Μykonos>Liasti όπως Scorpios;

Ηφήμη προκαλεί ήδη μεγάλη αίσθηση στην μυκονιάτικη βιομηχανία της ψυχαγωγίας.

Σύμφωνα με αυτή δύο fund ένα αγγλικό που διαχειρίζεται το Pacha στην Ibiza και ένα ισραηλινό ετοιμάζονται έχουν κάνει προσφορά στην επιχείρηση της Liastis στην ομώνυμη παραλία της Μυκόνου με σκοπό να στήσουν εδώ το αντίπαλο δέος του Scorpios.

Από την Ιόλη Πιερίδη

Η Liasti ξεκίνησε την λειτουργία της πριν 5 χρόνια με τους 3 επιχειρηματίες που υπογράφουν την δημιουργία της να έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά.

Πρόκεται για τους Μάσιμο Τσιρίλο, Φάμπιο Τσικάλα και Κώστα Μαστοράκη.

Πρόσφατα έκαναν την εμφάνισή τους εδώ δύο παγκόσμιοι αστέρες.

Ο δικός μας τενίστας Στέφανος Τσιτσιπάς και ο Ιταλός Φραντζέσκο Μισόνι της γνωστής οικογενείας ο οποίος πλέον μπαίνει δυνατά και στο χώρο της μαγειρικής.

Μέσα από το βιβλίο του Missoni Family Cookbook για πρώτη φορά αποκαλύπτει τις οικογενειακές συνταγές.

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν τον βλέπετε με τον Κώστα Μαστοράκη-εκ των επιχειρηματιών της Liastis.

 

O μάγειρας Karmine υπογράφει τα θαυματουργά πιάτα της Liastis

       

SCORPIOS>H ΜΠΙΖΝΑ ΠΟΥ “ΔΑΓΚΩΝΕΙ” 18 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΖΟΝ

Ο ρεπόρτερ του Πρώτου Θέματος Φρίξος Δρακοντίδης-photo κάτω είναι ίσως ο πιο καλά πληροφορημένος Ελληνας δημοσιογράφος για το τι συμβαίνει στη Μύκονο και τι κρύβεται κάτω από κάθε πέτρα στο νησί των Ανέμων. Ο Φρίξος είναι παθιασμένος με τη δουλειά του. Είναι πάνω απ΄όλα ρεπόρτερ. Και το αποδεικνύει χρόνια τώρα.

O Φρίξος παρακολούθησε από κοντά τη δημιουργία της επιχείρησης-θαύμα που υπογράφουν οι Γερμανοί Μάριο Χέρτελ και Τόμας Χέιν. Με άρθρα του στο Πρώτο Θέμα και στο περιοδικό Gala θα αποκαλύψει πολλά από τα μυστικά της επιτυχίας των δύο Γερμανών:

Eνας γυμνασμένος άνδρας τρέχει στον περιφερειακό δρόμο του νησιού φορώντας μόνο ένα σορτσάκι και τα αθλητικά του παπούτσια. Το κάνει κάθε μέρα, στην ίδια περιοχή, την ίδια ώρα, με στρατιωτική πειθαρχία. Είναι ο ένας από τους δύο ιδιοκτήτες μιας παραθαλάσσιας επιχείρησης που είναι χτισμένη στο άγονο κυκλαδίτικο έδαφος κάτω από έναν βράχο. Μιας επιχείρησης που ξεπερνάει σε τζίρο τα 17 εκατ. ευρώ μέσα σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών. Ο λόγος για το beach restaurant με την επωνυμία «Scorpios».

Ο γερμανικής καταγωγής Μάριο Χέρτελ γνωρίζει άριστα κάθε σπιθαμή του νησιού, αφού έχει περάσει στη Μύκονο τα τελευταία 15 καλοκαίρια της ζωής του. Από το 2004 συγκεκριμένα, όταν μαζί με τον συμπατριώτη του Τόμας Χέιν ήρθαν ως παραθεριστές. Λίγο αργότερα κατέληξαν να μανατζάρουν ένα από τα διασημότερα μαγαζιά του νησιού, το «Paradise», και μετά από έξι χρόνια το ξενοδοχείο «San Giorgio» στην Παράγκα.

