«Πόλεμος» υπουργείου – οπτικών για το voucher

Στους οπτικούς απαντά το υπουργείο Υγείας, κατόπιν άρνησής τους για παραλαβή voucher.

Αφορά στις νέες γνωματεύσεις ασφαλισμένων πολιτών με το επισυναπτόμενο voucher αποζημίωσης για τη χορήγηση οπτικών ειδών.

Δεν έχει λυθεί το πώς θα καλύπτονται τα γυαλιά οράσεως για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, αφού οι οπτικοί αρνούνται να ενταχθούν στη διαδικασία του voucher ενώ το υπουργείο εμμένει στην εφαρμογή της.

Το Υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΠΥΥ, καταβάλλοντας μια μεγάλη προσπάθεια τα τελευταία χρόνια, έχει καταφέρει να αλλάξει βασικά προβλήματα που χρόνιζαν. Μεταξύ άλλων και την συμβασιοποίηση μεγάλων κατηγοριών όπως τα ορθοπεδικά και τα σκευάσματα ειδικής διατροφής.

Με αυτές τις αλλαγές οι πολίτες από το 2017 δεν προπληρώνουν πλέον για τα είδη αυτά και σταμάτησε η ταλαιπωρία τους για να πάρουν πίσω τα ποσά που δικαιούνται.

Όσο αφορά στα οπτικά είδη, μια δαπάνη που αγγίζει τα 50 εκατομμύρια ετησίως, είναι μια παροχή που υλοποιείται ακόμα με προπληρωμή από τους ασφαλισμένους και στη συνέχεια υποβολή της δαπάνης στα κατά τόπους σημεία εξυπηρέτησης του ΕΟΠΥΥ για απόδοσή της.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, αυτό γίνεται ακόμα διότι «οι οπτικοί από την πρώτη στιγμή αρνήθηκαν τη συμμετοχή στη νέα διαδικασία με τις συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ. Η υπογραφή αυτών των συμβάσεων με τα καταστήματα οπτικών, θα επέτρεπε στους πολίτες να επωφεληθούν από τις νέες ρυθμίσεις, αλλά οι οπτικοί, έχουν με κάθε τρόπο εναντιωθεί στη νέα διαδικασία».

Τι ισχύει

  • Ο ΕΟΠΥΥ ΔΕΝ χρωστάει ληξιπρόθεσμα στους οπτικούς. Τα ταμεία τα οποία εντάχθηκαν σε αυτόν είχαν υποχρεώσεις (από το 2012) και τα οποία ο ΕΟΠΥΥ έχει εξοφλήσει. Οι λοιπές υποχρεώσεις αφορούν τον ΕΦΚΑ και οι οπτικοί το αποκρύπτουν.
  • Σε όλο τον σύστημα αποζημίωσης μέσω ΕΟΠΥΥ, ΟΛΟΙ οι πάροχοι λαμβάνουν τις γνωματεύσεις για τις πράξεις που εκτελούν (διαγνωστικά, φαρμακεία, υγειονομικό υλικό, φυσικοθεραπευτές, νοσηλείες κλπ) και τα υποβάλλουν στον ΕΟΠΥΥ για αποζημίωση κάθε μήνα. Οι επιχειρήσεις αυτές εξακολουθούν να πληρώνουν τους εργαζομένους τους, και να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Γιατί δεν θα μπορέσουν οι οπτικοί;
  • Ο ΕΟΠΥΥ σήμερα, πληρώνει τους παρόχους του σε διάστημα περίπου 2 μηνών από την υποβολή της δαπάνης, όταν το 2015 η αποπληρωμή ξεπερνούσε τους 4-5 μήνες. Αυτό οι οπτικοί το γνωρίζουν. Γιατί το αποσιωπούν;
  • Το ποσό αποζημίωσης είναι 100€ ανά περίπτωση (ανά ΑΜΚΑ), και δεν είναι άγνωστο προς τους οπτικούς. Ο κλειστός προϋπολογισμός έχει καθοριστεί στα 50 εκ. ετησίως και για το 2018 θα κλείσει κάτω από τα 48εκ., που σημαίνει ότι το ποσό υπερκαλύπτει την αιτούμενη δαπάνη και δεν θα υπάρχει CLAWBACK.
  • Οι οπτικοί σήμερα, είναι από τις ελάχιστες κατηγορίες παρόχων που λαμβάνουν το ποσό από τους ασφαλισμένους επιτόπου, στο ταμείο. Οι άλλοι περίπου 30.000 συμβεβλημένοι πάροχοι που επίσης εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες καθημερινά, δεν λαμβάνουν το ποσό… και αυτές οι επιχειρήσεις είναι σε πολλές περιπτώσεις μικρομεσαίες ή ακόμα και ατομικές. Γιατί θα πρέπει να εξαιρεθούν οι οπτικοί;
  • Η πιστοποίηση είναι απαραίτητη, ώστε να υπάρχει η εγγύηση τόσο στους πολίτες όσο και στο ίδιο το σύστημα υγείας, ότι οι πάροχοι τηρούν τη νομοθεσία, εφαρμόζουν κανόνες και χορηγούν προϊόντα πιστοποιημένα και κατάλληλα για τις ανάγκες των πολιτών. Γιατί δεν το θέλουν αυτό οι οπτικοί; Τι φοβούνται;

«Οι τακτικές προηγούμενων εποχών, που ο πολίτης χρησιμοποιούνταν χωρίς να είναι εκείνος το επίκεντρο, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πρέπει όλοι να συμβάλλουμε σε αναβαθμισμένες και ποιοτικές υπηρεσίες με τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του δημόσιου χρήματος», καταλήγει η ανακοίνωση.