Κ. Αχ. Καραμανλής: Το έργο της γραμμής 4 του μετρό ξεκινά εντός του α’ εξαμήνου 2021

Εντός του α’ εξαμήνου του 2021 ξεκινούν τα έργα για τη γραμμή 4 του μετρό, τόνισε, μιλώντας στον ραδιοσταθμό “Παραπολιτικά 90,1 FM” ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Ο υπουργός έκανε λόγο για “ένα εμβληματικό έργο, ένα τεράστιο έργο”, ενώ αναφέρθηκε εκτεταμένα και στα επικείμενα έργα για τη νέα εθνική οδό Πάτρας – Πύργου, καθώς και στην ενίσχυση του στόλου αστικών λεωφορείων στην Αθήνα, αλλά και στη Θεσσαλονίκη, που έχει ήδη συντελεστεί και θα συνεχιστεί εντός του τρέχοντος έτους.

Συγκεκριμένα, ο κ. Καραμανλής ανέφερε:

“Στο μετρό ξεκινάει και ξεμπλοκάρουμε τη γραμμή 4. Η γραμμή 4 ξεκινάει από το άλσος Βεϊκου και καταλήγει στο Γουδί, είναι ένα έργο με 15 σταθμούς. Είναι ένα εμβληματικό έργο, ένα τεράστιο έργο, μιλάμε για τη βασική επέκταση του Μετρό στην Αθήνα, είναι 1,5 δις και επίσης θα δούμε αυτό το έργο να ξεκινάει στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 8 χρόνια και συνήθως τα έργα μετρό έχουν καθυστερήσεις γιατί αυτά τα υπόγεια σιδηροδρομικά έργα είναι τεχνικά πολύ δύσκολα έργα. Όμως το 2021 θα δούμε και άλλα εμβληματικά έργα να ξεκινάνε. Το 2021 είναι η χρονιά των μεγάλων έργων, τα έργα υποδομής θα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, θα δείτε το Πάτρα –Πύργος το οποίο ήδη έχει ξεκολλήσει από τα γρανάζια της γραφειοκρατίας και της ελληνικής αλλά και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ένα έργο που έχει δώσει πολύ μεγάλη έμφαση και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είναι ο Ε15 ο οποίος συνδέεται και με την απολιγνιτοποίηση της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας. Ένα έργο που θέλω να ελπίζω ότι θα το δούμε στο Ταμείο Ανάκαμψης οπότε είναι ένα έργο που και αυτό θα ξεκινήσει πολύ γρήγορα. Αλλά μιλάμε και για αντιπλημμυρικά έργα μιλάμε και για σιδηροδρομικά έργα. Τα σιδηροδρομικά έργα θα είναι τα έργα της επόμενης δεκαετίας. Πρέπει επιτέλους σε αυτή τη χώρα να ανατάξουμε το σιδηρόδρομο, να συνδέσουμε τα λιμάνια με τους σιδηροδρόμους μας  έτσι ώστε  στη βιομηχανία των logistics  να γίνει η Ελλάδα επιτέλους κόμβος υποδομών της ευρύτερης Ανατολικής Ευρώπης  αλλά κάνουμε και μικρές παρεμβάσεις όπως οδική ασφάλεια. Σε 7.000 σημεία θα δείτε παρεμβάσεις να γίνονται μέσα στο ’21 μετά από συμφωνία με την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων. Είδαμε τη διαλειτουργικότητα των διοδίων, είναι έργα που σιγά –σιγά αλλάζουν την καθημερινότητα όλων μας”.

Για το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε:

“Υπάρχουν γύρω στα 1.280 λεωφορεία, ένα νούμερο το οποίο είχε να δει η Αθήνα από την εποχή του 2015-2016. Έχουν προστεθεί 1.100 επιπλέον δρομολόγια στους δρόμους της Αθήνας, έχουμε ανατάξει το στόλο επιδιορθώνοντας όσα οχήματα ήταν δυνατό από έναν παλιό και εξόχως προβληματικό στόλο. Ανατάξαμε και επιδιορθώσαμε οχήματα 17 ετών και ενισχύσαμε μέσω της συμφωνίας με τα ΚΤΕΛ 200 οχήματα και μέσα στον Ιανουάριο θα έρθει η διαδικασία των προσλήψεων  και έρχονται και τα πρώτα λεωφορεία leasing.  Τον Ιανουάριο θα δούμε καινούργια λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, στις γραμμές που έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα θα δούμε νέα λεωφορεία, πιο μοντέρνα λεωφορεία να έρχονται και αυτό είναι πολύ θετικό γιατί η κατάσταση στα ΜΜΜ βελτιώνεται σταθερά.

Πριν από 18 μήνες ήταν 800 λεωφορεία και σήμερα είναι 1.280 λεωφορεία είναι μια εντυπωσιακή αύξηση. Και στη Θεσσαλονίκη είχαμε 230 λεωφορεία και μια εταιρεία υπό απόλυτη διάλυση και κατάρρευση, και σήμερα έχουμε πάνω από 400 λεωφορεία. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο αριθμός των λεωφορείων, είναι ότι είχαμε και ελλείψεις οδηγών γιατί είχανε να γίνουν προσλήψεις πάνω από 10 χρόνια για αυτό κάναμε μια στρατηγική  που είχε να κάνει σε τρία βήματα, ανάταξη στόλου, ενίσχυση και το τρίτο βήμα είναι η ανανέωση του στόλου.  Θα έχουμε 300 λεωφορεία επιπλέον σε σχέση με τον Νοέμβριο και στο επόμενο δίμηνο θα προστεθούνε άλλα 300.  Δουλεύουμε με εντατικούς ρυθμούς  έτσι ώστε η κατάσταση να είναι κάθε μέρα και καλύτερη.  Δεν μας ικανοποιεί ούτε εμάς στο υπουργείο η εικόνα που έχουμε και προσπαθούμε μέρα με την ημέρα να τη βελτιώνουμε αλλά αυτή η κατάσταση  είναι μια κατάσταση που έχει παρελθόν έχουμε ένα στόλο πεπαλαιωμένο και αυτό τον στόλο ανανεώνουμε.

Πηγή: Capital.gr