Ανάμεσα σε άλλα εντυπωσιακά, οι ιδιοκτήτες του κατάφεραν να συνδέσουν αεροπορικά το «Scorpios» με το αεροδρόμιο της Ιμπιζα ναυλώνοντας ιδιωτικό τζετ με αεροσυνοδούς που φορούσαν bohemian στολές και μουσικές με ήχους από το κλαρίνο του O εγκρατής και χαμηλών τόνων Τόμας Χέιν είναι το δεύτερο μέλος του επιχειρηματικού διδύμου του «Scorpios» κι αυτός που επιδρά ως ηρεμιστικό στον υπερδραστήριο εγκέφαλο του Μάριο, ο οποίος μπορεί να επεξεργάζεται ταυτόχρονα εκατό διαφορετικά projects.

Μάριο Χέρτελ (αριστερά) – Τόμας Χέιν (δεξιά)

Από το πώς θα καταφέρει να συνδέσει αεροπορικά το «Scorpios» με το αεροδρόμιο της Ιμπιζα (Aeroport d’Eivissa) ναυλώνοντας ιδιωτικό τζετ βαμμένο στα χρώματα της επιχείρησής του, με αεροσυνοδούς που θα φορούν στολές σε bohemian style και μουσικές από τα decks του «Scorpios» με ήχους από το κλαρίνο του Σαλέα, μέχρι το όραμα μιας ξενοδοχειακής επένδυσης στο μακρινό Μπαλί της Ινδονησίας, υπό την καθοδήγηση του βασικού μετόχου της επιχείρησης, του ακριβοθώρητου Κλάους Σέντλινγκερ. Ενός παντοδύναμου στον τομέα των ξενοδοχείων επιχειρηματία, τον οποίο είναι εξαιρετικά σπάνιο να συναντήσεις, αφού διαχειρίζεται ταυτόχρονα περισσότερα από 300 ξενοδοχεία σε 60 χώρες, τα περίφημα Design Hotels.

Ο Τόμας Χέιν γνώρισε τον Μάριο Χέρτελ πριν από 15 χρόνια στις παραλίες της Ιμπιζα. Ο Τόμας ασχολιόταν με το real estate στο Αουγκσμπουργκ, όπου είχε φτιάξει ένα κλασικό κλαμπ με DJ και χορεύτριες από το Αμστερνταμ, ενώ ο Βαυαρός Μάριο είχε ένα καφέ και ασχολιόταν επιτυχώς με εστιατόρια, κλαμπ και ξενοδοχεία. Οταν άρχισαν να κάνουν παρέα, θέλησαν να ανοίξουν επιχειρηματικά τα φτερά τους σε ολόκληρο τον κόσμο και η Μύκονος ήταν το πλέον κατάλληλο περιβάλλον για τα ξενοδοχεία, τα πάρτυ και τα λαμπερά events που είχαν στο μυαλό τους.
Πριν από τέσσερα χρόνια κατάφεραν να πραγματοποιήσουν το πλέον φιλόδοξο project τους, χτισμένο εξ ολοκλήρου από πέτρα στη δεξιά άκρη της παραλίας της Παράγκας, το «Scorpios».

«Ξεκινήσαμε κάτι χαλαρό και στην αρχή τουλάχιστον ούτε καν φανταζόμασταν ότι θα γινόταν τόσος μεγάλος χαμός», λέει ο Μάριο Χέρτελ λίγες μέρες μετά τη μεγάλη αναστάτωση που προκλήθηκε έξω από την είσοδο του «Scorpios», όταν για λόγους ασφάλειας και προκειμένου να μην ενοχληθούν οι σταθεροί πελάτες του έδωσε εντολή να φάνε πόρτα 2.000 άτομα που αδημονούσαν να βιώσουν την εμπειρία που προσφέρει το μαγαζί.

Είναι γεγονός ότι η λαοθάλασσα που πλημμύρισε τον υπαίθριο χώρο, ακριβώς έξω από την πόρτα του μαγαζιού αργά το απόγευμα της 29ης Ιουλίου, έφερε σε αρκετά δύσκολη θέση τους υπεύθυνους του «Scorpios», οι οποίοι αναγκάστηκαν να γίνουν οι κακοί της υπόθεσης για το καλό όλων.

