

Όπως αναφέρθηκε αρκετές φορές σε αυτή την συνεδρίαση οι τρεις βασικοί πυλώνες για να μπορούμε να οδηγούμε με ασφάλεια, είναι οι υποδομές, ο οδηγός και το όχημα.

Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην βελτίωση και την συντήρησή των υποδομών, αλλά και στη δημιουργία νέων υποδομών για την οδική ασφάλεια με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα πρώτα έργα που παραδώσαμε στους πολίτες της Αττικής. Στους τρεις πρώτους μήνες της περιφερειακής μας διοίκησης ολοκληρώσαμε δύο σύγχρονες έξυπνες διαβάσεις πεζών στο Σύνταγμα και στο Παναθηναϊκό στάδιο, ενώ παράλληλα παραδώσαμε στους πολίτες της Αττικής ένα σύγχρονο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας που αποτελεί, ένα χρηστικό εργαλείο, για την οδική ασφάλεια και για την διαχείριση της κυκλοφορίας.

Ταυτόχρονα ξεκίνησαν πολλαπλές επεμβάσεις στους κεντρικούς οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου, βελτιώνοντας το οδόστρωμα, τη φωτεινή σηματοδότηση, την οριζόντια και την κάθετη σήμανση και τον ηλεκτροφωτισμό των δρόμων μας. Σύντομα η Αττική μας θα έχει νέα πλήρως τηλεδιαχειριζόμενα φωτιστικά σώματα χαμηλής κατανάλωσης Led , υψηλότατων προδιαγραφών σε όλες τις κεντρικές οδικές αρτηρίες, κάτι το οποίο δεδομένα θα συνδράμει στην ασφαλή οδήγηση κατά τη νύχτα.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δώσαμε και πάλι μαζί κύριε Υπουργέ, στην ασφάλεια των πεζών και των ΑΜΕΑ βελτιώνοντας την  προσβασιμότητα και εφαρμόζοντας τη βιώσιμη κινητικότητα στην πράξη, με την κατασκευή σύγχρονων πεζογεφυρών που ολοκληρώθηκαν στην παραλιακή λεωφόρο και σύντομα ολοκληρώνονται σε λ. Μεσογείων και στην λεωφόρο Αθηνών.

Πρόσφατα όμως έγινε ένα ακόμη πολύ μεγάλο βήμα για την οδική ασφάλεια από την περιφέρεια Αττικής, με την πιλοτική τοποθέτηση ( για πρώτη φορά στην Ελλάδα) καμερών ανίχνευσης παραβίασης του ερυθρού φωτεινού σηματοδότη. οι οποίες προορίζονται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά , ώστε οι χρήστες του οδικού δικτύου να μην πραγματοποιούν την πιο επικίνδυνη από τις παραβάσεις του ΚΟΚ. Οι κάμερες έχουν ήδη τοποθετηθεί σε μία από τις πιο επικίνδυνες διασταυρώσεις της παραλιακής λεωφόρου και σύντομα θα επεκταθούν σε πάνω από 100 σηματοδοτούμενους κόμβους της Αττικής στους οποίους έχουν καταγραφεί ατυχήματα σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής σύντομα θα εξοπλιστούν και με άλλα τεχνικά μέσα καταγραφής σοβαρών παραβάσεων, όπως η παραβίαση του ορίου ταχύτητας και η οδήγηση στην Λωρίδα έκτακτης ανάγκης.

Ασφαλώς, όλα αυτά έχουν σημαντικό κόστος και πρέπει να διασφαλιστούν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία, είτε από ευρωπαϊκά κονδύλια, είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό, για να μπορέσουμε να επενδύσουμε στην ασφάλεια των πολιτών μας.

Όσο αφορά στο δεύτερο πυλώνα, το όχημα,

η Περιφέρεια Αττικής, έπειτα από εμπεριστατωμένη έρευνα αγοράς και οικονομική μελέτη προβαίνει σε ανοιχτό διαγωνισμό και για προμήθεια ηλεκτρικών και υβριδικών  οχημάτων.

Το κράτος είναι αυτό που θα πρέπει να δώσει πρώτα το παράδειγμα για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και για την ασφαλή οδήγηση.

Όσο αφορά λοιπόν στον τρίτο πυλώνα, τον ΟΔΗΓΟ….τον οποίο και αφορά άμεσα το νέο νομοσχέδιο που  έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων, θέλω να επισημάνω, ότι έχει μια σειρά από σημαντικά  πλεονεκτήματα και ότι κινείται στις σωστές βάσεις, για την αλλαγή του τρόπου εκπαίδευσης και εξέτασης των νέων οδηγών.

Η κεντρική κυβέρνηση έχοντας την νομοθετική αρμοδιότητα, επέδειξε εξαιρετική νομοπαρασκευαστική ικανότητα, δίνοντας έμφαση σε λεπτομέρειες, αλλά και προβαίνοντας σε ουσιαστικές αλλαγές, που θα βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια.

Η Περιφέρεια Αττικής είναι επιφορτισμένη με την εκτελεστική αρμοδιότητα της διαδικασίας και ειλικρινά θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου που σήμερα εδώ έχουμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες για την Βέλτιστη εφαρμογή του.

Μελετώντας πολύ προσεκτικά το σχέδιο Νόμου, διαπίστωσα με ιδιαίτερη χαρά θα τους δίνεται πλέον η ευκαιρία στους νέους μας , ήδη από την ηλικία των 17 ετών να εκπαιδευτούν στην οδήγηση αλλά και να οδηγούν στο δρόμο, με κάποιον έμπειρο οδηγό δίπλα τους και μέχρι να συμπληρώσουν το 18ο έτος της ηλικίας τους.

Ταυτόχρονα όμως, και αυτό είναι το σημαντικό, θα τους δίνεται το δικαίωμα να εκπαιδεύονται σωστά και να παίρνουν το δίπλωμα οδήγησης μόνο όταν είναι σίγουροι και οι ίδιοι αλλά και η πολιτεία ότι μπορεί να οδηγήσουν με ασφάλεια στο δρόμο. Το νέο νομοσχέδιο έχει αρκετές ασφαλιστικές δικλείδες έτσι ώστε να διασφαλίζεται το αδιάβλητο των εξετάσεων τόσο στις θεωρητικές όσο και στις πρακτικές εξετάσεις, με σύγχρονα ηλεκτρονικά τεχνικά μέσα καταγραφής.

Η νέα ψηφιακή εποχή είναι σύμμαχος μας, όπως άλλωστε αποδείξαμε, σε συνεργασία τόσο με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Με το προσωρινό ψηφιακό δίπλωμα, αλλά και με τις ψηφιακές υπηρεσίες που είναι πλέον διαθέσιμες στους πολίτες, που επισκέπτονται τις διευθύνσεις μεταφορών της περιφέρειας μας έχουμε ήδη μπει στη νέα ψηφιακή εποχή

Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι δεν επαναπαυόμαστε ποτέ! Θα πρέπει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να επικαιροποιήσουμε τα εγχειρίδια, θεωρητικής εκπαίδευσης των οδηγών και να δώσουμε έμφαση στο μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής, που μπαίνει σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και γενικότερα στην δια βίου μάθηση των οδηγών, στην ευαισθητοποίηση και στην αρμονική συνύπαρξη όλων μας στο οδικό δίκτυο».

Η αγαστή  συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Περιφέρεια Αττικής, βελτιώνει σημαντικά την ασφάλεια των μετακινήσεων.