Τρεις συμβουλές για αδυνάτισμα που δεν ισχύουν και πρέπει να τις αγνοήσετε

Κυκλοφορούν πολλές συμβουλές για όσους κάνουν δίαιτα και θέλουν να χάσουν βάρος, είτε άμεσα είτε μακροπρόθεσμα.

Ωστόσο, για στεφθεί από επιτυχία η προσπάθειά σου για απώλεια βάρους δεν πρέπει να ακολουθείς όλα όσα ακούγονται, αφού κάποια από αυτά δεν ισχύουν. Το σημαντικότερο είναι να ζητάς βοήθεια από διαπιστευμένους διατροφολόγους, οι οποίοι θα σου προτείνουν την καλύτερη λύση για εσένα προσωπικά και το σώμα σου.

Ας δούμε, παρακάτω, τρεις συμβουλές αδυνατίσματος που, αν και είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες, πρέπει να αγνοηθούν.

«Αυτό το τρόφιμο ενισχύει τον μεταβολισμό»: Στην πραγματικότητα, ο μοναδικός τρόπος για να κάψετε λίπος είναι καίγοντας θερμίδες και αυτό γίνεται α) απλά αναπνέοντας, β) χωνεύοντας την τροφή και γ) μέσω της κίνησης και της άσκησης. Διάφορες τροφές που λέγεται πως καίνε λίπος μπορεί να αυξήσουν το μεταβολισμό σας λίγο, αλλά όχι σε σημείο για να δείτε σημαντική διαφορά στην ικανότητά σας να χάνετε βάρος ή λίπος.

«Για να χάσεις βάρος δεν πρέπει να τρως λιπαρά και υδατάνθρακες»: Τόσο τα λιπαρά όσο και οι υδατάνθρακες έχουν δαιμονοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα αρκετοί άνθρωποι να αποφασίζουν να τα βγάλουν εντελώς από τη διατροφή τους όταν θέλουν να χάσουν βάρος. Ωστόσο, ο κανόνας είναι να επιλέγετε τις τροφές που καταναλώνετε βάσει της ποιότητάς τους κι όχι να τις αποκλείετε συνολικά και χωρίς κριτήριο.

Τα καλά λιπαρά που περιέχονται -για παράδειγμα- στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, τα ψάρια και το αβοκάντο δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή σας, ακόμα κι όταν ο στόχος σας είναι το αδυνάτισμα. Από την άλλη, οι σύνθετοι υδατάνθρακες που εντοπίζονται στα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τη βρώμη και τα τρόφιμα ολικής άλεσης μπορούν να ωφελήσουν τη συνολική υγεία σας και να σας κρατήσουν χορτάτους για περισσότερη ώρα.

«Το τσιμπολόγημα δεν έχει θέση στη δίαιτα»: Η ανεξέλεγκτη κατανάλωση τροφίμων, ιδιαίτερα ανθυγιεινών, οδηγεί σε αυξημένη πρόσληψη θερμίδων και κατ’ επέκταση σε αύξηση του βάρους. Εάν όμως τα τρόφιμα που επιλέγετε ως σνακ είναι υγιεινά και ολιγοθερμιδικά, όχι μόνο δεν «σαμποτάρετε» το αδυνάτισμά σας, αλλά το ενισχύετε, μειώνοντας την πείνα σας και αποφεύγοντας την υπερφαγία σε επόμενο γεύμα.