Η φράση «thank you and goodnight» επαναλήφθηκε εκατοντάδες φορές, με το πλήθος να μη θέλει να καταλάβει ή να κάνει ότι δεν καταλαβαίνει, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προστριβές και αντεγκλήσεις, ενώ δεν έλειψαν και οι χειροδικίες μεταξύ του κόσμου που σπρωχνόταν για να μπει μέσα.

Η εμφάνιση ασθενοφόρου έπειτα από τηλεφώνημα για αντιμετώπιση λιποθυμικού επεισοδίου, καθώς και η παρουσία περιπολικών της Αστυνομίας για να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία σε έκαναν να αισθάνεσαι ότι πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες δεν βρισκόταν απλώς ένα beach bar, αλλά ένας συναυλιακός χώρος όπου ετοιμάζονταν να εμφανιστούν οι Rolling Stones.
Οποιος έκανε το λάθος εκείνη τη βραδιά να φύγει για λίγο από το μαγαζί και να επιστρέψει χρειάστηκε περισσότερες από δύο ώρες για να ξαναπεράσει την είσοδο.

Κι όμως, ο Μάριο δεν φαίνεται ικανοποιημένος, καθώς μου εξηγεί ότι «καθώς μπαίνουμε στον Αύγουστο, ο κόσμος αλλάζει, οι καλοί πελάτες εγκαταλείπουν το νησί και τη θέση τους παίρνουν οι πιο χαμηλού επιπέδου τουρίστες και οι πιο ζωηροί», έστω κι αν ο τζίρος των κυριακάτικων events συνεχίζει να μετράται με εξαψήφια νούμερα.

Σε μια καλή Κυριακή οι ταμειακές μηχανές του «Scorpios» χτυπάνε νούμερα που υπερβαίνουν το μισό εκατ. ευρώ μόλις σε οκτώ ώρες, από τις 5 το απόγευμα έως τη 1 τα ξημερώματα, όταν αυτόματα ανάβουν τα φώτα για να καταλάβει ο κόσμος ότι το πάρτυ έχει τελειώσει. Διαφορετικά, θα μπορούσαν να «χτυπιούνται» ασταμάτητα μέχρι να βγει ο ήλιος.
«Εμείς δεν θέλουμε να κορεστεί ο πελάτης», εξηγεί ο Μάριο Χέρτελ, «οπότε πιστεύουμε ότι μέχρι τη 1 τα ξημερώματα έχει βιώσει απόλυτα την εμπειρία που προσφέρει το “Scorpios” και μπορεί να πάει να ξεκουραστεί ή να συνεχίσει τη διασκέδασή του σε κάποιο από τα μαγαζιά στη Χώρα».

Πώς γίνεται όμως ένα beach bar-restaurant να τζιράρει μισό εκατ. ευρώ πουλώντας φαγητό και ποτό; «Πολύ εύκολα», είναι η απάντηση που εισπράττεις, καθώς υπάρχουν τραπέζια με ελάχιστη κατανάλωση 10.000 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η πιστωτική κάρτα του πελάτη χρεώνεται με το παραπάνω χρηματικό ποσό με το που θα καθίσει στο τραπέζι. Αυτοί είναι οι πελάτες που έρχονται με ιδιωτικές πτήσεις από την άλλη όχθη του Ατλαντικού, από τη Νέα Υόρκη, το Μαϊάμι και το Λος Αντζελες για να διασκεδάσουν δύο μέρες στο «Scorpios», δεν φείδονται χρημάτων και κάνουν λογαριασμούς που μπορεί να υπερβούν και τις 100.000 ευρώ.

Υπάρχουν, επίσης, άνθρωποι που εμφανίζονται από το πουθενά και απαιτούν εδώ και τώρα να εξυπηρετηθούν, έχοντας τη δυνατότητα να δώσουν 30 με 40 χιλιάρικα στον μετρ μόνο και μόνο για να διώξει μια παρέα από κάποιο τραπέζι για να κάτσουν αυτοί, όπως συνέβαινε στα «καλά» μαγαζιά της Ιμπιζα προτού επέλθει ο κορεσμός και οι θαμώνες της, ως άλλοι Χριστόφοροι Κολόμβοι, ανακαλύψουν τη Μύκονο.

