Εάν λάβουμε υπόψη τη διάσημη ρήση του αρχαίου γιατρού Ιπποκράτη «Είμαστε ό,τι τρώμε», καταλαβαίνουμε πως η διατροφή μας, ίσως «κρύβει» αποκαλύψεις τις οποίες ούτε εμείς οι ίδιοι δεν γνωρίζαμε για τον εαυτό μας.

Γιατί όπως συμβαίνει με τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας, έτσι και η διατροφή μας επηρεάζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες, όπως είναι τρόπος ζωής μας, ο ελεύθερος χρόνος που έχουμε μέσα στην ημέρα, οι συνήθειες, οι προτιμήσεις, ακόμη και το μηνιαίο εισόδημά μας. Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τις διαφοροποιήσεις που παρουσιάζονται από το ένα άτομο στο άλλο, το μόνο σίγουρο είναι πως όσο λιγότερο επεξεργασμένες είναι οι τροφές που επιλέγουμε, τόσο πιο υγιεινά και ωφέλιμα είναι τα γεύματα που απολαμβάνουμε.

Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο που τα τελευταία χρόνια η διατροφική τάση του «clean eating», έχει κερδίσει εκατομμύρια υποστηρικτές σε κάθε άκρη του κόσμου. Πρόκειται για ένα trend το οποίο μας προτρέπει να καταναλώνουμε τροφές που έχουν υποστεί ελάχιστη έως καθόλου επεξεργασία, με αποτέλεσμα να βρίσκονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στη φυσική τους μορφή. Ομολογουμένως πρόκειται για μία μεγάλη πρόκληση, αφού τα περισσότερα προϊόντα από αυτά που υπάρχουν διαθέσιμα στα ράφια των super market είναι επεξεργασμένα, όμως παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει δέκα συμβουλές, που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε μία clean eating διατροφή!

  1. Εμπλουτίζουμε τα γεύματά μας με φρούτα και λαχανικά
    Συνήθως, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι οι τροφές που έχουν υποστεί τη λιγότερη επεξεργασία, για αυτό αποτελούν και τους «πρωταγωνιστές» μίας clean eating διατροφής. Χάρη σε αυτά, όχι μόνο θα λαμβάνουμε καθημερινά τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τις φυτικές ίνες που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να παραμείνει λειτουργεί στο βέλτιστο, αλλά θα ανακαλύψουμε και χιλιάδες νέες συνταγές που μπορούν να είναι ωφέλιμες και απολαυστικές ταυτόχρονα.
  2. Λέμε «ναι» στα όσπρια

Τα όσπρια είναι ένας ακόμη «σύμμαχος» στην προσπάθειά μας, αρκεί να ξέρουμε τους τρόπους να τα μαγειρέψουμε. Μπορεί μέχρι σήμερα να μην ήταν από τις αγαπημένες μας τροφές, όμως στο διαδίκτυο υπάρχουν αναρίθμητες συνταγές, οι οποίες θα μας πείσουν να προσθέσουμε περισσότερα όσπρια στη διατροφή μας.

3. Μειώνουμε σταδιακά τις επεξεργασμένες τροφές

Η αλήθεια είναι πως η διατροφή μας περιλαμβάνει μία πληθώρα επεξεργασμένων τροφών, τις οποίες είναι δύσκολο να «κόψουμε» από τη μία μέρα στην άλλη. Παρότι πρόκειται ως επί το πλείστον για ανθυγιεινές επιλογές χαμηλής θρεπτικής αξίας, εξαιτίας της επεξεργασίας από την οποία έχουν περάσει, είναι σημαντικό να τις περιορίσουμε σταδιακά, βρίσκοντας ωφέλιμες εναλλακτικές για να τις αντικαταστήσουμε.

4. Διαβάζουμε προσεκτικά τις πληροφορίες στη συσκευασία

Ο πιο πολύτιμος «σύμμαχος» στην προσπάθειά μας για το περιορισμό των επεξεργασμένων τροφών, είναι οι συσκευασίες των προϊόντων, στις οποίες αναγράφονται όλα όσα θέλουμε να γνωρίζουμε για τα υλικά που υπάρχουν στα πιάτα μας. Για παράδειγμα, μπορεί οι συσκευασμένοι ξηροί καρποί να θεωρούνται μία «καθαρή» επιλογή, όμως το λάδι και τα συστατικά που χρησιμοποιήθηκαν για την παρασκευή τους μέχρι να βρεθούν στο ντουλάπι μας, ίσως δεν συνάδουν με το είδος της διατροφής που θέλουμε να ακολουθήσουμε.

