Mercedes EQC400 4MATIC: Κορυφαία τεχνολογία της σύγχρονης ηλεκτρικής εποχής

Η εντελώς νέα Mercedes EQC δεν είναι απλώς ένα ακόμα νέο μοντέλο. Δεν είναι, επίσης, απλώς το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Mercedes-Benz. Είναι το πρώτο μοντέλο της νέας «υπο-μάρκας» EQ της Mercedes, η οποία ασχολείται αποκλειστικά και μόνον με την ηλεκτροκίνηση. Είναι δηλαδή ένα μοντέλο που σηματοδοτεί το πέρασμα σε μια καινούρια εποχή για τη φημισμένη γερμανική εταιρία.

Αυτή λοιπόν η Mercedes της νέας εποχής είναι μια πραγματικότητα της ελληνικής αγοράς – και ως τέτοια είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε πρόσφατα και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας

Ησυχία…

Η έλλειψη θορύβου που χαρακτηρίζει τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα είναι βεβαίως ένα δεδομένο χαρακτηριστικό, αν και στην περίπτωση ακόμα και μιας «συμβατικής» Mercedes με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ιδιαιτέρως μιας μεγάλης Mercedes, η ηχομόνωση είναι τέτοιου επιπέδου που η διαφορά στη στάθμη θορύβου είναι μικρή.

Η φράση «βάζω μπρος» έχει προφανώς στην EQC άλλη διάσταση, αφού στην καλύτερη περίπτωση θα πάρει μπρος ο… κλιματισμός, όπως επίσης άλλη διάσταση αποκτά η έννοια της επιτάχυνσης. Και αυτό δεν είναι ζήτημα αριθμητικής, δεν είναι δηλαδή απλώς θέμα των 408 ίππων, αλλά και της θηριώδους ροπής (η μέγιστη φτάνει τα 760 Nm) που ένας ηλεκτροκινητήρας αποδίδει στις μηδέν στροφές, στο πρώτο πάτημα του γκαζιού.

Τετρακίνηση μηδενικών ρύπων

Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι ηλεκτροκινητήρες είναι δύο, με τον ένα να κινεί τους εμπρός τροχούς και τον άλλον τους πίσω, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο το 4Χ4, την μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς που έχει, από τη μια, θετική επίπτωση στην οδική συμπεριφορά, ενώ, από την άλλη, δίνει τη δυνατότητα στο πολυτελέστατο και ογκώδες αυτό όχημα μηδενικών ρύπων να κινηθεί σε πραγματικό off road περιβάλλον.

Και όσο και να μπορούμε δικαίως να υποθέσουμε ότι ο ευκατάστατος ιδιοκτήτης ενός τέτοιου ακριβού αυτοκινήτου θα το… λυπηθεί (μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για αυτοκίνητο που κοστίζει 82.000 ευρώ) και δεν θα επιχειρήσει να εξακριβώσει πού αυτό μπορεί να φτάσει και που μπορεί να σταματήσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, εμείς μπορούμε να σας βεβαιώσουμε ότι ναι, μπορεί να κινηθεί σε κακοτράχαλο έδαφος και – καθώς η μετάδοση της κίνησης είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και υποκαθιστά το μπλοκάρισμα των διαφορικών – να μην κολλήσει πουθενά. Τώρα βεβαίως αν ο ιδιοκτήτης ξεθαρρέψει, τότε θα μπορούσε να σκεφτεί και κάτι σε πιο «χωμάτινο» όσον αφορά τα ελαστικά.

Ευφυής άνεση

Ωστόσο, η Mercedes EQC δεν φτιάχτηκε για αυτή τη χρήση. Φτιάχτηκε για κινείται αθόρυβα και με μηδενικούς ρύπους τόσο στην πόλη, όσο και στην εθνική οδό. Αλλά και για να μεταφέρει επίσης ατσαλάκωτο τον οδηγό και τους επιβάτες του. Ο πρώτος θα απολαύσει όχι μόνο την ξεκούραστη οδήγηση που προσφέρει η έλλειψη συμπλέκτη, αφού όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδηγούνται όπως τα συμβατικά αυτόματα (δηλαδή: φρένο-γκάζι) αλλά και τις επιδόσεις που μπορεί η EQC να του προσφέρει. Και αν αρχικά πιστέψει ότι το βαρύ αυτοκίνητο είναι πιο… βαρύ απ’ ότι περίμενε, τότε αρκεί να βυθίσει το δεξί του πόδι στο πάτωμα για να απολαύσει αεροπορικού τύπου επιτάχυνση.

Ο οδηγός επίσης θα επωφεληθεί από τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης με λειτουργία SOS, η υποβοήθηση σημάτων κυκλοφορίας και το ενεργό σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας κλπ.