«Εμείς δεν θα γίνουμε Ιμπιζα, ούτε θα κάνουμε στους πελάτες μας αυτά που τους έκαναν στην Ιμπιζα», μου λέει ο Γιώργος Μπαβέλας, ο άνθρωπος που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο των ιδιοκτητών της επιχείρησης με το προσωπικό και τους πελάτες.

               

Το «Scorpios» θεωρείται -άτυπα- το καταφύγιο των celebrities, αφού η φιλοσοφία της επιχείρησης απαγορεύει την πρόσβαση των παπαράτσι στο εσωτερικό του, ο αδιάκριτος φακός των οποίων θα ενοχλούσε τους διάσημους πελάτες της.

Εξάλλου, το να εντοπίσεις τον Βρετανό σούπερ σταρ της Φόρμουλα 1 Λιούις Χάμιλτον μέσα σε χίλιους και πλέον επισκέπτες θα ήταν πρακτικά αδύνατο αν δεν υπήρχε το Instagram, όπως επίσης και τον απόλυτο εραστή της αυτοπροβολής στα social media Νταν Μπιλζέριαν με τους 7 εκατομμύρια followers.

«Δεν μας ενδιαφέρει αν κάποιος είναι διάσημος ή δεν είναι», λέει ο Μάριο Χέρτελ. «Δεν θα δώσουμε ξεχωριστή σημασία σε έναν διάσημο εις βάρος ενός μη διάσημου πελάτη. Εδώ είναι όλοι καλοδεχούμενοι. Σεβόμαστε μάλιστα ιδιαίτερα το γεγονός ότι για να κάτσει κάποιος σε ένα από τα τραπέζια μας ίσως χρειαστεί να κάνει κράτηση τέσσερις βδομάδες πριν, οπότε καταλαβαίνεις…», συμπληρώνει.

Οι υπάλληλοι της επιχείρησης «Scorpios» μπορούν να υπερηφανεύονται -και ίσως όχι άδικα- ότι έχουν «την καλύτερη δουλειά στο κόσμο», ατάκα που θα την ακούσεις από πολλούς.
Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι πληρώνονται με συνέπεια ελβετικής τράπεζας, ούτε το ότι κερδίζουν πολλά περισσότερα χάρη στα παχυλά tips που αφήνουν οι γαλαντόμοι πελάτες, τα οποία δεν είναι αμελητέα, αφού πρόπερσι το προσωπικό μοιράστηκε από tips το ποσό των 800.000 ευρώ, πέρυσι άγγιξε το 1.000.000 ευρώ, ενώ φέτος αναμένεται να το ισοφαρίσει, ενδεχομένως και να το ξεπεράσει σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.

Αυτό όμως που κάνει την εργασία στο «Scorpios» «την καλύτερη δουλειά στον κόσμο» είναι μια σειρά άλλων παροχών που προσφέρουν κίνητρο ώστε το προσωπικό να αποδώσει τα μέγιστα.
Δύο από αυτά είναι η συνδρομή ειδικών ψυχολόγων, οι οποίοι, όπως είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο ρεπορτάζ στο «Gala», βοηθούν το προσωπικό να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες μιας ιδιαίτερα απαιτητικής σεζόν, αλλά και η φροντίδα για το καυτό θέμα της στέγασής τους. Ηδη οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης έχουν ξεκινήσει εργασίες για να χτίσουν σε οικόπεδο που αγόρασαν στην Ανω Μερά ένα boutique hotel αποκλειστικά για τη διαμονή των υπαλλήλων τους, πράγμα πρωτόγνωρο για το νησί.

Κάπου στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού, μια δυναμική μελαχρινή γυναίκα γύρω στα 40, που εργάζεται ως villa manager στα σπίτια γνωστού επιχειρηματία, μπαίνει αλαφιασμένη στον μικρό παράδεισο χαλαρής πολυτέλειας και ατόφιου πολιτισμού, τον «Σκορπιό». Αναζητά εναγωνίως τον μετρ του beach bar-εστιατορίου για να του μεταφέρει το αίτημα ενός πολύ σπουδαίου εκείνη την περίοδο πελάτη της που παραθερίζει στη Μύκονο.