5. Αποφεύγουμε τα φυτικά έλαια

Τα φυτικά ελαιόλαδα είναι μερικά από τα προϊόντα που έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη επεξεργασία πριν καταλήξουν στα πιάτα μας, ενώ περιέχουν μεγάλες ποσότητες ανθυγιεινών λιπαρών, που ενισχύουν τη δημιουργία φλεγμονών στο εσωτερικό του οργανισμού και αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων. Το ίδιο περίπου ισχύει και για τη μαργαρίνη, η οποία ωστόσο είναι «πλούσια» σε ω3 και ω6 λιπαρά, οπότε καλό είναι να υπάρχει στη διατροφή μας.

6. Περιορίζουμε την κατανάλωση ζάχαρης

Το μεγαλύτερο εμπόδιο που χρειάζεται να ξεπεράσουμε για να παραμείνουμε συνεπείς σε μία clean eating διατροφή, είναι να αποχωριστούμε την ζάχαρη. Ακόμη και αν πρόκειται για μία δύσκολη απόφαση, εάν αναλογιστούμε τους κινδύνους που επιφέρει η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης, δεν θα δυσκολευτούμε ιδιαίτερα. Σε κάθε περίπτωση, μπορούμε να περιορίσουμε την ποσότητα ζάχαρης που καταναλώνουμε ή να την αντικαταστήσουμε τη συγκεκριμένη τροφή με το μέλι, το οποίο είναι πολύ πιο ωφέλιμο για τον οργανισμό.

7. Καταναλώνουμε τα σωστά αλκοολούχα ποτά

Παρότι τα περισσότερα αλκοολούχα ποτά δεν συνάδουν με τις απαιτήσεις μίας clean eating διατροφής, ένα ποτήρι λευκό, κόκκινο ή ροζέ κρασί είναι η φυσική επιλογή που μας επιτρέπει να ενδώσουμε στον πειρασμό, χωρίς καμία ενοχή!

8. Δημιουργούμε σπιτικά σνακ

Εάν τα σνακ που περιλαμβάναμε μέχρι σήμερα στη διατροφή μας, ήταν κυρίως συσκευασμένα, τότε clean eating είναι η αφορμή για να βελτιώσουμε τις επιλογές μας. Με άλλα λόγια, γιατί να αγοράζουμε συσκευασμένες μπάρες δημητριακών, όταν μπορούμε να φτιάξουμε μία θρεπτική και σπιτική granola; Γιατί να μην παρασκευάσουμε τα δικά μας πατατάκια με ρίγανη, που θα είναι πολύ πιο τραγανά και υγιεινά; Όπως και να έχει, οι επιλογές για σπιτικά σνακ είναι αμέτρητες και πολύ πιο απολαυστικές από τις συσκευασμένες. Εμείς το μόνο που έχουμε να κάνουμε, είναι να αφιερώσουμε λίγο περισσότερο χρόνο στην κουζίνα μας.

9. Απολαμβάνουμε smoothies, χυμούς και μπόλικο νερό

Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη που θα μας χαρίσει μία clean eating διατροφή, είναι πως εάν την ακολουθήσουμε πιστά, θα βγάλουμε πολλές τροφές από τη ζωή μας που δεν μας προσφέρουν κανένα όφελος και μία από αυτές είναι τα αναψυκτικά. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να τα αντικαταστήσουμε με φρουτώδη smoothies, λαχταριστούς χυμούς, τσάι και νερό, τα οποία θα κάνουν πιο απολαυστική την καθημερινότητα και θα προσφέρουν στον οργανισμό μας τα αντιοξειδωτικά και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται;

10. Καταλαβαίνουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας

Κλείνοντας, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ανεξάρτητα από τη διατροφή που ακολουθούμε, ο οργανισμό μας είναι αυτός που θα έχει πάντα τον πρώτο λόγο στις επιλογές μας. Ακριβώς για αυτό, έχει σημασία να «ακούμε» τις ανάγκες τους και να μην τις παραβλέπουμε, αναζητώντας τους υγιεινούς τρόπους που μπορούν να τις ικανοποιήσουν.

Πηγή: NEWSBOMB