Υπουργικό: Αυτές είναι οι αλλαγές που θα έρθουν στην Παιδεία

Ολοκληρώθηκε το υπουργικό Συμβούλιο και η υπουργός Παιδείας παρουσίασε όλες τις μεταρρυθμίσεις οι οποίες έχουν προγραμματιστεί στον τομέα της Παιδείας.

Σύμφωνα με το ενιαίο σχέδιο του υπουργείου οι αλλαγές κινούνται σε τρεις άξονες:

  1. το πρόγραμμα του σχολείου,
  2. την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου
  3. και τις εκπαιδευτικές δομές.

Σε ότι χει να κάνει με το πρόγραμμα του σχολείου οι αλλαγές θα είναι:

  • Διαμόρφωση νέων προγραμμάτων σπουδών και σταδιακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών ήδη από τον Απρίλιο του 2020. – Πιλοτική ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σχ. έτος 2020-2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
  • Ενίσχυση πληροφορικής, κλασικών γραμμάτων, ξένων γλωσσών και φυσικής αγωγής.
  • Τροποποίηση των εξεταζόμενων μαθημάτων και σταδιακή αλλαγή της φιλοσοφίας των εξετάσεων – έμφαση στις ερευνητικές εργασίες.
  • Θεσμοθέτηση Τράπεζας Θεμάτων, ήδη από το 2020-21 για την Α’ Λυκείου.
  • Ενίσχυση του Εθνικού Απολυτηρίου.

Σε ότι έχει να κάνει με την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου:

  • Έμφαση στην επιμόρφωση, με πρωτοπόρες δράσεις και καινοτόμες μεθόδους. Σε πρώτη φάση, επενδύουμε 14 εκατομμύρια ευρώ στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
  • Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας από το 2020-21, και αυστηροποίηση θεσμικού πλαισίου ώστε να εξασφαλιστεί η εφαρμογή της.
  • Δρομολόγηση ήδη από το 2020 διαδικασίας για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Για τις εκπαιδευτικές δομές οι αλλαγές θα είναι:

  • Αλλαγές στις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου: διακριτή έμφαση στην παιδαγωγική υποστήριξη σχολικών δικτύων, πιο αξιοκρατική διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.
  • Δάσκαλοι στην τάξη: π.χ. διπλή μοριοδότηση δυσπρόσιτων περιοχών, προτεραιότητα στην κάλυψη κενών των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, διετής διάρκεια πινάκων.
  • Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: 24 πρότυπα και 38 πειραματικά σχολεία ήδη από το Σεπτέμβριο του 2020, ανοιχτή πρόσκληση εντός του 2020 για επέκταση.
  • Ασφάλεια στο σχολείο: Δάσκαλος/Καθηγητής Εμπιστοσύνης, θέσπιση σχολικών κανονισμών, αναδιάρθρωση των παιδαγωγικών μέτρων και τακτική συλλογή δεδομένων μέσω της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.