«Ο σερ Αντονι Χόπκινς επιθυμεί να επισκεφτεί τον “Σκορπιό” σήμερα το απόγευμα και θα ήθελα να γίνει κράτηση σε ένα από τα καλύτερα τραπέζια σας
.«Θα ήταν τιμή μας να έχουμε μαζί μας τον σερ Χόπκινς μόνο που, όπως θα γνωρίζετε, γίνεται χαμός αυτές τις ημέρες. Βεβαίως θα μπορούσα να διασφαλίσω την κράτηση με ένα φιλοδώρημα της τάξεως των 1.000 ευρώ», απαντά κυνικά και απερίφραστα ο μετρ, αφήνοντας εμβρόντητη τη διευθύντρια, που αναρωτιέται αν τα λόγια που μόλις ήχησαν στα αυτιά της ήταν αληθινά.

Ολοι ήξεραν ότι το γεμάτο ηρεμία καταφύγιο χτισμένο εξ ολοκλήρου από πέτρα στην παραλία της Παράγκας, η αισθητική του οποίου παραπέμπει στο ξενοδοχείο «Armani» στο Μπαλί, ήταν το the next big thing στη διασκέδαση του νησιού, όχι όμως και ότι οι υπάλληλοί του θα έφταναν στο σημείο να διαπραγματεύονται την είσοδο σε ολόκληρο Αντονι Χόπκινς που όλοι θα ήθελαν να είχαν για πελάτη τους. Παρ’ όλα αυτά, η έμπειρη μάνατζερ κατάφερε να μη χάσει την ψυχραιμία της. Βγάζει λοιπόν από το πορτοφόλι της 1.000 ευρώ και τα ακουμπάει στην ανοιχτή παλάμη του μετρ.

«Το μόνο που θέλω από σας είναι να διασφαλίσετε ότι ο σερ Χόπκινς και η παρέα του, που αποτελείται από πάμπλουτους Ρώσους, θα έχουν το καλύτερο τραπέζι», είναι τα τελευταία της λόγια προτού αποχωρήσει από τον «Σκορπιό» με προορισμό τη βίλα όπου διέμεναν ο διάσημος ηθοποιός και η παρέα του. Πράγματι, λίγες ώρες αργότερα, τη στιγμή που οι θαμώνες του «Σκορπιού» αφήνονταν στο χάδι του ήλιου και την αγκαλιά της house μουσικής, ο Αντονι Χόπκινς και τα υπόλοιπα μέλη της παρέας του συνοδευόμενα από τη διευθύντρια περνούσαν την πόρτα του μαγαζιού για να καθίσουν στο τραπέζι τους.
Μάταια όμως.
Εκείνη τη στιγμή επικρατούσε πανικός. Οχι τραπέζι, ούτε σκαμπό δεν υπήρχε ελεύθερο. Η μάνατζερ σε έξαλλη κατάσταση απευθύνεται στον μετρ, ο οποίος προσπαθεί να την καθησυχάσει. Εκείνος με τη σειρά του πλησιάζει τον ηλικιωμένο ηθοποιό και τον χτυπάει φιλικά στον ώμο (!) λέγοντάς του να μην ανησυχεί γιατί το πολύ σε 20 λεπτά θα του έχει βρει τραπέζι. Τότε ο Αντονι Χόπκινς μεταμορφώνεται στον κινηματογραφικό ήρωα που όλοι αγαπήσαμε, στον κανίβαλο ψυχίατρο Χάνιμπαλ Λέκτερ, ο οποίος απαντά στον μετρ με ένα εμφατικό «fuck you» και στη συνέχεια εγκαταλείπει έξαλλος το μαγαζί.

Το ατυχές περιστατικό με τον διάσημο ηθοποιό θεωρήθηκε μεμονωμένο, αποδόθηκε στους ερασιτεχνισμούς του συγκεκριμένου υπαλλήλου, ο οποίος αντικαταστάθηκε τη φετινή σεζόν και σίγουρα δεν ήταν αρκετό για να πλήξει τη φήμη του «Σκορπιού», που κατά καιρούς φιλοξενεί τους πρωταγωνιστές της κοσμικής ζωής του τόπου, αλλά και αρκετά ονόματα του διεθνούς τζετ σετ αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές και από τον διεθνή Τύπο.