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι το λογότυπο EQ συμβολίζει αφενός το ηλεκτρικό ρεύμα (E – electric) και αφετέρου την ευφυία (από το iQ, το δείκτη νοημοσύνης). Μια ευφυία που εκφράζεται με το γεγονός ότι τα δύο ηλεκτρικά συστήματα που αναφέραμε είναι διαφορετικά ρυθμισμένα, με το εμπρός να είναι προσανατολισμένο στην βελτιωμένη απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και το πίσω στις δυναμικές επιδόσεις.

Αυτή η ευφυία είναι που προσφέρει πέντε διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT και ένα Individual) από τα οποία μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης.

Κατά τ’ άλλα, το εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό ακολουθεί την αισθητική γραμμή του εξωτερικού design, με τον μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων να παραπέμπει τόσο στην υψηλή τεχνολογία όσο και στην ηλεκτροκίνηση. Η EQC διαθέτει το καινοτόμο σύστημα πολυμέσων MBUX – Mercedes-Benz User Experience – που προσφέρει πληροφόρηση για πολλά σημαντικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του οχήματος, όπως η αυτονομία, η κατάσταση φόρτισης και η ροή ενέργειας. Η βελτιστοποιημένη πλοήγηση, το πρόγραμμα λειτουργίας, ο τρόπος φόρτισης και ο χρόνος αναχώρησης μπορούν επίσης να ελεγχθούν και να ρυθμιστούν μέσω του MBUX.

Κατά τ’ άλλα, με την αυτονομία των 450 χιλiομέτρων (σύμφωνα με τον κύκλο NEDC) που προσφέρει ο συνδυασμός της μπαταρίας των 80 kWh με την κατανάλωση των 22,2 kWh/100 km, η πλήρως ηλεκτρική Mercedes μπαίνει αυτοδικαίως στη λίστα με τα οχήματα μηδενικών ρύπων που είναι κατάλληλα για ταξίδια – με την προϋπόθεση φυσικά ότι έχει εντοπίσει που υπάρχει σταθμός φόρτισης στη διαδρομή του και έχει προγραμματίσει μία σχετική στάση. Και με την προϋπόθεση επίσης ότι θα σεβαστεί τα όρια ταχύτητας, γιατί όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι επιδόσεις… κοστίζουν (κίνηση με ταχύτητα κοντά στην τελική, συνεπάγεται σημαντική αύξηση της κατανάλωσης ενέργειας).

Οι δυνατότητες φόρτισης

Σημειώστε στο σημείο αυτό ότι ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει υδρόψυκτο φορτιστή ισχύος 7,4 kW, χάρη στον οποίο η EQC μπορεί να φορτιστεί είτε στο σπίτι, είτε σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Για τη φόρτιση πάντως στο σπίτι, επί της ουσίας επιβάλλεται το ειδικό Wallbox της Mercedes-Benz (επιτοίχιος φορτιστής – που θυμίζουμε ότι, στο πλαίσιο του κυβερνητικού προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά», επιδοτείται), καθώς για να φορτίσετε τη μεγάλη μπαταρία της EQC με σύνδεση σε απλή πρίζα θα χρειαστείτε τουλάχιστον 18,5 ώρες…

Η διαδικασία της φόρτισης επιταχύνεται πάντως σημαντικότατα με τη βοήθεια ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) ισχύος έως 110 kW, οπότε η μπαταρία μπορεί από το 10% της χωρητικότητάς της να φτάσει στο 80% μέσα σε 40 λεπτά.

Σε σχέση τώρα με τη φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς, μπορείτε να έχετε υπόψη ότι η Mercedes προσφέρει ειδικά προγράμματα, που σας δίνουν τη δυνατότητα φόρτισης όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, στο διαρκώς αναπτυσσόμενο δίκτυο της Ionity.

Σημειώστε, τέλος, ότι η Mercedes-Benz Ελλάς επιδοτεί τώρα μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας (kWh) που καταναλώνει ο τελικός πελάτης για τη φόρτιση του οχήματός του. Η ειδική αυτή επιδότηση υλοποιείται μέσω του οικιακού προγράμματος ηλεκτρικού ρεύματος DriveGreen Welcome Electricity και ισχύει για συνδυαστικούς πελάτες Mercedes-Benz και ELPEDISON εφόσον η αγορά πραγματοποιηθεί μέσα στο 2020. Η επιδότηση της Mercedes-Benz Ελλάς έρχεται να προστεθεί στις δωρεάν 40 kWh ανά μήνα που προσφέρει ήδη η ELPEDISON μέσω του DriveGreen Welcome Electricity και μεταφράζεται – για την EQC – σε δωρεάν 240 Kwh (θεωρητικά: 1.250 χιλιόμετρα) το μήνα.

[1] Οι αναφερόμενες τιμές υπολογίστηκαν σύμφωνα με την καθορισμένη διαδικασία μέτρησης. Πρόκειται για τις “Τιμές WLTP CO2 κατά την έννοια του Άρθρου 2. Νο. 3 του Εκτελεστικού Κανονισμού ΕΕ (2017/1153).

[2] Λιανική τιμή προ φόρων

Πηγή: Liberal