Οσο για τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης, αυτά προκαλούν ίλιγγο. Τα απογεύματα της Κυριακής υπό τους ήχους της house μουσικής και από τις 6 το απόγευμα έως τη 1.30 μετά τα μεσάνυχτα, οι ταμειακές μηχανές χτυπάνε τρελά νούμερα που αγγίζουν το 1 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά, την τελευταία Κυριακή του Ιουλίου, το Ζ της κεντρικής ταμειακής έγραψε 670.000 ευρώ και αν δεν είχαν κολλήσει τα POS ώστε οι μπάρμαν να ουρλιάζουν στους πελάτες ότι δέχονται «only cash», ο συνολικός τζίρος θα είχε αγγίξει το 1 εκατ. ευρώ.

Χαρακτηριστικό είναι ότι τον φετινό Μάιο ο «Σκορπιός» είχε ξεπεράσει σε εισπράξεις τον περσινό Ιούνιο, ενώ πέρυσι ο συνολικός τζίρος έφτασε τα 13-14 εκατ ευρώ.
Φέτος μάλιστα αναμένεται να ξεπεράσει τα 18, ίσως και τα 20 εκατ. ευρώ. Το εστιατόριο κάνει 1.300-1.400 κουβέρ τα Σαββατοκύριακα και 700-900 τις καθημερινές. Ενα μπέργκερ κοστίζει 22 ευρώ, όμως υπάρχουν και πιο ακριβές επιλογές, όπως το φιλέτο σατομπριάν με τιμή καταλόγου 250 ευρώ.

Στον πριβέ χώρο του «Σκορπιού» υπάρχουν τραπέζια με ελάχιστη κατανάλωση 10. 000 ευρώ, ποσό το οποίο χρεώνεται στην πιστωτική κάρτα του πελάτη από τη στιγμή που εμφανίζεται στο μαγαζί. Οι εργαζόμενοι δουλεύουν 12-14 ώρες καθημερινά, σχεδόν δίχως ρεπό, όμως παίρνουν περισσότερα χρήματα και από διευθυντή τράπεζας.

Ενδεικτικά, ένας «runner» (βοηθός σερβιτόρου), δηλαδή αυτός που μεταφέρει τα πιάτα ή τα ποτά από το πάσο της κουζίνας στο τραπέζι του πελάτη, μπορεί να βγάλει άνετα 800 ευρώ την εβδομάδα, ήτοι 3.200 ευρώ τον μήνα, και θεωρείται για τα δεδομένα της επιχείρησης ο πιο κακοπληρωμένος υπάλληλος. Πέρυσι, το προσωπικό του «Σκορπιού» μοιράστηκε 800.000 ευρώ πουρμπουάρ, πoσό που άφησαν οι πελάτες μέσω των πιστωτικών τους καρτών. Φέτος, το αντίστοιχο ποσό προβλέπεται να ξεπεράσει το 1 εκατ. ευρώ.

Στο ξεκίνημα της λειτουργίας του, πριν από δύο χρόνια, οι υπάλληλοι της επιχείρησης φιλοξενούνταν σε κοντέινερ, όπως είχε αποκαλύψει  το «ΘΕΜΑ».  Το αποτέλεσμα ήταν να ξηλωθούν τα κοντέινερ και να αναγκαστούν οι ιδιοκτήτες να παράσχουν αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης στο προσωπικό τους. Αν και πέρυσι φιλοξενούνταν σε σπίτια-κοινόβια ανά 8-9 άτομα, φέτος η κατάσταση βελτιώθηκε και σε κάθε διαμέρισμα κοιμούνται 3-4 άτομα. Η διεύθυνση του καταστήματος κρατάει από τον μισθό των υπαλλήλων της 200-300 ευρώ για τη στέγη, ενώ προσφέρει δωρεάν σίτιση από εταιρείες κέτερινγκ με τις οποίες συνεργάζεται.

O φερόμενος και ως ο βασικός μέτοχος του «Σκορπιού» Κλάους Σέντλινγκερ και ιδιοκτήτης της Design Hotels (TM), που αντιπροσωπεύει μια αλυσίδα από περισσότερα από 300 ξενοδοχεία σε πάνω από 60 χώρες

Πηγή: kourdistoportokali